האם ניתן ללמד אנשים להפוך ליזמים או שפשוט נולדים כאלו?

ערב "ניהול על הבר" בנושא "יזמות - באמת אפשר ללמוד את זה?" נערך, בשיתוף ארגון WIZE , בהשתתפות קהל גדוש צעירים ויזמים בתחילת דרכם.

06 דצמבר 2017
האם ניתן ללמד אנשים להפוך ליזמים או שפשוט נולדים כאלו?

במפגש התארחו ד"ר איריס גינזבורג, מנהלת תכניות ה-MBA ביזמות וחדשנות בפקולטה לניהול ע"ש קולר באוניברסיטת תל אביב ועופר קליין, יזם ומנכ"ל-מייסד של חברת Kwik me וכן בוגר תכנית ה-MBA ביזמות וחדשנות בפקולטה.

עופר קליין שיתף את הקהל בתובנות מדרכו כיזם וסיפר על כך ש Kwik me היא החברה השנייה שהקים ועל המסקנות שהפיק מתחילת דרכו היזמית. קליין, ששירת כטייס בחיל האוויר ועבד מספר שנים באלביט, החליט לפנות לתחום היזמות לפני כשבע שנים, במהלך לימודיו בתוכנית ה-MBA, בה נחשף לאפשרויות של עולם היזמות ולהיכרות עם יזמים מובילים בתעשייה. לדברי עופר קליין, "עיקר העניין שלי בעולם היזמי מתמקד ביכולת לפתור בעיות באמצעות טכנולוגיות מתקדמות, להמציא פתרון שלא קיים, ולמעשה לייצר ערך ומשמעות. יחד עם זאת צריך לדעת שהקמת סטארט אפ כרוכה בסיכון, ולא לכל אחד יש אפשרות לקחת סיכונים, כמו סיכון כלכלי ועזיבת עבודה בטוחה".

בין האתגרים שעליהם סיפר קליין: "הצורך בהתמקדות במטרות של הסטארט אפ, כאשר אחד הדברים הקשים הוא לומר לא להזדמנויות שעולות והן משמעותיות, אך מסיטות את היזם מהמטרה ומהתוכנית העסקית. בנוסף, החשיבות בבחירת שותפים נכונים והאחריות העצומה הנופלת על כתפיו של היזם בקבלת החלטות, כי למרות כל מעגלי התמיכה שמסביב יש הרגשה מאד חזקה של "לבד. על האמונה העצמית החזקה והיכולת להתמודד עם כל הביקורת והתשובות השליליות ובעיקר גם לדעת להינות מהדרך ומרגעי הניצחון הקטנים – לקוח חדש, מוצר חדש, גיוס הון, כי הם אבני הדרך בבניית הסטארט אפ".

ד"ר איריס גינזבורג נתנה טיפים רבים, המלצות והפניות לאתרים ובלוגים ברשתות חברתיות, ספרים, כנסים והאקתונים – כל אלו המאפשרים, למי שרוצה ללמוד ולהעמיק את כישוריו היזמיים, לבחור את הכלים המתאימים לו במסגרת אפשרויות הלימוד והעשייה היזמית.
ד"ר גינזבורג התייחסה בדבריה למרכיבי היזמות והאם ניתן ללמוד אותם, ובכלל זה – גישה יזמית, ידע, עשייה, חשיבה יזמית ולמידה. לדבריה, "רוב הידע ניתן ללמידה, של התחום המקצועי ובפרט תחום העיסוק של המיזם. בהיבט של ההתנסות ניתן ללמוד ולתרגל. חשיבה יזמית גם היא ניתנת להעמקה וחידוד וכן ניתן ללמוד ולשפר יכולות דוגמת כלי ניהול, התמודדות עם משברים ועבודת צוות. על היזם להיות בקיא ומעמיק בתחומי פעילותו יותר מכל אחד ובוודאי שיותר מכל מי שהוא מבקש לעניין במיזם שלו".

 

 

לצפייה בתמונות מהאירוע

צור קשר תואר ראשון
 

מתעניינים בלימודים?

 
 *
 *
 *
 *
מתעניין בתכנית *

 
אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>