ההמלצות שלנו לקורסים מעשיים ומרתקים לשנת הלימודים תשפ"ג

כמדי שנה, אנו מחדשים את הקורסים בפקולטה ומתאימים אותם לעולם העבודה המתפתח וצרכיו. אנחנו חייבים לשתף אתכם בארבעה קורסים מומלצים, שכדאי לכם לשקול לבידינג בשנה הבאה

ההמלצות שלנו לקורסים

פרופטק: טכנולוגיה וסטארטפים בנדל"ן
 

מרצה הקורס, אור הילטש, הוא אחד מהCTO המוערכים בתעשיית היזמות הישראלית. אחרי שהוא ושותפיו מכרו את StreamRail לאיירון סורס, הקימו את חברת Skyline AI שמציעה למשקיעים עדיפות בשוק הנדל"ן המסחרי. השנה הילטש הצטרף לJLL Technologies בתור VP of Engineering.

הקורס מציג סקירה רוחבית של טכנולוגיות חדישות וחברות סטארטאפ הפועלות בכדי לשרת קשת רחבה של פונקציות בארגוני נדל״ן מסוגים שונים, כמו כן את סביבת הון הסיכון שתומכת במיזמי טכנולוגיה חדשים בתחום, והיסודות הטכנולוגיים/הנדסיים מתחום התוכנה המאפשרים פיתוח מוצרים אלו. דגש מיוחד יינתן על מיזמי תוכנה חדשניים בתחום הפונים לקהל יעד מקצועי וחברות כבסיס לקוחות (B2B) ועל המסע היזמי של מייסדי חברות שפועלות בתחום והחשיבות של אימוץ טכנולוגיה מנקודת המבט של כמה מהחברות הגדולות בעולם הנדל״ן. בין הנושאים שיידונו בקורס: הון סיכון וגיוס כסף לסטארטאפים בתחום הנדל״ן, מקורות וסוגי המידע השונים (Data Sources)  המשמשים מוצרי טכנולוגיה נדל״ניים, בינה מלאכותית בנדל״ן, טכנולוגיות דאטה בעידן הענן המשמשות את רוב החברות בתחום, ומפגש עם דמויות מפתח בתעשייה - משקיעים, יזמים ולקוחות של מוצרי טכנולוגיה בעולם הנדל״ן ועוד. הקורס משלב הרצאות אורח של אנשי מפתח בכירים מתחום הנדל״ן הכלכלי.
 

 

ניווט המסע הרעיון להובלת יזמות וחדשנות

 
המרצה, ד"ר מורן לזר, סיימה את לימודי הדוקטורט בפקולטה להנדסת תעשיה וניהול בטכניון, ומצטרפת לפקולטה למחלקה בניהול חדשנות ויזמות. מורן חוקרת את הגורם האנושי בתהליכי יזמות וחדשנות – למשל, איך לבנות צוותי יזמות וחדשנות, כיצד לקדם רעיונות יזמיים וחדשניים, והאופן בו עובדים, יזמים ומנהלים משפיעים על הצלחה יזמית וחדשנית.

בואו נדבר עכשיו על הקורס - על מנת להוביל בזירה התחרותית והדינאמית של ימנו, יזמים, עובדים וחוקרים נדרשים ליצור פתרונות חדשים על מנת לפתור אתגרים טכנולוגיים, חברתיים וסביבתיים. ניצול רעיונות חדשים מסוג זה הוא מפתח ליזמות וחדשנות. בקורס תלמדו כיצד לנווט במסע הרעיון על מנת להוביל תהליכי יזמות וחדשנות. במסע זה, רעיונות מתפתחים ממושגים ראשוניים ועמומים לקונספטים מוגדרים וברורים יותר שניתן לחלוק עם אחרים ולקדם הלאה. תוך חשיפה לשלבי מסע הרעיון השונים, תלמדו על זיהוי הזדמנות/אתגר, העלאת רעיונות, הערכת ובחירת רעיונות, תיקוף (ולידציה) של רעיונות, ושיתוף של הרעיונות הלאה.

 

ניהול סיכונים, הזדמנויות וחדשנות

המרצה, ד"ר משה ויילר, בוגר אוניברסיטת USC בקליפורניה, הינו מרצה בכיר בתואר השני להנדסת מערכות בטכניון מזה 24 שנה בקורסי הליבה של התכן ההנדסי המתקדם, והיה ממקימי התוכנית (1999). בנוסף, ד"ר ויילר הינו יועץ ומרצה למגוון ארגונים ומוסדות בנושאי הנדסת מערכות וניהול סיכונים (בארגוני הדיפנס כגון: רפאל, תע"א, אלביט; בחברות הייטק כגון: אינטל, קומברס, מיקרוסופט; ובחברות דפוס כגון: HP אינדיגו, HP סאיטקס, לנדא, קורנית דיגיטל, סטרטסיס).

משה היה ממקימי (Founder) ארגון INCOSE_IL (האיגוד הישראלי להנדסת מערכות), הינו עמית (Fellow) של הארגון ומשמש כיו"ר קבוצות העבודה של INCOSE_IL: ארכיטקטורת מערכות מורכבות, ניהול סיכונים ואימות ותיקוף למערכות מורכבות.
קצת על הקורס –
ניהול סיכונים והזדמנויות הינו מהתהליכים החשובים ביותר לכל ארגון, מיזם, פרוייקט או סטרטאפ. חשיבותו הרבה של התהליך היא ביכולתו להשפיע פרואקטיבית על ההצלחה או הכישלון במונחי עמידה ביעדים ומטרות.
יעדים ומטרות אלו יכולים להיות למשל: עמידה ב-
TTM (Time to Market), עלות, ביצועים, איכות, ROI (Return on Investment) ועוד. היכולת להבין ולקשור בין הסיכונים וההזדמנויות ליעדים והמטרות שהוזכרו כמו גם לנהל אותם נכון - הינם בבסיסו של קורס זה.
הקורס יסקור את 6 שלבי תהליך ניהול הסיכונים וההזדמנויות בדגש לאחת המכשלות הידועות בתחום, שהינה זיהוי שגוי של סיכונים והזדמנויות. כשל זה מוביל למתן מענה לתחומים פחות חשובים על חשבון אלו הקריטיים שלא נמצאו ולכן אינם מטופלים כלל. כמו כן, נסקור את האסטרטגיות השונות במתן מענה לסיכונים ולהזדמנויות.
בדרג האסטרטגי של הארגון, כמו גם בדרג הנהלת מיזם/פרוייקט, יש להשתמש בכלים מתחום החדשנות היישומית וקבלת ההחלטות על מנת לנהל סיכונים והזדמנויות בצורה מאוזנת ומתוחכמת.
בקורס זה יוצגו מגוון כלים ושיטות מתחום החדשנות היישומית, שעברו תיקוף בארגונים רבים בהייטק, והמהווים הרבה פעמים
Game Changer בסטרטאפים.

הקורס יכיל תרגיל מתגלגל, שידגים ויטמיע בצורה אפקטיבית את השיטות והכלים בנושא קריטי וחשוב זה.

 

 

צוותי יזמות וחדשנות

על ד"ר מורן לזר סיפרנו כבר בכתבה זו, ורק נציין שכל קורס נשמע לנו יותר מעניין מהשני! כאן תוכלו ללמוד על עבודת צוות, שהיא הכרחית להצלחת כל רעיון, מיזם או פרוייקט חשוב שיהיה לכם בקריירה.
צוותי חדשנות ויזמות נמצאים בחזית הפיתוח הטכנולוגי ויצירה של פתרונות חדשים לבעיות יומיומיות. בקורס זה תלמדו כיצד להקים, לנהל ולהוביל צוותי יזמות וחדשנות. בנוסף, תלמדו על על התהוות הצוות היזמי (בניית צוות ובחירת האנשים הנכונים), הרכב הצוות היזמי (מבנה הצוות, השונות בצוות, חלוקת תפקידים ותחומי אחריות), תהליכי הצוות היזמי (דינמיקה בצוות, תקשורת, קבלת החלטות, ניהול קונפליקט ואמון) וביצועי הצוות היזמי (תפוקות, מדדי הצלחה ליזמות וחדשנות). בנוסף, נדון בנושאים רלוונטיים לניהול והובלה של צוותי יזמות וחדשנות בסביבה רב-דיסציפלינרית, רב-תרבותית ועבודה בסביבה היברידית. הקורס יכלול תיאוריות מרכזיות ומחקר הרלוונטי לניהול צוותים, יזמות וחדשנות, ויציג תובנות מרכזיות וכלים פרקטיים לעובדים, מנהלים ויזמים

 

מאחלים המון בהצלחה בהמשך שנת הלימודים, ובטוחים שלא משנה באיזה קורס תבחרו – תרגישו שקיבלתם ידע מעשי ופרקטי להמשך החיים והקריירה.
מידע על כל הקורסים החדשים תחת כל התמחות באתר הפקולטה >> 

 

צור קשר תואר ראשון
 

מתעניינים בלימודים?

 
 *
 *
 *
 *
מתעניין בתכנית *

 
אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>