ד"ר ליאור זלמנסון

סגל אקדמי בכיר בהפקולטה לניהול ע"ש קולר
הפקולטה לניהול ע"ש קולר סגל אקדמי בכיר

מידע כללי

מרצה בכיר בתוכנית לניהול טכנולוגיה ומערכות מידע בפקולטה. מחקריו עוסקים במעורבות ובמחוייבות של משתמשים בסביבות דיגיטליות, במודלים עסקיים של אתרי תוכן, בשילוב בינה מלאכותית בארגונים ובניהול אלגוריתמי. מחקריו זכו למענקים ופרסים מקרן פולברייט, German Israeli Foundation (GIF), Grant for the Web, פרס דן דוד, גוגל ואחרים והתפרסמו בז'ורנלים כגון Management Information Systems Quarterly, Academy of Management Journal ו MIT Sloan Review. בשנת 2021 קיבל את פרס Early Career Award מטעם ה-AIS – איגוד חוקרי מערכות המידע במנהל עסקים.

לפני תפקידו שימש כמרצה וחוקר באוניברסיטת חיפה, באוניברסיטת ניו יורק, ובמרכז הבינתחומי. מחקריו זכו לתהודה בתקשורת הבינלאומית: Times, Fast Company, The Standard, Wired UK, The Observer ומספר רב של פעמים בעיתונות הישראלית. ב2016, השתלם כחוקר אורח במעבדת המדיה הדיגיטלית של מוזיאון המטרופוליטן. בנוסף לתפקידיו האקדמיים, ד"ר זלמנסון משלב בין תחומי האמנות, החברה והטכנולוגיה. ב2011 ייסד את פסטיבל פרינט סקרין לאמנות ותרבות דיגיטלית במדיטק חולון. הוא משמש כראש פורום דיגיטל של איגוד המוזיאונים בישראל. יצירותיו של ד"ר זלמנסון בתחום האמנות, הכתיבה והטכנולוגיה זכו במלגות ופרסים והוצגו בארץ ובעולם. בנוסף, שימש כחבר מערכת במגזין "אלכסון" לתרבות ומדע, כלקטור בקרן החדשה לקולנוע, בקרן רבינוביץ ובקופרו וייעץ לעשרות מיזמים ואירועים בתחומי הטכנולוגיה והניו מדיה בארץ ובעולם.

קורות חיים

תחומי מחקר

מעורבות משתמשים בסביבות וירטואליות, אמון ומחויבות בין משתמשים לאתרים, מודלים עסקיים לאתרי תוכן, ניהול אלגוריתמי וכלכלת השיתוף.

 

פרסומים נבחרים

Zalmanson, L., Oestreicher-Singer, G., & Ecker, Y. (2022). The Role of Social Cues and Trust in Users’ Private Information Disclosure. MIS Quarterly, Forthcoming.

Möhlmann, M., Zalmanson, L., Henfridsson, O., & Gregory, R. W. (2021). Algorithmic Management of Work on Online Labor Platforms: When Matching Meets ControlMIS Quarterly45(4).

Lifshitz-Assaf, H., Lebovitz, S., & Zalmanson, L. (2021). Minimal and Adaptive Coordination: How Hackathons’ Projects Accelerate Innovation Without Killing itAcademy of Management Journal64(3), 684-715.

Gunaratne, J., Zalmanson, L. and Nov, O. (2018). The Persuasive Power of Algorithmic and Crowdsourced Advice. Journal of Management Information Systems, 35(4), pp. 1092-1120.

Lifshitz-Assaf, H., Lebovitz, S. and Zalmanson, L., (2018). The Art of Balancing Autonomy and Control. MIT Sloan Management Review.

Zalmanson, L., & Oestreicher-Singer, G. (2016). Turning Content Viewers into Subscribers. MIT Sloan Management Review, 57(3), 11.

Oestreicher-Singer, G., & Zalmanson, L. (2013). Content or Community? a Digital Business Strategy for Content Providers in the Social Age. MIS Quarterly, 37(2), 591-616.

פרסים ומענקי מחקר

2022 Shlomo Shmeltzer Institute for Smart Transportation Grant

For “Improving Drivers’ Training to Mitigate the Challenges of Work under Algorithmic Management”

 

2021 AIS Early Career Award

 

2020-2021 Grant for the Web (Awardee for two consecutive years)

 

2020 Safra Center Grant

For “Ethical Implications of work under Algorithmic Management”

 

2020 Best in Track Short Paper, ICIS 2020

For “What If an AI Told You That 2+ 2 Is 5? Conformity to Algorithmic Recommendations”

 

2020-2021 GIF (German Israeli Foundation) Young Scientist Award

For “When Algorithms are your Boss”

 

2018 Hurovitz Institute, Tel Aviv University

For research on “Cancellation Policy as a Signal of Trust and Quality in the Sharing Economy: The Case of Airbnb

 

2018 The Center for Cyber Law and Policy, University of Haifa

For research on:  The Dark Side of the “Like” – The Effects of Call to Actions on Trust, Privacy Concerns and Information Revelation

 

2017 Best Paperathon Research, ICIS 2017

Awarded for “The Raging Crowd: Temporal Dynamics of Uproar”.

 

2015-2016 Fulbright Postdoctoral Fellowship

First time awarded to a Business School PhD

 

2015 Dan David Prize Scholarship

Awarded for contribution to research on the “Information Revolution”

 

2014 Marketing Science Institute Research Proposal Awards

Awarded for research on calls to action and online monetary contributions

 

2014 Social Informatics Best Paper Award

Awarded for: “Content or Community?”

צור קשר תואר ראשון
 

מתעניינים בלימודים?

 
 *
 *
 *
 *
מתעניין בתכנית *

 
אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>