קיץ בינלאומי בפקולטה לניהול עם קורסי דקאן ייחודיים

הפקולטה ממשיכה במסורת קורסי הדקאן. גם השנה מתקיימים בקיץ שני קורסי קיץ במתכונת מקוצרת אותם מלמדים מרצים אורחים מחו"ל, מומחים מובילים בתחומם, בעלי שם עולמי. הקורסים ניתנים בשפה האנגלית לסטודנטים לתואר שני.

11 יולי 2016

פרופ' אורי גניזי

פרופ' גניזי הוא פרופסור לכלכלה התנהגותית המחזיק בקתדרת אפשטיין–אטקינסון לכלכלה התנהגותית ופרופסור לכלכלה ואסטרטגיה בבית הספר ראדי למנהל עסקים באוניברסיטת קליפורניה בסן דייגו. בנוסף, מכהן כמרצה אורח במרכז לחקר כלכלה ניסויית ולקבלת החלטות פוליטיות באוניברסיטת אמסטרדם.

פרופ' גניזי הוא ממובילי המחקר בכלכלה ההתנהגותית בעולם ומחקריו משלבים עריכת ניסויים במעבדות ובעולם האמיתי, להבנת ההתנהגות האנושית.
בין תחומי מחקריו: תמריצים והבנת השפעתם על בני אדם, חקר הרמייה, אפליה, אי ודאות בקבלת החלטות, הבדלים בין נשים לגברים בשדה התחרות ותורת התמחור. ספרו של גניזי עם פרופסור ג'ון ליסט מאוניברסיטת שיקגו, "ציר ה-Why – המניעים הנסתרים והכלכלה ההתנהגותית מאחורי היומיום שלנו", עוסק בחשיפת המניעים הסמויים המפעילים בני אדם בתהליך קבלת החלטות ובודק מהם התמריצים הגורמים לכך. הספר זכה להצלחה ונכנס לרשימות רבי המכר בישראל ובעולם.
לכתבות שהתפרסמו בנושא בכלכליסט וב-Ynet

 

פרופ' אורי גניזי מלמד קורס בנושא: המשמעות של כסף - תמריצים ושינויים בהתנהגות
ההנחה שכל התמריצים שווים יכולה להביא מנהלים, למשל, להערכת יתר של התמורה שבתכניות לעידוד עובדים ולאי-הכרה בחיסכון בהוצאות. מחקר בתחום הפסיכולוגיה וכלכלה התנהגותית מראה כיצד שינויים קטנים במבנה התמריצים יכולים להשפיע בצורה דרמטית על היעדים של הארגון. לעיתים קרובות מדי חברות מעמידות במקום תמריצים מבלי לבדוק את השפעתם על ההתנהגות של העובדים. במהלך הקורס ילמדו כיצד לזהות ולמנוע בזבוז בתכניות תמריצים נפוצות. כמו כן, יעשה שימוש בהבנות מהמחקר כדי ללמוד כיצד הבדלים קטנים במבנה של תכניות לעידוד עובדים יכולים להשפיע רבות על יעילות עבודתם. יעסקו גם בשישה עקרונות פשוטים שיכולים לסייע לארגונים להעריך ולשפר את תכניות התמריצים שלהם וכיצד ניתן ליישם אותם בתחומים כגון גמול צרכנים ותכניות נאמנות.

 

 

עו"ד גרשון פניטש 

גרשון פניטש הוא מהנדס ועורך דין המתמחה באסטרטגיה בענייני פטנטים ואכיפת חוקי הקניין הרוחני. במשך יותר מ-25 שנים, במסגרת עבודתו באחת החברות הגדולות בעולם לענייני הקניין הרוחני, מר פניטש עוזר לחברות ליישר את תיקי הקניין הרוחני שלהם עם היעדים העסקיים שלהם ולאכוף את זכויותיהם בבתי הדין. הוא עזר לחברות לפתח אלפי פטנטים בתחומים כמו: מכניקה, אלקטרוניקה, חזון מחשוב, תוכנת מחשב, מכשור רפואי ותהליכים תעשייתיים. עו"ד גרשון פניטש מרצה מבוקש בעולם בנושאים הקשורים לאסטרטגיות להגנה על פטנטים והתדיינות משפטית בענייני פטנטים.

עו"ד גרשון פניטש מלמד קורס בנושא: פיתוח ושימוש בפטנטים ככלי בקביעת אסטרטגיה עסקית .
זהו קורס קצר ואינטנסיבי המיועד לאנשי עסקים המעוניינים לשפר את כושר החשיבה האסטרטגית שלהם. יש חברות המוציאות הון עתק על פטנטים ומקבלים מעט תמורה. אחרות מפתחות פטנטים ומשתמשים בהם ברמה של דיוק אסטרטגי שמאפשרת להן להגביר את ערכן בצורה משמעותית. בקורס זה יתמקדו בדברים שאנשי עסקים חייבים לדעת כדי ליישר את הפטנטים עם האסטרטגיות העסקיות לטווח הארוך, כשהמטרה היא להשתמש בפטנטים כמנגנון להגברת ערך.

 
צור קשר תואר ראשון
 

מתעניינים בלימודים?

 
 *
 *
 *
 *
מתעניין בתכנית *

 
אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>