ארבעה סטודנטים ל-MBA יצאו לסן דייגו לשבוע אינטנסיבי בו הכירו את השוק האמריקאי

כחלק משיתוף הפעולה של הפקולטה לניהול באוני' תל אביב עם בתי ספר למנהל עסקים מובילים בעולם, ניתנה לסטודנטים ל-MBA הזדמנות ייחודית לייצג את הפקולטה לניהול במשלחת בנושא חדשנות ויזמות בבית הספר למנהל עסקים ראדי באוניברסיטת קליפוניה בסן דייגו.

17 אפריל 2019
ארבעה סטודנטים ל-MBA יצאו לסן דייגו לשבוע אינטנסיבי בו הכירו את השוק האמריקאי

ארבעה סטודנטים שלנו ל-MBA חזרו לארץ, ממש לפני החג, משבוע אינטנסיבי של תכנית המתמקדת בחדשנות ויזמות. שלומי זרחיה, אורית גרינגרז, ירין גאון ומריו אבוד, נבחרו לייצג את הפקולטה לניהול בתכנית ייחודית שנערכה בביה"ס למנהל עסקים Rady School of Management, University of California San Diego . זו שנתה השישית של התכנית, המפגישה בין סטודנטים ישראלים מבתי ספר למנהל עסקים מובילים (הפקולטה לניהול באוני' תל אביב, האוני' העברית, הטכניון, אוני' בן גוריון והמרכז הבינתחומי) לסטודנטים למנהל עסקים בביה"ס Rady, המגיעים מרקעים ומקומות שונים בעולם.
 

חלקה הראשון של התכנית מוקדש לסיורים ומפגשים עם יזמים בכירים בתעשייה המקומית בקליפורניה – מתחומי הקלינטק, ביוטק, הפיננסים ועוד. כולם בעלי סיפור מעניין על הדרך שעשו, שהובילה אותם להצלחה, כך שכל אחד מהסטודנטים בתכנית יכול היה להתחבר וללמוד משהו מההרצאות המרתקות. חלקה השני, המתקיים במקביל לחלק החוויתי, הינו פרויקט ייעוץ אסטרטגי בו הסטודנטים עבדו בקבוצות של ישראלים ואמריקאים וסיפקו פתרון של בניית תכנית אסטרטגית לחדירה לשוק האמריקאי עבור חברה ישראלית.
הסטודנטים החלו בעבודה על המצגת ללקוח (החברה הישראלית) עוד בטרם הנסיעה וכשהגיעו, הם חברו לצוותים עם שאר חברי המשלחת – סטודנטים מצטיינים שהגיעו ללמוד באחת מתכניות ה-MBA  המובילות בעולם. התכנית התקיימה במתכונת של קורס אקדמי שבועי ואינטנסיבי שבסופו הציגו הסטודנטים את פרויקט הייעוץ האסטרטגי, עליו עבדו, בפני פאנל שופטים.
 

"בחרתי להשתתף בתכנית בסן דייגו כדי לקבל הזדמנות להיחשף לעולמות תוכן ואתגרים חדשים ולעבוד במשותף עם סטודנטים מבתי ספר למנהל עסקים מובילים, מהארץ ומחו״ל.  ליבת התכנית הייתה יצירת תכנית חדירה לשוק בארה״ב וזה נושא שמאוד מתקשר לעיסוקי היום יומי (אני עובד בסטרטאפ שייסדתי בתחום לימודי שפה (Language Learning). חוויה אחת שזכורה לי במיוחד היא ביקור בחברת Classy , שעוסקת בגיוס אונליין של תרומות לעמותות ובמסגרת הביקור, שמעתי מאחד המייסדים על הדרך שעבר מיום הגיית הרעיון ועד הלום. מצאתי מכנה משותף עם חלק גדול מהאתגרים והקשיים עליהם סיפר לי שחווה," מספר שלומי זרחיה, סטודנט ל-MBA בתכנית לניהול טכנולוגיה, יזמות וחדשנות בפקולטה לניהול.
 

אורית גרינגרז, דירקטורית מו"פ בכירה בחברת ההייטק האמריקאית Cadence ומנהלת הסניף הישראלי שלה, סטודנטית בתכנית ה Executive MBA - בפקולטה לניהול, היא אחת מהסטודנטים שנבחרו לייצג אותנו בתכנית היזמות. "התכנית מעניינת משום שהיא משלבת מפגש עם יזמים הפועלים בשוק האמריקאי, עבודה בקבוצות גלובליות של אנשים המגיעים מתרבויות שונות והתנסות פרקטית בבניית תכנית עסקית. החלק המרשים ביותר עבורי היה המפגש עם היזמים המקומיים והחשיפה לדרך המחשבה של חברות הפועלות בשוק האמריקאי, תוך שימת דגש עצום על חדשנות. מעבר לחוויה הלימודית, היתה לי הזכות להיפגש עם קבוצה מדהימה של אנשים מוכשרים (ובלי להיות משוחדת אעיד שהישראלים בלטו משכמם ומעלה) ולבלות איתם שבוע חוויתי על רקע האווירה הקסומה של סן דייגו," משתפת אורית.
 

ירין גאון, סטודנט ל-MBA בהתמחות ניהול השיווק (שלמד גם את התואר הראשון שלו בפקולטה לניהול), יזם ומנכ"ל מיתר, ציוד לחיילים, סיפר, "אני עובר בקרוב לארה"ב וזו הייתה הזדמנות חד פעמית עבורי ללמוד איך ניתן לקחת חברה ישראלית, עם מודל ישראלי, ולבנות לה מודל עסקי ותכנית Go To Market לשוק האמריקאי. לו"ז התכנית היה מתוקתק ודחוס, מלא בהרצאות, עבודות, פאנלים ואירועים חברתיים. זכור לי לטובה אחד הסיורים שערכנו במשרדי חברת BD, יצרנית הציוד הרפואי השלישית בגודלה בעולם, שאירחה אותנו באופן מקסים, ערכה לנו סיור בתוך בית החולים המדומה שלהם והפגישה אותנו עם מנהלים בכירים בחברה שענו על כל שאלות הסטודנטים. בסוף התכנית, כל קבוצת סטודנטים, המונה ישראלים ואמריקאים, הציגה, מול פאנל חיצוני, את תכנית ה- Go To Market על החברה שעליה עבדה." 

צור קשר תואר ראשון
 

מתעניינים בלימודים?

 
 *
 *
 *
 *
מתעניין בתכנית *

 
אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>