תובנות שלמדו סטודנטים של הפקולטה לניהול ושל ביה"ס וורטון מחדשנות ישראלית

קורס משותף לפקולטה לניהול באוניברסיטת תל אביב ובית הספר וורטון למנהל עסקים באוניברסיטת פנסילבניה

06 פברואר 2019
תובנות שניתן ללמוד מחדשנות ישראלית

זו השנה ה-7 ברציפות בה נערך הקורס הייחודי העוסק בלקחים ותובנות שניתן ללמוד מסביבת החדשנות הישראלית. הקורס נערך במסגרת שיתוף פעולה בין הפקולטה לניהול באוניברסיטת תל אביב ובית הספר וורטון למנהל עסקים שבאוני' פנסילבניה, בהובלתם של ד"ר דוד צביליחובסקי, מהפקולטה לניהול ופרופ' דיוויד שו, מביה"ס למנהל עסקים וורטון.

הקורס נערך כחלק מתכנית משותפת לשני בתי הספר, המתמקדת באספקטים שונים של חדשנות ויזמות, בהשפעת הסביבה העסקית בישראל על דרכי הפעולה של חברות טכנולוגיות, במחקר ופיתוח ובהון סיכון. השנה התמקד הקורס בניתוח פעילותן של חברות רב לאומיות בישראל. הקורס נערך במתכונת המשלבת הרצאות, ביצוע פרויקטים משותפים לסטודנטים משתי האוניברסיטאות, ביקור בחברות ואירוח מרצים אורחים החולקים את ניסיונם ותובנותיהם עם הסטודנטים.

במהלך השבוע האינטנסיבי ביקרו הסטודנטים בחברות פורצות דרך, בין היתר ביקרו הסטודנטים ב:

Mobileye – חברה העוסקת ומתמחה בפיתוח וייצור מערכות סיוע למניעת תאונות דרכים, המבוססות על טכנולוגיית עיבוד תמונה, שנרכשה ב-2017 ע"י אינטל, בעסקה הגדולה ביותר בתולדות ההיי טק הישראלי. בביקור במובילאיי שמעו הסטודנטים מסמנכ"ל החברה, אורי יעקבי, על האתגרים ביצירת רכבים אוטונומיים ותיאור נרחב של מוצרי החברה העתידיים. הסיור כלל גם את מוסך הניסויים, בו מותקנות ונבדקות מערכות מתקדמות לנהיגה אוטונומית.  

 

Nova - ספקית של פתרונות מדידה לייצור שבבים. בביקור בחברת נובה מכשירי מדידה קיבלו הסטודנטים הרצאות מההנהלה הבכירה: דב פרקש, סמנכ"ל בכיר לפיתוח אסטרטגי, ד"ר שי וולפלינג, ה-CTO  וזוהר גיל, סמנכ"ל תאגידי לשיווק. המארחים סקרו את תעשיית הסמיקונדוקטור וחלקו עם הסטודנטים תובנות בנושאים אסטרטגיים, לרבות  אסטרטגיית הרכישות של החברה. הביקור כלל גם ביקור ב'חדרים הנקיים', בהם מיוצרות המערכות המתקדמות.

 

OurCrowd – הסטודנטים נפגשו עם ג'ון מדווד, אחד מחלוצי תעשיית ההון סיכון בישראל ומנכ"ל OurCrowd, פלטפורמת מימון המונים המאפשרת למשקיעים פרטיים מכל העולם להצטרף להשקעות בסטארט אפים. במסגרת הביקור שמעו גם הרצאות מחברות פורטפוליו – כולל הרצאתו של של איתן בוכמן, CMO של Freightos, אשר מובילה מהפך בניהול תהליכי תובלה בינלאומיים, לרבות פתרונות לשילוח יעיל של מטענים ומכולות, אשר סיימה לא מכבר סבב מימון שלישי בסך 44 מיליון דולר.  

 

בנוסף, בקרו הסטודנטים גם בבית החולים הדסה עין כרם, שם שמעו על הפעילות החדשנית בתחום ה-Biomed מד"ר תמר רז, מנהלת הדסית ומנכ"ל ה-BioHouse , ד"ר שי מלצר.

 

במסגרת הקורס התארחו גם יזמים ומייסדי חברות ישראליות חדשניות, שחלקו עם הסטודנטים מניסיונם. בין היתר התארחו
עומר כילף, מייסד ומנכ"ל חברת טכנולוגיות הרכב Innoviz , שפיתחה לידאר - סורק לזיהוי מכשולים עבור מכוניות אוטונומיות. עומר כילף, בוגר הפקולטה לניהול, סיפר על החברה והמסלול המהיר שלה להצלחה. חברת BMW בחרה להטמיע את הגלאים של Innoviz בדגמי הרכב האוטונומי של החברה ל-2021 בייצור סדרתי (במקביל לשילובן של מערכות המצלמות של Mobileye באותם רכבים).

דניאל שרייבר, מייסד ומנכ"ל Lemonade, המביאה חדשנות לתחום הביטוח השמרני ע"י שימוש בתובנות מכלכלה התנהגותית ומערכות תוכנה מתקדמות, שסיפר על המודל החדשני של החברה בתחום ה-Insurtech ועל התרחבותה בשווקים נוספים בארה"ב.

עמי לוטבק, CTO, מרכז הפיתוח של מיקרוסופט וממייסדי אדאלום, שנרכשה ב-2015 ע"י מיקרוסופט, שיתף את הסטודנטים בקשיים שבפיתוח מוצרי אבטחה בשווקים דינאמיים הנמצאים בשינויים מתמידים.

כ"כ, השתתפו בקורס משקיעי הון סיכון מובילים וניתנו הרצאות בנושא ע"י: מודי רוזן (קרן מגמה), מייקל גרנוב (Maniv Mobility) וטל סלובוטקין (Stageone).

 

השילוב בין ניתוח תיאורטי, עבודה בקבוצות בינלאומיות, ניתוח בעיות עדכניות ומפגש עם יזמים ומנהלים מובילים, אפשר לסטודנטים להכיר לעומק את התעשייה המקומית ואת החדשנות הישראלית וסיפק תובנות וחוויות שהציתו את הדמיון והחלומות של הסטודנטים וסיפקו להם הרבה חומר למחשבה והעמקה.

צור קשר תואר ראשון
 

מתעניינים בלימודים?

 
 *
 *
 *
 *
מתעניין בתכנית *

 
אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>