ד"ר יונתן יוסף וונונו

סגל אקדמי בכיר בהפקולטה לניהול ע"ש קולר
הפקולטה לניהול ע"ש קולר סגל אקדמי בכיר
ד"ר יונתן יוסף וונונו

מידע כללי

ד"ר יונתן ונונו הוא מרצה בכיר לשיווק בבית הספר למנהל עסקים על שם קולר באוניברסיטת תל אביב. הוא השלים את הדוקטורט שלו בפסיכולוגיה קוגניטיבית באוניברסיטת ניו סאות' ויילס (UNSW) שבסידני בשנת 2021, ולאחר מכן ביצע פוסט-דוקטורט במעבדה לקוגניציה והזדקנות באוניברסיטת אוהיו.

בשנת 2022 הצטרף יונתן למחלקת השיווק בבית הספר למנהל עסקים של אוניברסיטת שיקגו (Chicago Booth) כ-Principal  Researcher.

המחקר של יונתן מתמקד באופן שבו צרכנים מעריכים מוצרים ומקבלים החלטות בתנאים של קיבולת קוגניטיבית מוגבלת. הוא משתמש בניסויים אמפיריים ובשיטות למעקב תהליכים, כמו מעקב עיניים ומודלים חישוביים, כדי לחשוף את המנגנונים שמניעים את התנהגות הצרכנים ואת ההטיות שעלולות להיווצר כאשר עיבוד המידע הופך למאתגר – סוגיה נפוצה בשוק של ימינו. הגישה התיאורטית שלו מבוססת על ההנחה שמקבלי החלטות מתאימים את עצמם לסביבתם, ומציעה כי אנשים משתמשים בקשב סלקטיבי כדי להעדיף את המידע הרלוונטי או הבולט ביותר, מה שמשפיע בהמשך על התנהגותם הצרכנית.

מחקריו של יונתן פורסמו בכתבי עת מובילים, בהם PNAS, Psychology and Aging, Cognitive Psychology  Psychonomic Bulletin & Review,

תחומי מחקר

שיווק

פרסומים

Vanunu, Y. & Ratcliff, R. (2023). The effect of speed-stress on driving behavior: a diffusion model analysis. Psychonomic Bulletin & Review
 

Ratcliff, R. & Vanunu, Y. (2022). The effect of aging on decision-making while driving: A diffusion model analysis. Psychology and Aging. 37(4), 441–455.
 

Vanunu, Y., Hotaling, J. M., Le Pelley, M. E. & Newell, B. R. (2021). How top-down and bottom-up attention modulate risky choice. Proceeding of the National Academy of Science. 118 (39).
 

Vanunu, Y., Hotaling, J. M. & Newell, B. R. (2020). Elucidating the differential impact of extreme-outcomes in perceptual and preferential choice. Cognitive Psychology, 119, 101274.
 

Vanunu, Y., Pachur, T. & Usher, M. (2019). Constructing preference from sequential samples: the impact of evaluation format on risk attitudes. Decision, 6(3), 223-236.
 

 Brusovansky, M., Vanunu, Y., & Usher, M. (2019). Why we should quit while we’re ahead: When do averages matter more than sumsDecision, 6(1), 1.

 

 

Papers Under Review and Working Papers

Vanunu, Y. & Ratcliff, R. (R&R in Psychological Review). Forming numerosity representations: A theory of selective sampling.
 

Vanunu, Y. & Newell, B. R. (R&R in Judgment and Decision Making). Can increased processing noise induce better decisions? Evidence polarization through exponential weighting.
 

Vanunu, Y. & Newell, B. R. (Submitted to PNAS). The Impact of Sampling Bias on Preferences for Skewed Distributions in Decisions from Experience.
 

Vanunu, Y., Donnelley, K. (Submitted to JMR). Spatial position affects quantity judgments and product preference.
 

Vanunu, Y., Urminsky, O.  & Bartels, B. (Working Paper). Coping with complexity: A selective sampling account of how people form consideration sets of product bundles.

צור קשר תואר ראשון
 

מתעניינים בלימודים?

 
 *
 *
 *
 *
מתעניין בתכנית *

 
אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>