נבחרת הסטודנטים מקופנהגן זכתה בתחרות ה-2017 SICC

הנבחרת מבית הספר למנהל עסקים קופנהגן שבדנמרק זכתה בתחרות ה-2017 SICC בזכות הצעה חדשנית לחברת מדפסות התלת־ממד

28 מאי 2017
נבחרת הסטודנטים מקופנהגן זכתה בתחרות ה-2017 SICC

– The Sofaer International Case Competition  תחרות ה-2017SICC היא תחרות שנתית בינלאומית, במסגרתה מתחרות קבוצות מבתי ספר למנהל עסקים, באוניברסיטאות מובילות בארץ ובעולם, על פתרון אתגר אסטרטגי שהוצג בפניהם המבוסס על דילמה של חברה ישראלית הפועלת בשווקים גלובליים. התחרות נערכת זו השנה השלוש עשרה. האירוע השנה נכתב על חברת Nano Dimension, המתלבטת בכיוונים האסטרטגיים שעליה להתמקד על מנת להפוך אותה לחברה המובילה בעולם בתחום Disruptive Materials Printing 

 

בתחרות השנה התמודדו תשע קבוצות של בתי ספר מובילים למנהל עסקים מהעולם בהשתתפות סטודנטים מצטיינים לתואר שני (MBA) במנהל עסקים, המציגים את יכולותיהם בניתוח אירוע אסטרטגי על בסיס דילמה מעשית בחיי החברה, תוך התייחסות לנתוניה בפועל. על בתי הספר המשתתפים בתחרות, נמנית יוזמת ומארחת התחרות - הפקולטה לניהול ע"ש קולר וכן בתי הספר למנהל עסקים מ-Cambridge  – אנגליה, Copenhagen- דנמרק,  Cologne- גרמניה,Corvinus  - הונגריה,  - HKUSTהונג קונג, Rady – סן דייגו, ארה"ב,  - Rotmanקנדה  ו- Witwatersrand  מדרום אפריקה. הקבוצה המנצחת זכה בפרס The Barton M.Biggs Awaard בסך עשרת אלפים דולר, שיוענק על ידי מייקל סופר, נציג משפחת התורמים.
 

המתודולוגיה של התחרות היא ניתוח אירוע- Case Study, הנכתב במיוחד עבור התחרות, על חברה ישראלית חדשנית הפועלת בשווקים בינלאומיים. כל אחת מהקבוצות מבתי הספר למנהל עסקים המשתתפות בתחרות נדרשת להציג פתרון לדילמה אסטרטגית מעשית עבור החברה. שם החברה והצגת המקרה נחשפים למשתתפים בתחרות רק שלושה ימים לפני התחרות. בשנים קודמות נערכה התחרות על ניתוח אירוע של חברות ביניהן -  פורסייט, רדיפלואו, אינסייטק, אבן קיסר, בבילון, אדמה (מכתשים-אגן), שטראוס, תפרון, חברות טכנולוגיה כגון גיוון אימגינג, פריון, ACE, KAIIMA.

הנבחרת שזכתה בתחרות היא Copenhagen Business School- Denmark, אשר התמודדה בשלב הגמר מול  Rotman School of Management- Canada  ו-Cambridge Judge Business School- United Kingdom. צוות השיפוט בתחרות הורכב מאנשי עסקים בכירים - דן זיסקינד, לשעבר סמנכ"ל הכספים של טבע, רוית ברניב, לשעבר יו"ר תנובה ויו"ר שיכון ובינוי וחוקרים בתחום מנהל עסקים מישראל ומאוניברסיטאות המובילות בחו"ל. צוות השופטים התייעץ עם עמית דרור, מנכ"ל חברת ננו דיימנשן.
 

לדברי פרופ' משה צבירן, דקאן הפקולטה לניהול, "התחרות היא נדבך חשוב בשיתוף הפעולה הבינלאומי שלנו וחיזוק הקשר בין עולם היזמות והחדשנות בישראל, למיטב בתי הספר למנהל עסקים בעולם. התחרות מאפשרת להכיר ולהבין לעומק את האתגרים של חברה ישראלית בעלת פעילות גלובלית, העומדת בחזית הטכנולוגיה של הדפסה תלת-ממדית  ולהציע פתרונות פורצי דרך המבטאים חדשנות ויזמות גם בניהול העסקי של החברה."
לדברי עמית דרור, מנכ"ל ננו דיימנשן, "התחרות היא הזדמנות יוצאת דופן לחברות, הקבוצה שזכתה הציגה אנליזה קוהרנטית להגעה לשוק העיקרי של החברה ולשוק נוסף התואמת את האסטרטגיה שלנו. אנו נבחן לעומק את הפתרונות שעלו לגמר, במטרה לחדד את ההצעות וליישם את המסקנות המתאימות לחברה."

 

לכתבה בכלכליסט

לתמונות של צוותי התחרות

 

צור קשר תואר ראשון
 

מתעניינים בלימודים?

 
 *
 *
 *
 *
מתעניין בתכנית *

 
אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>