ד"ר יונתן ונונו הוא מרצה בכיר לשיווק בבית הספר למנהל עסקים על שם קולר באוניברסיטת תל אביב. הוא השלים את הדוקטורט שלו בפסיכולוגיה קוגניטיבית באוניברסיטת ניו סאות' ויילס (UNSW) שבסידני בשנת 2021, ולאחר מכן ביצע פוסט-דוקטורט במעבדה לקוגניציה והזדקנות באוניברסיטת אוהיו.
בשנת 2022 הצטרף יונתן למחלקת השיווק בבית הספר למנהל עסקים של אוניברסיטת שיקגו (Chicago Booth) כ-Principal Researcher.
המחקר של יונתן מתמקד באופן שבו צרכנים מעריכים מוצרים ומקבלים החלטות בתנאים של קיבולת קוגניטיבית מוגבלת. הוא משתמש בניסויים אמפיריים ובשיטות למעקב תהליכים, כמו מעקב עיניים ומודלים חישוביים, כדי לחשוף את המנגנונים שמניעים את התנהגות הצרכנים ואת ההטיות שעלולות להיווצר כאשר עיבוד המידע הופך למאתגר – סוגיה נפוצה בשוק של ימינו. הגישה התיאורטית שלו מבוססת על ההנחה שמקבלי החלטות מתאימים את עצמם לסביבתם, ומציעה כי אנשים משתמשים בקשב סלקטיבי כדי להעדיף את המידע הרלוונטי או הבולט ביותר, מה שמשפיע בהמשך על התנהגותם הצרכנית.
מחקריו של יונתן פורסמו בכתבי עת מובילים, בהם PNAS, Psychology and Aging, Cognitive Psychology Psychonomic Bulletin & Review,