מפגש "חמש בקולר" סיפק כמה היבטים על לחץ והשפעתו על ניהול עסקים

ארגון הבוגרים של הפקולטה לניהול ערך מפגש, במסגרת סדרת המפגשים "חמש בקולר", בהשתתפות חוקרים מהפקולטה לניהול ומומחים מהתעשייה שדנו בכל הקשור ללחץ בחיים ובעבודה והשפעתו על ניהול עסקים - איך לחץ משפיע עלינו וכיצד ניתן להתמודד אתו.

06 מרץ 2018
מפגש "חמש בקולר" סיפק כמה היבטים על לחץ והשפעתו על ניהול עסקים

ארגון הבוגרים של הפקולטה לניהול, בראשותה של בתיה לופו ובשיתוף בוגר הפקולטה, רו"ח איל דרורי, יועץ אסטרטגי, פיננסי וניהולי, עורך סדרת הרצאות, "חמש בקולר", בהשתתפות חוקרים מהפקולטה לניהול ומומחים מהתעשייה, שדנים בהיבטים שונים של ניהול עסקים קטנים. במסגרת סדרת ההרצאות על ניהול "חמש בקולר" נערך מפגש ייחודי שעסק בלחץ בחיים ובעבודה ובהשפעתו על ניהול עסקים. התארחו במפגש פרופ' שרון טוקר, מהפקולטה לניהול, שספרה על הזווית האקדמית, רו"ח איל דרורי, מנכ"ל אלדר יועצים, שדן בזווית העסקית ואלכס חייטוביץ, בוגר הפקולטה, שסיפק את הזווית האישית עם סיפורו על העסק המשפחתי החדש שלו.  

 

פרופ' שרון טוקר מהפקולטה לניהול, חוקרת לחצי עבודה, תפיסות לחץ והשפעתם על רווחה נפשית ופיזית והתערבויות לקידום בריאות עובדים בארגונים ספרה האם אנחנו צריכים להילחץ מהלחץ – מנקודת מבטם של עובדים, מנהלים ותפיסות הלחץ שלהם. "נתונים מראים ששליש מקרב האוכלוסיה מדווחים על לחץ אך מצאו שקשה להגדיר מהו בדיוק לחץ," ספרה, "הרופאים מדברים על תגובה פיזיולוגית, הפסיכולוגים על תחושות והחוקים התעסוקתיים מדברים על תפקוד וכד'. המסקנה היא שלא ניתן להגדיר בבירור מהו לחץ, אך אם נתייחס ללחץ כתהליך נצליח לשפר את יכולת ההתערבות שלנו." פרופ' טוקר הסבירה שלחץ מתחיל בגורמי לחץ ולצורך ההמחשה חלקה למשתתפים במפגש משימה אישית של מיפוי גורמי הלחץ שלהם. המשתתפים הגיעו למסקנה שללחץ יש קשר ישיר לדברים שהם הכי חשובים להם, אותם לא רוצים לאבד. המשימה דרשה, בין השאר, לחשוב על מה מרוויחים בעקבות הלחץ שחווים - בעבודה למשל, ניתן לראות לחץ כדבר חיובי כשמדברים על גורמי לחץ המסייעים לשפר את תפקוד שלנו כעובדים.  

 

רו"ח איל דרורי, בוגר הפקולטה לניהול, יועץ אסטרטגי, פיננסי וניהולי ומנכ"ל אלדר יועצים, הציג את ההיבט העסקי על לחץ עם הרצאתו שעסקה ב"לחץ בחיים ובעבודה והשפעתו על ניהול עסקים". דרורי שוחח על מודל האינטראקציה: הערכת המצב + הערכת יכולת ההתמודדות, ז"א, ככל שהיכולות, הנתפסות אצל הפרט, קרובות יותר לדרישות המצב, כפי שהוא תופס אותו, כך תחושת הלחץ תקטן. "בנוגע ללחץ בעבודה – הוא נתפס אחרת אצל כל עובד. אצל אחד הוא יוביל להישגיות כשאצל האחר, הוא יכול להוביל לתשישות. חשוב מאוד שמנהל יבין ויראה איך נתפס הלחץ אצל העובד ובכדי לקבל תפוקה מיטבית מהעובד, הלחץ צריך להיתפס כסביר וריאלי בעיני העובד, לא בעיני המנהל", לדברי דרורי.

איל דרורי שיתף את המשתתפים במפגש בדוגמאות מהחיים, אליהם נחשף כיועץ עסקי, והסביר על הכלים להתמודדות וסיפק המלצות להתמודדות, שאותן בקש שהמשתתפים יאמצו.

 

הדובר האחרון במפגש היה אלכס חייטוביץ', בוגר טרי של הפקולטה לניהול, מנהל לקוחות בינ"ל בהייטק ומייסד-שותף בחברת RonitGlass רונית עיצוב בזכוכית, שהביא את סיפורו "אני עובד (בכיף!) גם בסופ"ש". אלכס נשוי לרעות, גם היא בוגרת הפקולטה לניהול ושניהם עובדים בהייטק, בחברות בינלאומיות. הזוג הטרי, שנישא לפני שנה, נרתם לרעיון של רונית, אמה של רעות, שבקשה לחלק מזכרת אישית לכל מוזמני החתונה שלהם – יצירת אומנות מזכוכית לכל אורח. רונית מתעסקת באמנות הזכוכית מזה שנים ולצורך ייצור המתנות לחתונה שיתפו אתה פעולה בעלה, בתה רעות וחתנה, אלכס. המשפחה המורחבת שמה לב שהמתנות האישיות שחולקו למוזמני החתונה היו להיט וזכו לאהדה רבה יותר מהמצופה והחליטו להקים עסק משפחתי קטן לפיסול בזכוכית. אלכס שיתף את המשתתפים במפגש על הדרך בה שילב בין עבודה "אפורה" ביום ועסק "צבעוני" בסופ"ש. "העיקרון פה הוא שינוי התפיסה – מתחביב לעסק מניב ואיך מתמודדים עם הסטטוס החדש של משפחה מורחבת חדשה, עם אשתי שנהפכה פתאום לשותפה עסקית שלי, חמי, שנהפך למנהל מכירות וחמותי, שמעכשיו נקראת גם האומנית," סיפר אלכס.  

 

המפגש העניק הרבה תובנות למשתתפים וסיפק את החיבור בין אקדמיה לתעשייה, בין בוגרי הפקולטה לסטודנטים ונטוורקינג איכותי.

להרשמה ופרטים על המפגשים הבאים של סדרת ההרצאות "חמש בקולר" של ארגון הבוגרים

 

 

 

צור קשר תואר ראשון
 

מתעניינים בלימודים?

 
 *
 *
 *
 *
מתעניין בתכנית *

 
אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>