פרופ' דן עמירם בראיון ראשון כדקאן

פרופ' דן עמירם כיהן כסגן דקאן הפקולטה בשנים האחרונות, ובראשון ליולי 2022 ייכנס לתפקיד הדקאן. עצרנו אותו בתקופה העמוסה כדי לשאול כמה שאלות, להכיר ולגלות דברים חדשים ומשעשעים (ספויילר – עדיין יש לו קבוצת וואטספ עם חברים מהתואר הראשון...)

פרופ' דן עמירם

דן, בן 44, גדל וחי גם כיום בבאר שבע, עיר אליה הוא מחובר ואותה מאוד אוהב. הוא גם מאוד אוהב את תל אביב, ואחרי שגר שנים רבות בניו יורק, מאוד אוהב גם אותה. נשוי למירה - חברת סגל באוניברסיטת בן גוריון בפקולטה להנדסה. דן אבא לשני ילדים, איתן בן 7, שמאוד אוהב כדורגל ושניהם אוהדים שרופים של ריאל מדריד, ואיילה בת השנתיים, שדן מספר תוך צחקוק, שהיא אוהבת בעיקר לעשות בלאגן.

 

דן, מהן השאיפות שלך לתפקיד?

"התכנית האסטרטגית של הפקולטה היא להצטיין ברמה בינלאומית במחקר והוראה, תוך שילוב הערכים של חברה, סביבה, קהילתיות, חדשנות ומצוינות לסטודנטים. מערכים אלו נגזרים יעדים אסטרטגיים, כמו להתבסס בין האוניברסיטאות המובילות בעולם במחקר ובדירוג תכניות ה-MBA , ולהוביל את הדירוג הבינ"ל של בתי הספר במנהל עסקים בהצמחת יזמים.

מתוך היעדים האסטרטגיים האלו נגזרת תכנית פעולה מפורטת שכוללת צעדים קונקרטיים כיצד להשיג את היעדים עד 2030. 

אנחנו רוצים לחדד עוד יותר את הפוקוס הטכנולוגי, בתכניות הלימודים לתואר ראשון ושני, וגם לפעול לכך שנהיה חלק מחייהם של הבוגרים למשך חייהם לאחר שהם מסיימים כאן את הלימודים. ישנם מחקרים היום שמראים שבעתיד הנראה לעין, אדם יצטרך להחליף מקצוע 3 פעמים במהלך חייו, ואנחנו מכינים את הפקולטה לכך שנוכל להיות משאב מרכזי עבור הבוגרים שלנו, ושיוכלו לפנות אלינו על מנת שניתן להם סיוע הכרחי להמשך ההצלחה שלהם בחיים."

 

איזה שינוי מידי היית שמח להכניס באקדמיה?

"אחד הפרויקטים המרכזיים בהובלת סגנית הדקאן החדשה, פרופ' יעל שטיינהרט, יהיה נושא חוויית הסטודנט. מבחינתנו, שנה הבאה תהיה 'שנת חוויית הסטודנט' בפקולטה, ובה אנו נבנה תהליכים שמשפרים את חווית הסטודנט, תוך כדי שיפור האיכות האקדמית. אין ספק שהחוויה הסטודנטיאלית היא מאתגרת אבל בשאיפה, היא תהיה יותר מודרנית ומשפיעה – כולל חיבור הסטודנטים עם הפקולטה. יש פעילות ענפה של 9 מועדוני סטודנטים שהקמנו, במגוון תחומים, שיוצרים ממשק בין הסטודנטים לשוק העסקי, יש מרכז לניהול קריירה והשמה, ואנו גם נמשיך בעשייה הרבה גם.באפיקים אלו.

חשוב לי להבהיר, שעם חשיבות חווית הסטודנט, אנחנו לא רואים את הסטודנט כלקוח. התפקיד שניתן לנו הוא להוציא את הסטודנטים הכי טובים שאנחנו יכולים, ולמקסם את הפוטנציאל האקדמי שלהם, ואנחנו עושים זאת בהצלחה כבר עשרות שנים. המטרה העיקרית, היא לתת לסטודנטים כלים וידע מהותי לחיים ולקריירה ענפה, ואנחנו נהיה מרוצים כשבמקביל הסטודנטים גם יהיו שמחים מהחוויה הכוללת של הלימודים בפקולטה".

 

האם היית מעוניין להנהיג מהאקדמיה בארה"ב מנהגים / דרכי פעולה כלשהם, שלא נהוגים באקדמיה בישראל?

"בבתי הספר למנהל עסקים בארה"ב, הסטודנטים משלמים המון על הלימודים. יש שם יותר הבנה לחשיבות של כל דקת אינטראקציה עם חברי הסגל האקדמי ועם החברים בכיתה ולקיום נטוורקינג. תפיסתית, הייתי שמח אם נוכל להעביר טוב יותר לסטודנטים את חשיבות השנתיים או שלוש שהם פה בתואר ואת התפיסה האמריקאית, שמושתת על המחשבה -

איך אני שואב מפה את כל מה שאפשר לתת לי, ואיך אני נטמע בחוויה האקדמית והחברתית בצורה המיטבית?".

 

אם לא היית באקדמיה, באיזה מקצוע היית עוסק ולמה?

"אם לא הייתי הולך לכיוון של רואה חשבון, הייתי רוצה להיות ארכיאולוג (תמיד אהבתי את אינדיאנה ג'ונס). השילוב במקצוע הזה, של היסטוריה ומחקר, מאוד מסקרן אותי. בסופו של דבר בחרתי ללכת לכיוון יותר פרקטי, וגם אליו תחילה לא כיוונתי – תחילה עבדתי בתעשייה, בשלב מסויים, אשתי מאוד רצתה לצאת לדוקטורט, אז חשבתי מה אוכל לעשות בזמן הזה? אני מאוד אוהב ללמד, ותוך כדי התחלתי להבין מהו מחקר ומה המשמעות שלו, ואז היה ברור לי שאני רוצה להיות חוקר באוניברסיטה מובילה בעולם, ולשמחתי הצלחתי להגשים זאת בבית הספר למנהל עסקים של אוניברסיטת קולומביה בניו-יורק.

לא ציפיתי להיות דקאן, אבל חברי הסגל הצביעו ואני לוקח את האחריות והאתגר ואני שמח להוביל את הפקולטה בשנים הקרובות."

 

איזה סטודנט היית?

"הייתי סטודנט שנהנה מהלימודים, אבל גם מאוד נהנה מהחוויה האוניברסיטאית עד הסוף – בין אם התנדבויות, דייטים, חברים. הלימודים היו תקופה מאוד עמוסה אבל מעניינת ומהנה בשבילי. יש לי עדיין חברים מהתואר הראשון – יש לנו קבוצת וואטספ שהשם שלה "בן גוריון 2001-2004". גם אקדמית היה לי מאוד כיף – אני אוהב ללמוד דברים חדשים. לקחתי גם מתקופת הלימודים שיעור מצויין לחיים, והוא לקיים איזונים ולנהל סדרי עדיפויות בריאים."

 

משהו שלא יודעים עליך?

"הייתי 5 שנים בצבא כקצין, ובמילואים שירתי כמפקד פלוגת הצמ"ה הקדמית של פיקוד דרום. הייתי עושה 70 ימי מילואים בשנה. כשיצאתי לחו"ל גרעו אותי”

 

טיפ לסטודנטים שלומדים בפקולטה, או לסטודנטים לעתיד?

"תנצלו למקסימום את הזמן פה וכל משאב שניתן לכם. למשל, כשאנו מקיימים אירועים לקהל הרחב עם דוברים בכירים – מגיעים יחסית יותר אנשים בחתך גילים מבוגר, אשר מבינים טוב יותר את הערך שבהגעה לאירועים, למפגש עם אנשים חדשים, ההזדמנות לנטוורקינג, לשאול שאלות ישירות אנשים שבדר"כ אין לך הזדמנות לפגוש אותם פנים אל פנים. אני מאוד רוצה לראות את הסטודנטים יותר מעורבים ויותר פעילים מבחינת נטוורקינג, ומשתמשים בכל מה שאנו מציעים להם כאן. תיפתחו ותנצלו את הזמן בפקולטה כדי להיפתח ולהכיר תרבויות שונות, אנשים שלא הכרתם עד כה, ותוכלו ללמוד מהם משהו חדש. קולר היא קהילה שהצעד הראשון בה מתחיל כשאתה בא ללמוד כאן – אבל היא הולכת איתך לכל החיים. זה מסר מאוד חשוב שאני נוהג להגיד הרבה באירועים מיוחדים – ולראייה, המרצים פה נמצאים בקשר עם סטודנטים מלפני 20 שנה. אני כדקאן שומר לעצמי את הזכות להתקשר לבוגר, ולכן אני גם מצפה שכשהם יצטרכו עזרה, הם ידעו לפנות אליי בכל נושא שיצטרכו.

בנוסף, אני מוקיר תודה לדקאן היוצא, פרופ' משה צבירן, על כל ההישגים שהוא הוביל את הפקולטה ועל החברות לאורך השנים."

צור קשר תואר ראשון
 

מתעניינים בלימודים?

 
 *
 *
 *
 *
מתעניין בתכנית *

 
אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>