לא זוכה אחד אלא שניים בתחרות קולר לסטארט אפים של הפקולטה לניהול

צוות השופטים בחר שני סטארט אפים מנצחים, ביוזמת ג'רמי קולר, המייסד והמנכ"ל של קולר קפיטל, ובאדיבותו. לכל אחד מהם הוענק הפרס הראשון בסך 100 אלף דולר כמענק השקעה.

11 יוני 2018

 

תחרות קולר השנתית לסטארט אפים בתחילת דרכם של הפקולטה לניהול באוני' תל אביב מיועדת לסטודנטים או בוגרים צעירים של אוניברסיטת תל אביב, אשר לוקחים חלק במיזמים בתחילת דרכם. מטרתה היא לסייע ולקדם את המיזמים באמצעות ההשקעה הכספית הנדיבה למיזם המנצח, חשיפה ותמיכה וליווי מקצועי המוצעים לצוותי המזמים. התחרות, שהתקיימה זו השנה השנייה, הסתיימה בהפתעה כאשר צוות השופטים בחר בשני סטארט אפים מנצחים במקום באחד, כנהוג. הסטארט אפים CASTOR ו-TuneFork הגיעו למקום הראשון ולפיכך, הוכפלה ההשקעה וכל אחד מהם זכה ב-100,000$!

שלב הגמר, אליו העפילו חמישה סטארט אפים, מתוך למעלה משבעים שנגשו לתחרות ועשרה שעלו לשלב הגמר, היה סוער במיוחד. שופטי התחרות, מצאו את כל המועמדים בשלב הגמר כמתחרים ראויים ובעלי רעיונות מצוינים. למרות שעפ"י התחרות אמור להיות זוכה אחד, ערכו השופטים דיון שנמשך מעבר לצפוי ובסופו החליטו לחרוג מהכללים, להכפיל את ההשקעה, ולבחור בשני זוכים:

  CASTOR– הוקמה על ידי אלעד שילר ועומר בלייר, בוגר תכנית ה-MBA בניהול טכנולוגיה, יזמות וחדשנות בפקולטה לניהול, שיזמו שירות בענן לאופטימיזציית ייצור חלקים, בין היתר בשימוש בהדפסת תלת מימד. התוכנה מאפשרת ליצרנים לבחור אם להעדיף הדפסת תלת מימד על פני שיטות הדפסה מסורתיות בבניית חלקים למכונות תעשייתיות. לאחר שהיא מנתחת את הנתונים של המוצר הנדרש, התוכנה בוחרת את הטכנולוגיה המתאימה ביותר להדפסה ואף מציעה שיפורים בבניית המוצר הנדרש ומוצאת לשכת שירות קרובה שתתאים להדפסת המוצר. היזמים של Castor הציגו את המוצר שלהם, באירוע גמר התחרות, בשיחת וידיאו מגרמניה, שם השתתפו בתערוכת תלת מימד.
יחד איתם זכו TuneFork - שהוקמה על ידי תומר שור ויואב בלאו, בוגר תואר שני וסטודנט Ph.D בהנדסת חשמל בפקולטה להנדסה באוני' ת"א, ופיתחה טכנולוגיה המאפשרת למשתמש לאפיין את השמיעה שלו ולייצר פרופיל שמיעה אישי ובכך להתאים את כל התכנים שהוא מאזין להם בסמארטפון, תוך שהיא משנה אוטומטית את כיוונון האיקוולייזר באופן מיטבי בהתאם לנתוניו האישיים.

עוד הוצגו באירוע בפני השופטים שלושה מיזמים שעלו לשלב הגמר: Solutum – מיזם המבקש להחליף פלסטיק על ידי פיתוח נוסחה חדשנית שבאמצעותה ניתן יהיה לייצר מוצרים שמתפרקים כימית ע"י חיידקים או יצורים חד תאיים אחרים ובכך למנוע זיהום של טונות רבות של שקיות ומוצרי פלסטיק שאינם מתכלים ונאספים במעמקי האוקיינוסים; T-Fresh – מוצר המיועד לשוק היגיינת הפה, בדמות מברשת שיניים חד-פעמית שניתנת לשימוש ללא מים ו-MDLinks – תוכנה המארגנת את הנתונים הרפואיים הגולמיים על מטופל לתרשימי זרימה ברורים ואינטראקטיביים ובעזרת AI מחפשת ומציגה לרופא המטפל מידע רלוונטי.

לדברי פרופ' משה צבירן, דקאן הפקולטה לניהול ע"ש קולר באוני' תל אביב: "האקדמיה היא בסיס פורה להצמחת ההון האנושי, שמוביל את ערכי היזמות והחדשנות. התחרות היא נדבך נוסף בפעילות הענפה שלנו לקידום ויישום ערכים אלה בכל תחומי ההוראה והמחקר. התחרות מעודדת ומאפשרת ליזמים בתחילת הדרך התנסות מעשית בשילוב ידע וכלים עסקיים וניהוליים, המקנים ערך מוסף משמעותי לכל משתתפי התחרות. אנו מתכננים בשנים הקרובות להפוך את התחרות לאירוע חשוב של האוניברסיטה ושל תעשיית ההיי טק הישראלית כולה."
עוד התייחס פרופ' צבירן בדבריו, לנתוני הדירוג של תכנית ה-MBA של הפקולטה לניהול וציין שלפי הדירוג הבינלאומי שפורסם בספטמבר האחרון, של חברת המחקר PitchBook, שסקרה עשרות אלפי מיזמים שגייסו הון סיכון לאורך 11 השנים האחרונות, תכנית ה-MBA של הפקולטה לניהול באוני' תל אביב הגיעה למקום ה-13 בעולם, והראשון בישראל, בהצמחת יזמים, על פי היקף ההון שגייסו בוגריה מקרנות הון סיכון.

ג'רמי קולר, איש העסקים הבריטי, הרוח החיה של ייזום התחרות, שנמנה עם חבר השופטים, אמר שהוא מתרשם מאד מהחדשנות והיזמות הבאים לידי ביטוי בתחרות כמו גם בכלל פעילות המחקר וההוראה של הפקולטה לניהול, ששמה לה למטרה להמשיך בפעילות הענפה ולהוביל בזירה הבינ"ל של בתי הספר למנהל עסקים בתחום החדשנות והיזמות. בהתייחס לזכייה הכפולה במקום הראשון אמר "אני מקווה כי אחד הסטארט אפים שזכו יהפוך להיות החד קרן הבא" (חברה שהשווי שלה הוא מעל מיליארד דולר).

ד"ר איריס גינזבורג , מנהלת תכנית ה-MBA בניהול טכנולוגיה, יזמות וחדשנות וחברה בחבר השופטים ציינה "האתגר המרכזי של השופטים היה להעריך כיצד הסטארט אפים, שהם בתחילת דרכם, יצליחו בהמשך ולפיכך בדקנו, בנוסף לפתרון הטכנולוגי, גם את היכולת של היזמים להתמודד עם אתגרים, הפתיחות שלהם לקבלת משובים ועוד. היכולת להפיק לקחים ולשנות כיוון במהירות היא תכונה חיונית ליזמים שרוצים להצליח."

חבר השופטים בתחרות כלל את ג'רמי קולר, מייסד ומנכ"ל של קולר קפיטל; עו"ד שרון גזית, שותפה וראש מחלקת חברות וטכנולוגיה בגולדפרב זליגמן; ד"ר איריס גינזבורג, מנהלת תכנית ה-MBA בטכנולוגיה, יזמות וחדשנות בפקולטה לניהול; פיונה דרמון, שותפה בקרן JVP; צחי וייספלד, מנכ"ל Microsoft For StartUps ; נמרוד כהן, שותף מנהל של Tau Ventures; עו"ד מימי צמח, שותפה בצמח שניידר; ד"ר נמרוד קוזלובסקי, מנהל ומייסד משותף JVP Cyber Labs ומרצה לסייבר בפקולטה לניהול באוני' תל אביב; נגה קפ, שותפה מנהלת i3 Equity Partners ויזהר שי, שותף מנהל בקיינן פרטנרס.

 

לצפייה בתמונות מאירוע הגמר

צור קשר תואר ראשון
 

מתעניינים בלימודים?

 
 *
 *
 *
 *
מתעניין בתכנית *

 
אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>