עוסק בחקר תהליכי קבלת החלטות. ספציפית, מחקריו נוגעים בקשר בין רגשות והתנהגות. בוחן כיצד רגשות נצפים ונחווים (לדוגמא, חרטה) משפיעים על בחירות אותן מבצעים אנשים בניסיון לווסת את עוצמת הרגשות (מדוע צרכנים משווים מחירים של מוצרים שנרכשו זה מכבר – קונספט ה"פראייר") וכיצד בחירות אלה משפיעות (לטוב ולרע) על החלטות כלכליות יומיומיות. בנוסף, בוחן את ההשלכות של עירוב אלמנטים כלכליים בסיטואציות חברתיות, לדוגמא, כיצד אופי התשלום במסעדה (אינדיבידואלי מול משותף) ישפיע על גובה התשלום והנאה מהחוויה, כמו גם מדוע מלווים אינם ששים לבקש בחזרה הלוואות שלווים היו מעוניינים להחזיר. לבסוף, מחקריו בתחום ההונאה העצמית מראים כיצד צרכנים המעוניינים לרכוש מוצרים שקשה להצדיק רכישתם, עשויים "במקרה בכוונה" להרוס מוצרים אלו כך שלא תוותר בידם כל אופציה אחרת מלבד רכישת המוצר החדש.
פרופ' יניב שני
סגל אקדמי בכיר בהפקולטה לניהול ע"ש קולר
ראש מרכז בהפקולטה לניהול ע"ש קולר
הפקולטה לניהול ע"ש קולר
סגל אקדמי בכיר
ראש מרכז בהפקולטה לניהול ע"ש קולר
דואר אלקטרוני: shanivya@tauex.tau.ac.il
טלפון פנימי: 3105
מידע כללי
תחומי מחקר
- Applied Social Psychology
- Attitudes and Belief
- Emotion, Affect
- Judgment and Decision Making
- Consumers behavior
פרסומים
Click here >>