ד"ר שושי חן סיפרה על ניהול מחוץ לחליפה – מה באמת הופך מנהל למצוין?

ד"ר שושי חן, מנהלת תכנית ה-MBA בניהול פיננסי בפקולטה לניהול באוני' תל אביב, התייחסה בהרצאתה למודלים של מנהל מצליח ולגורמי ההשפעה על הנוכחות הניהולית.

21 מאי 2019
ד"ר שושי חן סיפרה על ניהול מחוץ לחליפה – מה באמת הופך מנהל למצוין?

בשבוע שעבר התארחנו בבר בשדרות רוטשילד בת"א, במסגרת סדרת הרצאות 'ניהול על הבר' בשיתוףWize  והפעם, עם הרצאה מעניינת במיוחד של ד"ר שושי חן, מרצה וחוקרת בתחום ההתנהגות הארגונית ומנהלת תכנית ה MBA-בניהול פיננסי בפקולטה לניהול באוני' תל אביב. ההרצאה עסקה בשאלה – מה הופך מנהל/ת למצוין/ת? והתייחסה למודלים של מנהל מצליח ובגורמי ההשפעה על הנוכחות הניהולית.

בין הגישות הניהוליות החדשות, הציגה חן מחקרים עם תובנות ניהוליות, העוסקים ביכולת לנהל צוותי עבודה בהם יש גיוון תרבותי ומקצועי, בחשיבות של מנהלים שאינם רק פותרים בעיות אלא גם שואלים שאלות וגם כאלו שיובילו יזמות וחדשנות.
מבין הממצאים המעניינים ששיתפה בהרצאתה, עולה נושא ניהול הזמן של המנהלים. באמצעות בדיקת היומנים שלהם מתברר שלמרות השפעות העידן הדיגיטלי, עדין 61% מהאינטראקציה של המנהלים מתקיימת בפגישות, בהשוואה ל-24% במייל ו-15% בטלפון. "זהו ממצא מרגש ואף מפתיע, בעידן שבו מנהלים רבים חושבים שניתן לנהל באמצעות הווטסאפ, הרי שעדין יש מקום של כבוד לפגישות עם עמיתים ועובדים. זהו נדבך חשוב בניהול וחשוב לשמור עליו," הסבירה ד"ר שושי חן. "מנהל סקרן הוא מנהל טוב וזה לא מחייב רק מי שעוסק ביזמות. אחד המחקרים המעניינים מצביעים ש-24% בלבד מהעובדים אומרים שהמנהלים מאפשרים להם להיות סקרנים - בעיני זה נתון שכדאי לתת עליו את הדעת ולשנותו."

בהקשר לביגוד ולחליפה, ציינה ד"ר שושי חן ש"אין ספק שהביגוד תורם להרגשה האישית ולנוכחות הניהולית, אך בסופו של דבר ההשפעה שלו מוגדרת בכ-5% בלבד, כשהפעולות והביצועים של המנהל אחראים ל-67% והיכולת לתקשר עם אנשים אחרים, כ-28%  והם למעשה הגורמים המשמעותיים המשפיעים על הנוכחות הניהולית."

 

ד"ר שושי חן סיכמה, "כל אחד צריך לשאוף להיות המנהל או המנהלת הכי טובים שאפשר, אבל אי אפשר לעשות הכל ולכן צריך להאציל סמכויות. אי אפשר להיות מושלמים בהכל וזו האנושיות, שבסופו של דבר תורמת לניהול ולתפיסת המנהל על ידי העובדים."

 

לצפייה בתמונות מהאירוע 

צור קשר תואר ראשון
 

מתעניינים בלימודים?

 
 *
 *
 *
 *
מתעניין בתכנית *

 
אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>