אהבה תוצרת אוניברסיטת תל אביב

לכבוד יום האהבה 'ולנטיינז דיי' - ריאיון זוגי עם גיל ונילי פרץ, אחד מני זוגות רבים שהגיעו לאוניברסיטת תל אביב כדי לקבל השכלה ויצאו ברווח כפול ומכופל עם אהבה גדולה.

10 פברואר 2021
גיל ונילי פרץ

לפני מספר שבועות קיים ארגון בוגרות ובוגרי אוניברסיטת תל אביב, לראשונה, אירוע וירטואלי לכ-7,000 מקבלי התארים השונים, מכל הפקולטות, לשנת 2020.

 

הרצאת האורח באירוע היתה של זוג בוגרים, גיל ונילי פרץ. בהרצאה משותפת, ששידרו עבורנו במיוחד ממקום מושבם הנוכחי, סן דייגו קליפורניה, הם שיתפו ששה עקרונות להצלחה בקריירה.

 

גיל הינו בוגר הפקולטה לניהול ונילי בוגרת הפקולטה למשפטים. לכבוד יום האהבה הבינלאומי, ראיינו אותם וגילינו שהמקור הראשוני להיכרות שלהם נוצר גם הוא, כן… באוניברסיטת תל אביב.

 

נילי וגיל, איך בכלל הכרתם?

נילי: "היה לנו בליינד דייט בתחילת נובמבר 2002. הסיפור מאחורי הפגישה הזאת קשור לאוניברסיטה. חברה טובה שלי בתקופת התואר הראשון במשפטים באוניברסיטת תל אביב (היום היא שופטת בבית המשפט המחוזי בתל-אביב) מצלצלת אלי יום אחד ואומרת לי "תקשיבי, נילי. פגשנו בשבוע שעבר בחור בשם גיל, שבעלי הכיר במסגרת העבודה לפני מספר שנים. הוא רווק. לדעתי יהיה לכם מעניין להכיר. יש אישור לתת לו את הטלפון שלך?"

 

גיל: "למחרת צלצלתי אל נילי ואמרתי לה שאני נוסע במסגרת העבודה להרצות מספר ימים בצפון, ואשמח להיות בקשר לקראת סוף השבוע. ביום חמישי באותו שבוע יצאנו לדייט בנמל תל אביב. השאר היסטוריה. מה שמראה שלפעמים האהבה שלך נמצאת במרחק של חבר אחד, שמכיר את מי שעשוי או עשויה לשנות את חייך"

 

אז לא היכרתם ממש בקפיטריה או בדשא של האוניברסיטה, אבל כן בזכות היכרות שנוצרה לנילי במהלך לימודי התואר הראשון שלה?

גיל: "נכון.  נילי למדה תואר ראשון במשפטים בתחילת שנות ה-90, בתקופה לאחר שסיימתי את לימודי ה-MBA ברקאנטי. כשביתנו הבכורה נולדה באביב 2004 נילי נרשמה גם לתואר שני במשפטים באוניברסיטת תל אביב והשלימה את התואר בשנתיים שלאחר מכן"

 

האם להיות שניכם בוגרי האוניברסיטה היה חלק במה שמצאתם במשותף?

נילי: "אין ספק שתמיד נחמד לגלות דברים משותפים, כמו למשל ששנינו סקרנים ואוהבים ללמוד באופן קבוע כולל נושאים שהם לכאורה מחוץ לקופסא ורחוקים מהפעילות והעבודה השוטפת. הכי מעניין היה לגלות שבזמן שאני תרגלתי חקירות נגדיות, טיעונים וסיכומים במשפטי צווארון לבן שדרשו יכולת שכנוע ודיוק גבוהה, גיל ממש באותה תקופה הנחה קורס בנושא "פרזנטציה עסקית" לתלמידי התואר השני בפקולטה למנהל עסקים, אז גם בזה היו מספר קווי דמיון והשלמנו את הפרטים."

 

איך מזוג הפכתם למרצים במשותף והתחלתם לעבוד יחד ולקחתם את העשייה שלכם מישראל לכל העולם?

גיל: "נילי החליטה לעשות שינוי כיוון במהלך חופשת הלידה שלה ובשנים שלאחר מכן התפתחה מקצועית בתחומים חדשים, והתחלנו לשלב כוחות. בתחילה באופן מינורי, ואז בדצמבר 2007 אנחנו יושבים בקפה בשדרות רוטשילד בתל אביב ואני אומר לה "נילי, יש כעת מועמד יוצא דופן באמריקה שרץ לנשיאות. שמעתי נאום שלו ב-2004, והוא עם יכולות גבוהות במיוחד. מה את אומרת שנעקוב אחריו מרחוק ונכתוב ספר על השיטות שהוא משתמש בנאומים שלו?

 

בכנות, לא חשבנו אז שברק אובמה יבחר כי הוא הזדחל בסקרים אחרי הילרי קלינטון, שנחשבה אז, ולא בפעם האחרונה כפי שאנחנו יודעים, ל"הבטחה" של המפלגה הדמוקרטית בארה"ב, אבל בתור מי שמרצה ומייעץ בארץ ובעולם בתחום של השפעה והעברת מסרים, זה עניין אותי מאוד. היתה לו כריזמה ואנרגיה שמשכה אותי להבין מה המקור שלה. ובמיוחד זה משך אותי כשגיליתי שבעברו הוא היה נואם משעמם ומונוטני, ורציתי לדעת מה הביא לשינוי.

 

אז נילי אמרה "כן", והתחלנו פרויקט משותף שהתוצאה שלו היתה הוצאה לאור של הספר "סודות השכנוע וההשפעה של אובמה", או בשמו באנגלית Obama's Secrets.

 

הספר, שתכניו מקצועיים בלבד, ללא מאפיינים פוליטיים, הוא תוצאה של ניתוח יותר מ-300 נאומים והופעות שלו במהלך תקופת הבחירות וגם לפני כן, ולמעשה עשינו "הנדסה לאחור" של הנאומים שלו, ומהם גזרנו ושיתפנו הרבה מאוד כלים שמנהלים יכולים להשתמש בהם במצגות והרצאות.

 

כתוצאה מכתיבת הספר, העבודה המשותפת שלנו גדלה מאוד, והוזמנו להרצאות וסדנאות בארץ ובעולם, שמבוססות על המחקר שלנו."

 

Photography: Liat Zarkiev-Feco

 

ואז קיבלתם הזדמנות לעשות רילוקיישן ב-2012 לארה"ב. איך זה השפיע?

נילי וגיל, כמעט ביחד: "החלטנו לעבוד ביחד"

 

אפילו את זה אמרתם ביחד...

נילי: " כן, זה קורה לנו הרבה פעמים. גם לי וגם לגילי היה חלום ילדות לטייל ולחיות בעולם כמה שנים ולהיחשף לתרבויות ומקומות חדשים. כאשר התחתנו החלטנו שנממש את החלום הזה ביחד, עם הבנות והמשפחה שהקמנו. כשיצאנו למסע הזה לא ידענו עד כמה רחוק הוא יביא אותנו, ובעיקר הלכנו בעקבות הלב ותחושת הרפתקנות לטרוף את העולם. התחלנו בעמק הסיליקון, שם שאלו אותנו אנשים - 'מה הסוד של ישראלים שכל כך הרבה מהם הופכים ליזמים מצליחים?', ולאחר הרבה מחשבה, התחלנו פרויקט משותף נוסף ובמשך יותר משנתיים חקרנו את סודות החשיבה של יזמים מצליחים במיוחד. זה התחיל עם ניתוח המיינדסט של ישראלים, אבל מזמן זה כבר תפס כיוון עולמי. את הפרויקט הזה התחלנו בצפון קליפורניה, סיימנו אותו בדרום קליפורניה, למרגלות האוקיינוס בסן דייגו, מקום מושבנו היום, ואנחנו מקווים להמשיך להוביל אותו מישראל אליה אנחנו מתכננים לחזור בשנים הקרובות.

 

בכל מקרה, גילינו במחקר שלנו שני דברים חשובים:

ראשית, המיינדסט הזה קיים בכל מקום, ולא שמור רק לישראלים, למרות שיש בישראל שורה של טריגרים ומאיצים שמגבירים את היקף השימוש בחשיבה פורצת דרך.

 

ושנית - ניתן ללמוד את המיינדסט הזה, וזה אחד הדברים שאנחנו מסייעים לחברות שרוצות להיות חדשניות יותר, באמצעות שילוב מה שאנחנו מיתגנו בשם "חוצפה חיובית" Positive Chutzpah, כחלק מהתרבות הארגונית שלהם.

 

גיל :"בנוסף, בשנים האחרונות, ובגידול אקספוננציאלי בשנה האחרונה, הרחבנו מאוד את הפעילות המשותפת שלנו במרחב הווירטואלי, והקמנו אקדמיה דיגיטלית, חלקה לייב וחלקה מוקלטת מראש, שמסייעת למנהלים ובעלי עסקים עצמאים לקחת את הכישרון והניסיון שלהם ולתרגם אותו להשפעה והצלחה כלכלית, בעזרת קורסים וסדנאות בתחומים של העברת מסרים, שכנוע והשפעה, סטוריטלינג אסטרטגי, מכירות ומו"מ ועוד".

 

נילי: "אנחנו מאוד אוהבים להראות למנהלים איך להפוך את הזום ל"חבר טכנולוגי" שמאפשר להם להשפיע בעוצמה גם מרחוק, תוך שימוש בכלים וב"תדר חדש" להעברת מסרים הממוקדים ביצירת מעורבות והנאה רבה של המשתתפים בפגישות.

 

הרבה אנשים אומרים שיש להם "עייפות מ-זום". בפועל זו עייפות מפגישות וירטואליות משעממות, שאינן מנוהלות נכון, וזו ממש שליחות שלנו לסייע לאנשים לעשות זאת נכון יותר."

 

אתם כנראה הזוג הנשוי היחידי בעולם שכל אחד מהם הרצה ב-TED על במה נפרדת. איך אתם מסכמים את החוויה?

נילי: "טד היא פלטפורמה להפצת רעיונות שווי הפצה בעולם, וזו היתה זכות גדולה שלי לעלות על בימה בינלאומית כזו בקליפורניה, ולשתף את המיינדסט של חוצפה חיובית.

 

בעיקרון, להרבה מאוד אנשים בעולם יש רעיונות נהדרים, ומבחינתי השליחות על במת טד היתה לעורר השראה באנשים נוספים להעז לבטא את עצמם, אפילו אם זה בניגוד למה שהסביבה רגילה. זו גם הסיבה שהובלתי בהמשך גם כמנטורית את הכנת המרצים לאירוע טד בסביון בישראל.

 

גיל "בשבילי ההופעה בטד היתה הזדמנות לקחת רעיון שקיבלתי לאורך השנים מאבי שנפטר חודשים ספורים לפני ההרצאה, ולשתף בו את העולם. אני ונילי הכשרנו וייעצנו לאורך השנים לדוברים רבים שהופיעו על במת טד, וההופעה של כל אחד מאתנו בנפרד היתה מעין סגירת מעגל זוגית ומקצועית"

 

עוד מסר מיוחד שלכם לבוגרים?

גיל "איכות החיים של כל אחד מאתנו תלויה בראש ובראשונה באיכות מערכות היחסים המשמעותיות בחיים שלנו. אין שום משמעות להצלחה עסקית אם אין לכם זמן איכות, והרבה זמן איכות, עם האנשים היקרים לליבכם. זו עצה שכל אחד מכיר, אבל בטירוף של עבודה לפעמים שוכחים אותה. הטיפ שלי פשוט, ואמרתי אותו במילים אחרות גם בהרצאת TED שלי בינואר 2020: תחשבו בכל יום מחדש איך אתם יכולים להפתיע באופן חיובי את אחד האנשים שאתם אוהבים. זה נחמד שיש יום אהבה בינלאומי, אבל יותר חשוב שכל יום יהיה יום אהבה מחדש"

 

נילי: "אני חושבת שהדבר המיוחד שלנו זה שתמיד דחפנו אחד את השני לממש את מלוא הפוטנציאל האישי והמקצועי של כל אחד מאתנו, וללכת הכי רחוק שאפשר כדי להגשים חלומות אפילו כאלה שנראו באותו זמן בלתי אפשריים. אנחנו אחד למען השני ברגעים החשובים, תוך העצמה ופרגון, ורואים בהצלחה של בן הזוג גם הצלחה שלנו. זה חלק מסוד האהבה שלנו".

 

Photography: Liat Zarkiev-Feco

 

תמונות: Liat Zarkiev-Feco

 

צור קשר תואר ראשון
 

מתעניינים בלימודים?

 
 *
 *
 *
 *
מתעניין בתכנית *

 
אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>