פרופ' יניב שני

סגל אקדמי בכיר בהפקולטה לניהול ע"ש קולר
הפקולטה לניהול ע"ש קולר סגל אקדמי בכיר
פרופ' יניב שני
טלפון פנימי: 03-6406336
משרד: רקנאטי, 334

מידע כללי

עוסק בחקר תהליכי קבלת החלטות. ספציפית, מחקריו נוגעים בקשר בין רגשות והתנהגות. בוחן כיצד רגשות נצפים ונחווים (לדוגמא, חרטה) משפיעים על בחירות אותן מבצעים אנשים בניסיון לווסת את עוצמת הרגשות (מדוע צרכנים משווים מחירים של מוצרים שנרכשו זה מכבר – קונספט ה"פראייר") וכיצד בחירות אלה משפיעות (לטוב ולרע) על החלטות כלכליות יומיומיות. בנוסף, בוחן את ההשלכות של עירוב אלמנטים כלכליים בסיטואציות חברתיות, לדוגמא, כיצד אופי התשלום במסעדה (אינדיבידואלי מול משותף) ישפיע על גובה התשלום והנאה מהחוויה, כמו גם מדוע מלווים אינם ששים לבקש בחזרה הלוואות שלווים היו מעוניינים להחזיר. לבסוף, מחקריו בתחום ההונאה העצמית מראים כיצד צרכנים המעוניינים לרכוש מוצרים שקשה להצדיק רכישתם, עשויים "במקרה בכוונה" להרוס מוצרים אלו כך שלא תוותר בידם כל אופציה אחרת מלבד רכישת המוצר החדש.

תחומי מחקר

  • Applied Social Psychology
  • Attitudes and Belief
  • Emotion, Affect
  • Judgment and Decision Making 
  • Consumers behavior

פרסומים

Shani, Y. (2007). Searching for Negative Information. The pains of “Suspecting the Worst” Versus the Comforts of “Knowing the Worst”. Tilburg Publishers, pp. 118, 2007


Shani, Y., Tykocinski, O., & Zeelenberg, M. (2008). When Ignorance is Not Bliss: How Distressing Uncertainty Drives the Search of Negative Information. Journal of Economic Psychology, 29, 643-653.


Shani, Y., & Zeelenberg, M. (2007). When and Why do We Want to Know? How Experienced Regret Promotes Post-Decision Information Search. Journal of Behavioral Decision Making, 20, 207-222. (lead article)


Shani, Y., Igou, E., & Zeelenberg, M. (2009). Different perspectives on unpleasant truths: How construal levels influence information search. Organizational Behavior and Human Decision Processes, 110, 36-44.


Shavit, T., Giorgetta, C., Shani, Y., & Ferlazzo, F. (2010). Using an eye tracker to examine behavioral biases in investment tasks: An experimental study. Journal of Behavioral Finance, 11, 185-194.


Shani, Y., Cepicka, M.C., & Shashar, N. (2011). Keeping up with the Joneses: Dolphins’ search knowledge for knowledge’s sake. Journal of Economic Psychology, 32, 418 – 424.


Shani, Y., van de Ven, N. & Zeelenberg, M. (2012). Delaying information search. Judgment and Decision Making, 7, 750-760.


Shani, Y., & Zeelenberg, M. (2012). Post-decisional information search: The pains of suspecting the worst versus the comforts of knowing the worst. Social Influence, 7, 193 - 210.


Shavit, T., Rosenboim, M. & Shani, Y. (2013) What is more important, The outcome or the probability? Applied Economics Letters, 20, 127 - 130.


Shavit, T., Rosenboim, M., & Shani, Y. (2014) Time preference and optimism bias before and after a risky activity: A field experiment, Journal of Economic Psychology, 43, 30-36.


Breugelmans, S. M., Zeelenberg, M., Gilovich, T., Huang, W. H., & Shani, Y. (2014) Generality and cultural variation in the experience of regret Emotion, 6, 1037 - 1048.


Shani, Y., Danziger, S., Zeelenberg, M. (2015) Choosing between options associated with past and future regret. (2015). Organizational Behavior and Human Decision Processes, 126, 107-114.

 

Barkan, R., Danziger S., & Shani, Y. (2016) Do as I say not as I do. Choice-advice differences in decisions to learn information. Journal of Economic Behavior & Organization, 125, 55-67

 

Shani, Y. (2017) When Sharing Is Not Caring: Does uncertainty about bill payment method lead diners to consume more and spend more money? Journal of Behavioral Decision Making, 30, 453-461..

 

Danziger, S., Disatnik, D., & Shani, Y. (2017) Remembering Friends as Not So Friendly in Competitive and Bargaining Social Interactions, Journal of Behavioral Decision Making, 30, 987– 998.

 

Shani, Y., Appel, G., Danziger, S., & Shachar, R. (2020) When and why consumers “accidentally” endanger their products. Management Science, 66 (12), 5757-5782

 

Vainapel, S., Shani, Y., & Shalvi, S. Motivated Interpretations of Deceptive Information. Forthcoming at Brain Sciences.


Zickfeld, et al. Tears Trigger the Intention to Offer Social Support: A Systematic Investigation of the Interpersonal Effects of Emotional Crying Across 41 Countries. Forthcoming at Journal of Experimental Social Psychology.


Morvinski, C., & Shani, Y. Misaligned mindsets between borrowers and lenders of small interpaersonal loansForthcoming at Organizational Behavior and Human Decision Processes
 

 

צור קשר תואר ראשון
 

מתעניינים בלימודים?

 
 *
 *
 *
 *
מתעניין בתכנית *

 
אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>