איתמר וייצמן, מייסד-שותף של הסטארט אפ Cool Cousin השתתף בהרצאת אורח מרתקת

הסטארט אפ הישראלי אחראי לאפליקציה המציעה מעין מרקטפלייס שמפגיש בין תיירים למקומיים שרק רוצים לשתף בידע שלהם ולסייע לתיירים לטייל כמו מקומיים

25 דצמבר 2017

מי לא אוהב לטייל? לראות עולם, להכיר תרבויות חדשות ואוכל מפתיע, אבל להסתמך על מדריכי תיירים זה ממש פאסה. בהרצאת האורח, שהתקיימה בקורס של פרופ' שי דנציגר, חוקר בתחום השיווק ומומחה בהתנהגות צרכנים וקבלת החלטות, Consumer Insights and Strategic Marketing, התארח איתמר וייצמן, מייסד-שותף של הסטארט אפ  Cool Cousin, שמחבר בין תיירים למקומיים בעשרות ערים בעולם.

מדובר באפליקציה המבוססת על קהילות של מקומיים שמגלים לתיירים את כל המקומות השווים של המקומיים, שכיום משרתת כבר מעל 50 ערים ברחבי העולם ומציעה למשתמשיה להפסיק להיות "תיירים" ולהתחיל להיות "אנשים שחווים מקום" באמצעות תקשורת ישירה עם "בני דודים מגניבים" - חברים לרגע (או לכל החיים) שגרים בערים האלה ומציעים את עצמם, ללא תמורה, כממליצים על פעילויות ומדריכים לתרבות הפנאי בעיר שלהם.

"הרעיון של האפליקציה נולד מהניסיון לתת מענה לאנשים המתקשים למצוא המלצות טובות עבור מקומות בילוי בטיולים. אנשים פונים למקומות הלא נכונים עבור טיפים והמלצות למקומות תרבות/פנאי/בידור ולא אוהבים להשתמש בהמלצות של הTripAdvisor או של גוגל היות והם לא מכירים את הממליצים ולכן מתקשים לסמוך על ההמלצות שלהם", הסביר איתמר. "מטרת האפליקציה היתה ליצור קהילה של מקומיים שכל אחד יכול להתחבר ולסמוך על ההמלצות שלהם. לממליצים ב-Cool Cousin יש פנים והם חלק מקהילה. מצאנו שמה שמשותף לכל ה"בני דודים" זה האהבה לעיר שלהם וע"י ההמלצות והאינטראקציה שנוצרת עם התיירים, על מנת לקבל מהם סיוע וייעוץ, האהבה שלהם לעיר שלהם מקבלת ביטוי."

המצגת המרתקת שאיתמר הציג עוררה עניין רב בקרב הסטודנטים. הוא תיאר, הין היתר, את תהליך היזמות - כיצד חמשת היזמים ישבו במשך חודשיים עד שהגיעו לרעיון שובר מוסכמות מקובלות (disruptive) שכולם הסכימו עליו. הם השתמשו פעמים רבות ב-Google Sprint במהלך הדיונים שלהם כדי לזהות את הבעיות העיקריות של תיירים המחפשים מידע בנושאים המעניינים אותם (consumer pain points), שכן תיירים זקוקים למפות אמינות המתאימות לצרכים שלהם ומידע שאפשר לסמוך עליו על הערים בהן הם רוצים לבקר. הפתרון, שעליו הסכימו, היה לגייס תושבים מקומיים שמסוגלים לספק את המידע הדרוש. תושבים שמעודכנים במתרחש בעירם ומוכנים ומעוניינים להעביר את המידע שלהם הלאה לקהל היעד – דהיינו, שוק תיירות הולך וגדל של אנשים צעירים ((millennials שמוציאים כ-30% מהכנסותיהם על נסיעות.

כמו כן, סיפר איתמר כיצד מנפו את המיזם, במהלך השנתיים האחרונות, באמצעות שימוש במערכת שגרירים שעזרה להם לגייס 'בני דודים מגניבים /Cool Cousins ' באופן מהר ויעיל יותר. הסטודנטים הגיבו ושאלו שאלות, בין השאר על מימון המיזם ויישום מערכת השגרירים. 

 

בקרו באתר האפליקציה והתרשמו בעצמכם.

צור קשר תואר ראשון
 

מתעניינים בלימודים?

 
 *
 *
 *
 *
מתעניין בתכנית *

 
אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>