יזמות והון-סיכון במפגש "מועדון ה-100" של הפקולטה לניהול

פורום "מועדון ה-100" מאפשר לבכירי הקהילה העסקית להתעדכן בידע האקדמי, המבוסס על מחקרים, המעניקים זווית ראייה ייחודית שתורמת לעשייה הניהולית.

26 ינואר 2017
יזמות והון-סיכון במפגש "מועדון ה-100" של הפקולטה לניהול

אירוע  "מועדון ה 100" של הפקולטה לניהול ע"ש קולר  נערך בהשתתפות הקהילה העסקית, בכירים מבוגרי הפקולטה וידידיה. בפתח המפגש השני של מועדון המאה נשאו דברי ברכה פרופ' יוסף קלפטר, נשיא אוניברסיטת תל אביב, ראשי הפורום – פרופ' משה צבירן, דקאן הפקולטה לניהול וזהר זיסאפל, יזם ומייסד קבוצת רד בינת ובוגר הפקולטה ומר ג'רמי קולר, איש העסקים הבריטי אשר לפני כשנה השיא תרומה משמעותית לפקולטה לניהול להרחבת המחקר האקדמי, בדגש על יזמות וחדשנות.

פרופ' משה צבירן, דקאן הפקולטה , ציין כי הפורום מאפשר לבכירי הקהילה העסקית להתעדכן בידע האקדמי המבוסס על  מחקרים מתקדמים ופורצי הדרך הנערכים בארץ ובעולם ומעניקים זווית ראייה ייחודית שתורמת לעשייה הניהולית. "זהו ערך מוסף ייחודי בדיאלוג בין האקדמיה למנהלים הבכירים במשק הישראלי, עליהם נמנים רבים מבוגרי הפקולטה".

בחלקו הראשון של המפגש נשא ד"ר דינו לוי, חוקר בתחום של נוירו-שיווק ונוירו-כלכלה מהפקולטה לניהול, הרצאה בסגנון TED והציג ממצאים של מחקריו בתחום החדשני של נוירו-שיווק ונוירו כלכלה, המשלב  בין מדעי המוח, ניהול וכלכלה. המחקר  בתחום הנוירו שיווק, מסתייע במכשיר ה-EEG, הנמצא במעבדתו של ד״ר דינו לוי, וכ"כ במכשיריfMRI  -  המשמשים למעקב ומיפוי פעילות המוח. ממצאי מחקרו של ד"ר לוי מספקים הסברים להבנת הקשר בין קבלת החלטות, שאינה תמיד רציונלית, לבין הפעילות המוחית ובוחנים האם ניתן לנבא התנהגות צרכנים (למשל בתגובה לפרסומות או החלטות קנייה). 

האורח המרכזי באירוע, פרופ' ג'וש לרנר, מביה"ס למנהל עסקים של אוניברסיטת הרווארד, מומחה בעל מוניטין בינלאומי  בתחום היזמות ויו"ר הוועדה האקדמית המייעצת  של הפקולטה לניהול,  הרצה על עתיד המימון היזמי שמושפע מכניסתם של שחקנים חדשים ובכלל זה אנג'לים ופלטפורמת "מימון המונים", מחד ומשקיעים מוסדיים ותאגידים, מאידך. פרופ' לרנר התייחס לקושי באיסוף נתונים על השקעות האנג'לים בשל העדפתם "להישאר מתחת לרדאר", ולדווח רק על הצלחות ולא על כישלונות. פרופ' לרנר לא רואה באנג'לים איום על קרנות ההון סיכון הוותיקות, אלא יותר כמכשירים את השטח לכניסתן של הקרנות להשקעות בשלבים הבוגרים יותר של המיזמים.
בהתייחסו לעלייה בשימוש בכלי מימון המונים לגיוס הון וליתרונות שיש בכך עבור עסקים קטנים, ציין פרופ' לרנר שקיימת סכנה לחשיפה למתחרים כבר בשלבים מוקדמים. בסיום ההרצאה התייחס פרופ' לרנר לשאלות. זהר זיסאפל  שאל על סיכויי הצלחתם של תאגידים, המקימים קרנות הון סיכון להשקעה בסטארט אפים ואף ציין שבימים אלה גם המוסד הקים קרן חדשנות. בתשובתו אמר פרופ' לרנר שבהתבסס על ניסיונות רבים של חברות ותאגידים להקים קרנות הון סיכון פנימיות עולה כי  מודל זה לא הצליח להתקיים לאורך זמן.

את האירוע כיבדו בנוכחותם חברי הוועדה האקדמית הבינלאומית המייעצת של הפקולטה לניהול ע"ש קולר, שהוקמה במטרה לתרום מהידע ומהניסיון העשיר של חבריה לפקולטה לניהול מתוך כוונה להעמיק את המובילות של הפקולטה בתחומי היזמות והחדשנות ולבסס את הפקולטה בחזית האקדמית הבינלאומית בתחומים אלה.
הוועדה מושתתת על חוקרים בעלי מוניטין בינלאומי מאוניברסיטאות מובילות בעולם. יו"ר הוועדה הינו פרופ' ג'וש לרנר מביה"ס למנהל עסקים של אוניברסיטת הרווארד ועמו מכהנים: פרופ' סטיב קפלן, מביה"ס למנהל עסקים באוניברסיטת שיקאגו, פרופ' סקוט שטרן, מ-MIT ופרופ' יעל הוכברג, מאוניברסיטת רייס.

בין המשתתפים באירוע -  אמנון נויבך, יונל כהן, יובל כהן, גיל שרון, מיכה אנגל, מוטי רוזן,  נורית ברמן, נדב פלטי,  דרור גד, רו"ח יורם טיץ, רו"ח דני מרגלית, דני גולדשטיין, מאיר ניסנסון, אילן גרינבוים,  עו"ד מיה ליקוורניק, רו"ח אילן בירנפלד, שוקי שוורץ, אמנון דיק, ד"ר גיורא ירון, פרופ' יוסי גרוס, ורבים אחרים.

לידיעה בגלובס
לכתבה באנשים ומחשבים

צור קשר תואר ראשון
 

מתעניינים בלימודים?

 
 *
 *
 *
 *
מתעניין בתכנית *

 
אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>