אסטרטגיה וכלכלת עסקים

בתחום כלכלת עסקים ואסטרגיה אנו חוקרים מגוון של שאלות העוסקות בהחלטות כלכליות ואסטרטגיות של פירמות וצרכנים וכן בהשלכות של החלטות אלה על רווחת הפרט ועל הרווחה החברתית. 

אסטרטגיה וכלכלת עסקים

בין השאר, כוללים תחומי המחקר שלנו את הנושאים הבאים:

  • תחרות בין חברות בשווקים אוליגופוליסטיים
  • פיקוח על חברות ומדיניות הגבלים עסקיים
  • כלכלת בריאות וניהול מערכות בריאות
  • ניתוח אמפירי של מדיניות כלכלית וציבורית
  • תחרות בין פלטפורמות ומסחר מקוון
  • מימון המונים
  • יזמות 
  • שינויים טכנולוגיים והשפעות רשתיות
  • קבלת החלטות צרכנים
  • כלכלה התנהגותית
  • קבלת החלטות בקבוצות

 

החוקרים שלנו נעזרים במגוון רחב של שיטות מחקר, החל ממחקר תיאורטי הנעזר בכלים מתחום המתמטיקה ותורת המשחקים, עבור דרך מחקר אמפירי הכולל איסוף ועיבוד נתונים על התנהגות של פירמות והתנהגות של צרכנים, ועד לעיצוב ניסויים מבוקרים במעבדה. הם מפרסמים את מחקריהם בכתבי עת מובילים בתחומי המחקר שלהם, ומרבים להשתתף בכנסים בינלאומיים בתחומי המחקר שלהם ואף נוטלים חלק פעיל בארגון של כנסים כאלה.

 

במסגרת הפעילות המחקרית במחלקה מתקיים כל שבוע סמינר שבו מגיעים להציג חוקרים מובילים מהארץ ומהעולם. פעם בשנה מארחת הקבוצה כנס מחקרי שבו מתארחים חוקרים ידועי שם ומוצגים המחקרים האחרונים בתחום.


לסמינרים >>

לכנס כלכלה התנהגותית 2017  >>

 

 

סגל אקדמי

 

 

פרופ' יוסי שפיגל

פרופ' מן המניין

ראש התחום

 

 

פרופ' יעקב גלזר

פרופ' מן המניין

ראש ההתמחות בניהול רפואי

 

ד"ר איתי אטר

מרצה בכיר

ראש ההתמחות בלימודי אסטרטגיה ויזמות

ד"ר אילה ארד

מרצה בכירה

ד"ר ירון יחזקאל

מרצה בכיר

ראש החוג לניהול

 

ד"ר דותן פרסיץ

מרצה

ד"ר דוד צביליחובסקי

מרצה

 

 

 

 

 

 

מחקרים אחרונים

 

 

Igal Hendel and Yossi Spiegel, “Small Steps for Workers, a Giant Leap for Productivity,” American Economic Journal: Applied Economics 2014, 6(1): 73–90

 

Carlo Cambini and Yossi Spiegel, “Investment and Capital Structure of Partially Private Regulated Firms,”  Journal of Economics and Management Strategy, 2016, Vol. 25(2), 487-515

 

Ayala Arad and Ariel Rubinstein, "The 11-20 Money Request Game: A Level-k Reasoning Study," American Economic Review, 2012, 102(7), 3561-73.

 

Ayala Arad and Ariel Rubinstein, "Strategic Tournaments," American Economic Journal: Microeconomics, 2013, 5(4), 31-54.

 

 Itai Ater and Vardit Landsman, ”Do Customers Learn from Experience? Evidence from Retail Banking”. 2013, Management Science, 59(9), 2019 – 2035

 

Itai Ater and Eugene Orlov, “The Effect of the Internet on Performance and Quality: Evidence from the Airline Industry”. 2015, Review of Economics and Statistics 97(1), 180 – 194

 

Hanna Halaburda and Yaron Yehezkel, “The Role of Coordination Bias in Platform Competition”. 2016 Journal of Economics and Management Strategy, Vol. 25(2), pp. 274 – 312.

 

David Zvilichovsky, Yael Inbar and Ohad Barzilay, “Playing Both Sides of the Market: Success and Reciprocity on Crowdfunding Platforms”. 2013 Proceedings of the 34th International conference on Information Systems

 

Jacob Glazer and Thomas G. McGuire, "Making Medicare Advantage a Middle-Class Program”. The Journal of Health Economics, 32, 2013, 463– 473.

 

Thomas G. McGuire, Jacob Glazer, Joseph P. Newhouse, Sharon-Lise Normand, Julie Shi, Anna D. Sinaiko, and Samuel Zuvekas, “Integrating Risk Adjustment and Enrollee Premiums in Health Plan Payment”. The Journal of Health Economics, 32, 2013.

 

Jacob Glazer and Ariel Rubinstein, “Complex Questionnaires”. Econometrica, 82, 1529-1541, 2014.

 

Gabrielle Gayer and Dotan Persitz, "Negotiation across Multiple Issues". Theoretical Economics, Vol. 11(3), September 2016, 937-969.

צור קשר תואר ראשון
 

יצירת קשר

 
 *
 *
 *
 *
מתעניין בתכנית *

 
אוניברסיטת תל-אביב, ת.ד. 39040, תל-אביב 6997801
Developed by
UI/UX Basch_Interactive