סטודנטים בהתמחות בניהול נדל"ן יצאו לסיור בטורונטו, קנדה

החודש יצאו למסע נדל"ן בקנדה 10 סטודנטים במסגרת התמחות בניהול נדל"ן, בשיתוף עם מכון אלרוב לחקר הנדל"ן.

סטודנטים בהתמחות בניהול נדל"ן יצאו לסיור בטורונטו, קנדה

 

במימון מלא, יצאו סטודנטים נבחרים שעברו מיונים בתחילת התואר, ונהנו משבוע בטורונטו, קנדה, הכלל מפגשים עם בכירים בענף הנדל"ן המקומי וסיור באתרי נדל"ן מקומיים. שניים מהסטודנטים שהשתתפו – גיל פכט וליאל אלגרבלי, שיתפו אותנו בחוויות המדהימות שלהם מהמסע המלמד!

גיל פכט, סטודנט בתכנית ניהול נדל"ן שנה שנייה, עד לפני חודשיים ראש מנהלת התחדשות העירונית של עיריית רמלה, וכיום סמנכ"ל התחדשות עירונית ב-Green Group, שיתף:"אני מרגיש שהסיור פתח לי אופקים – היה לנו לו"ז מרתק ומאוד אינטנסיבי, שכלל פגישות רבות עם אנשים מרשימים וביקור באתרים מרתקים. אחת הפגישות המרשימות הייתה עם בן באסקט, ממקימי Merlin Spring – חברה מובילה המקדמת בינוי למגורים בטורנטו וגם דיור מוגן בארה"ב. הוא היה גלוי איתנו לחלוטין ודיבר בגובה העיניים על יזמות, קשיים ופרויקטים שניהל לאורך הקריירה. הפגישה השנייה הייתה עם לורן שור - Senior Vice President בחברת orthcrest NDevelopments. הוא סיפר לנו על פרויקט שאפתני ומרשים שהוא חלק ממנו – הקמת שכונת מגורים על שטח שבעברו שימש שדה תעופה. הוא שיתף בתכנון והיעדים, והיה מעניין מאוד לשמוע כיצד הם מתכננים לפתח אזור כל כך גדול וליצור לו ביקושים בשלב הראשוני ובשלבים הבאים. בנוסף, ביקרנו גם בפרויקט של חברת Hines – בו בנו מגדל משרדים וכחלק מהפרויקט הקימו תחנה מרכזית חדשה, במקום תחנה קיימת וישנה של חברת אוטובוסים מקומית. היה מאוד מעניין לראות את ההתאמות שנדרשו לעשות עם חברת האוטובסיםשעבדו איתה, כדי ליצור מצב של win- win. לסיכום, בעיניי טורונטו היא עיר מאוד מעניינת, קוסמופוליטן של הרבה מאוד תרבויות וענף נדל"ן מרשים ומרתק. נהניתי מאוד מהטיול ולמדתי המון ואני ממליץ לכל מי שמתעניין לצאת".

 

 

ליאל אלגרבלי, סטודנטית מתכנית טכנולוגיה ומערכות מידע, הצטרפה אף היא לטיול, למרות שהיא לומדת בהתמחות אחרת בפקולטה:"יש לי זיקה גדולה לנדל"ן בפן האישי, ושמחתי מאוד שנתנו לי להצטרף לטיול המרתק הזה. חשוב לי להגיד לכל מי שרוצה לצאת – אל תהססו! גם אם עמוס בעבודה – תמיד אפשר להשלים ולהתחבר בערב (כך עשיתי), אני גם שומרת כשרות ומאוד כיבדו אותי בנושא ולא הייתה בעייתיות. בטיול נפגשנו עם אנשים מרשימים ופורצי דרך שמאוד העשירו אותנו ונתנו לי מוטיבציה אישית. אחד מהם היה אלי כרמונה, עו"ד שעובד עם כל האנשים המוכרים ביותר בעולם הנדל"ן. הוא אמר לנו משפט מדהים - שהוא קם בבוקר כדי לשים אוכל על השולחן עבור ילדיו. הוא עובד מאוד קשה, קם ב3 בבוקר וחוזר ב11 בלילה, יש לו מוסר עבודה מטורף וזה מאוד מאוד מרשים. הוא מסתכל על כל דבר בצורה מאוד אסטרטגית, וסיפר לנו שהוא קורא כל בוקר 3 עיתונים - מההתחלה עד הסוף. זה גורם לו לחשוב על רעיונות עבור יזמי הנדל"ן שהוא עובד איתם. למשל, הוא קרא שאמזון מעוניינת לבנות מחסנים מקומיים ומהם לשלוח לאנשים, אז הוא הלך וזרק את הרעיון לאחד מיזמי הנדל"ן, ואמר להם ללכת לקנות מחסנים לוגיסטיים כי בקרוב אמאזון יבואו ויקנו את זה מהם. אחד מהם הקשיב ואמזון אכן שכרו ממנו. בנוסף, ניכר שיהודים מאוד שולטים בנדל"ן בקנדה, וזה מעורר גאווה גדולה. הקבוצה שיצאה לטיול הייתה מאוד איכותית, כולם תותחים ותרמו לדיון ולחוויה - התגבשנו מאוד כצוות."

 

לסיום, ליאל שיתפה אותנו בכלים מקצועיים שלקחה איתה הלאה מהטיול:"אני חושבת שאין היום מספיק סטארטפים בתחום הנדל"ן שמטרתם לשפר צורת ניהול נכסים וקניית נכס. מה שקיים היום הוא לא מאוד טכנולוגי ויש מקום לעשות מלא דברים מטורפים בתחום הזה. ההיצע לעולם לא יפגוש את הביקוש במקרה של נדל"ן, ולכן דווקא זה שאני באה מתכנית MBA אחרת (טכנולוגית) עזר לי לבוא ולשאול את האנשים שפגשנו דווקא על הפן הטכנולוגי – למשל באיזו טכנולוגיה הם משתמשים? אילו פידבקים הם מקבלים מלקוחות?. יש בעולם הטכנולוגיה מעגל – מי שמייצר זה מי שמשתמש, אבל בנדל"ן הקבלן בונה את הבית – ואין יותר קשר איתו לאחר מסירה. במחשבה שלי על הנושא, אולי אם היה איזשהו קשר ארוך טווח, דברים היו נראים אחרת ואולי לא היה כזה קשה לתחזק בניין אחרי 20-30 שנה. אני מאמינה שבעזרת שילוב טכנולוגיה נכונה בענף, יהיה ניתן לבנות בניינים שיחזיקו מעמד ליותר שנים."

 

תודה לליאל וגיל ששיתפו אותנו. מקנאים בכל מי שעתיד לצאת לסיור המרתק בשנה הבאה!

צור קשר תואר ראשון
 

מתעניינים בלימודים?

 
 *
 *
 *
 *
מתעניין בתכנית *

 
אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>