קורסי הדקאן בקיץ 2022

אנחנו ממשיכים במסורת קורסי הדקאן שלנו, והקיץ יתקיימו לא פחות מ-6 קורסים ייחודיים, אותם מלמדים מרצים בינלאומיים, מובילים בתחומם ובעלי שם עולמי.

קורסי הדקאן בקיץ 2022

Financing startups using different sources of capital

הקורס עוסק בתהליך קבלת החלטות פיננסיות במידה רבה מנקודת מבטם של מנכ"לי סטארטפים ומיזמים, החל משלבים מוקדמים מאוד של הארגון. הקורס מנתח את התמריצים של כל הצדדים המעורבים בנושאים הפיננסיים, כמו מייסדים, עובדים, אנג'לים, קרנות הון סיכון, משקיעים ושווקים ציבוריים.

המטרה העיקרית של הקורס היא לחשוף את הסטודנטים לצורות שונות של כלי מימון הזמינים למיזמים בשלב מוקדם ובהמשך לאורך מחזור חייהם. לאורך הקורס, הכיתה תדון במקורות מימון אטרקטיביים שונים עבור מיזמים בנקודות זמן שונות, וישקול עד כמה היזם צריך לוותר על שליטה על מנת להצליח, ומה מגדיר שליטה בחברה?

הקורס מועבר ע"י פרופ' שי ברנשטיין, מרצה באוניברסיטת הרווארד ביחידה ליזמות, וחוקר ב the National Bureau of Economic Research (NBER). מחקריו עוסקים בנושאים ובעיות כספיים הקשורים לעולם הסטארטפים וחברות בצמיחה, והקשר בין קשיים ואתגרים בנושאם אלו בתחומי החדשנות והיזמות.

 

 

Development & Use of Patents as a Strategic Business Tool

קורס קצר ואינטנסיבי המיועד לאנשי עסקים המעוניינים לשפר את כושר החשיבה האסטרטגית שלהם. ישנן חברות המוציאות הון עתק על פטנטים, ומקבלות מכך מעט תמורה. אחרות מפתחות פטנטים ומשתמשות בהם ברמה של דיוק אסטרטגי המאפשרת להן לשפר את ערכן בצורה משמעותית. בקורס הסטודנטים יתמקדו בתכנים אשר אנשי עסקים חייבים לדעת בכדי ליישר את הפטנטים עם האסטרטגיות העסקיות לטווח הארוך, כשהמטרה היא להשתמש בפטנטים כמנגנון להגברת ערך.

המרצה, עו"ד גרשון פניטש הוא מהנדס ועורך דין המתמחה באסטרטגיה בענייני פטנטים ואכיפת חוקי הקניין הרוחני. במשך יותר מ-25 שנים, במסגרת עבודתו באחת החברות הגדולות בעולם לענייני הקניין הרוחני, עזר לחברות ליישר את תיקי הקניין הרוחני שלהם עם היעדים העסקיים שלהם ולאכוף את זכויותיהם בבתי הדין. הוא עזר לחברות לפתח אלפי פטנטים בתחומים כמו: מכניקה, אלקטרוניקה, חזון מחשוב, תוכנת מחשב, מכשור רפואי ותהליכים תעשייתיים.

 

 

Non-Product Branding: Nations and Places

הקורס יכיר לסטודנטים את המושגים והעקרונות הבסיסיים של Non-Product Branding בהקשר של ניהול המוניטין והביצועים של מקומות, ערים, אזורים ומדינות.

בנוסף, הקורס יחקור מושגי מפתח בתחומים הבאים: דיפלומטיה ציבורית, שיווק, מיתוג לאומי ומיצוב מקומי עם דגש חזק על הערך הכלכלי של מיקום כמותג.

באמצעות מספר Case studies ודוגמאות רלוונטיות ומוחשיות, הכיתה תבחן את שגשוג המושג מיתוג מדינה, וכיצד מהפכת המידע הביאה לשינוי פרדיגמה מהותי שהשפיע על המטרות והשיטות של קביעת מדיניות מסורתית, דיפלומטיה ושיווק. הקורס מועבר ע"י פרופ' עדו אהרוני אהרונוף, מרצה ליחסים בינלאומיים באוניברסיטת NYU, חבר ב-the International Advisory Council of APCO Worldwide, שגריר גלובאלי שלMaccabi World Union ויושב הראש של Charney Forum for New Diplomacy and a co-founder

of Emerson Rigby Ltd. בנוסף, כיהן בתפקיד הקונסול הכללי בניו יורק וניהל את כל ענייניה הדיפלומטים של ישראל בין השנים 2010-2016.

 

 

The Macro-environment of Technology

הקורס מתקיים במתכונת סדנה, שבה צוות סטודנטים יפתח ויחשוב על פיצ'רים ומטרות לסטארטאפים קיימים, על בסיס הערכת מגמות בסביבה הטכנולוגית, החברתית, האנרגיה והסביבתית. הסטודנטים ילמדו איך מוצאים הזדמנויות יזמיות בסביבות שונות, כיצד מעריכים את אי הוודאות והסיכונים בהשקעות אך גם מנצלים אותן, ואיך מפיקים תובנות ומנצלים הזדמנויות. הקורס נשען רבות על ספר שכתב פרופ' מרקוס, מרצה הקורס, "העתיד של ניהול טכנולוגיה והסביבה העסקית: שיעורים על חדשנות ושיבוש". פרופ' מרקוס הוא מרצה בCarlson School of Management-, והוא המחבר והעורך של יותר מ-20 ספקים ומאמרים אקדמיים רבים בכתבי עת מוכרים ומכובדים. זכה פעמיים בפרס המרצה המצטיין בבית הספר לניהול קרלסון, ופעם אחת גם בטכניון בישראל. סיים את הדוקטורט שלו באוניברסיטת הרווארד.

 

 

Entrepreneurial Finance

הקורס בוחן שני נושאים עיקריים: האחד, האפשרויות העכשוויות למימון הזמינות לסטארטאפים בעלי צמיחה גבוהה, והשני, מודלים של סינון עסקאות וטכניקות להערכת שווי המופעלים בהשקעות הון סיכון. מטרת הקורס היא לספק תובנות וניסיון מעשיים עבור יזמים, מקימי סטארטאפים, אנג'לים ובעלי הון סיכון. התרחישים שיוצגו בקורס מתמקדים בעיקר בסטארטאפים בעלי אוריינטציה טכנולוגית ועוסקים בדרכים שבהן תנאי השקעות הון סיכון משתנים בתקופות משבר, כמו בעת מגיפת הקורונה.

בקורס, הסטודנטים יענו ויחקרו את השאלות הבאות: מהם סוגי המימון הזמינים? איך משקיעי הון סיכון משתמשים במודלים של סינון עסקאות? איך מעריכים סטארטאפים? באילו תנאים סטארטאפים צריכים לסרב לנהל משא ומתן? איך משתנים תנאים שונים בעת משבר?

המרצה, ד"ר ווידרה קלינגר רובין, היא מרצה לכלכלה פוליטית בקינגס קולג' בלונדון. ד"ר ווידרה מתמקדת ביזמות, חדשנות והון סיכון, ומחקריה פורסמו בכתבי עת מובילים. בנוסף, עבדה כשמונה שנים במגזר הפיננסי, בין היתר כמנהלת קשרי משקיעים בקרן גידור.

 

 

Entertainment and Media Industries: Building Digital Strategy

בקורס, הסטודנטים ילמדו ויבינו איך הטכנולוגיה הדיגיטלית אתגרה את האסטרטגיות העסקיות של תעשיית הבידור והמדיה, וכתוצאה מכך את השינוי של הדרכים בהן תעשיות אלו יוצרות ערך. בנוסף, הסטודנטים יחקרו כיצד תעשיות אלו גדלות לא רק על ידי טכנולוגיה דיגיטלית, אלא גם על ידי הסתמכות על שיטות עבודה מומלצות ואסטרטגיות שהצליחו בעבר, אך בעת זו, מתבררות יותר ויותר כלא יעילות. בעידן שבו חדשנות דיגיטלית מגדירה מחדש את הבידור והמדיה, הקורס יעסוק בשאלה - האם האסטרטגיה בתעשיית הבידור והמדיה דורשת כעת שינוי מסיבי או שינויים מינוריים?

הסטודנטים ינתחו כיצד מוסכמות של תכנון אסטרטגי ופיתוח עסקי, לעיתים מובילות חברות לדרך ללא מוצא, ומעכבות חברות מלפעול דרך אסטרטגיות אפקטיביות כאשר הן מתמודדות עם תחרות בלתי צפויה ומערכת יחסים משתנה עם הצרכנים.

המרצה, מר קנט קרושל, הוא מרצה אורח ב-Ecole Superieure de Commerce de Paris (ESCP), תכנית לתואר שני במנהל עסקים ואסטרטגיה. לימד בעבר באוניברסיטת קורווינוס בודפשט ובתכנית לניהול מדיה של NYC. הוא מילא תפקידי תכנון אסטרטגי בכירים בכמה חברות בידור וטלקומוניקציה,

כולל NBC, USA Networks ו-American Cablesystems , והיה יועץ אסטרטגיית המדיה וההשקעות של Louis Dreyfus Corporation, Paramount Communications,

צור קשר תואר ראשון
 

מתעניינים בלימודים?

 
 *
 *
 *
 *
מתעניין בתכנית *

 
אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>