המפגש ה־24 בסדרת מפגשי המהלך האסטרטגי

המפגש נערך על ידי מכון אלי הורביץ לניהול אסטרטגי בפקולטה לניהול

20 מרץ 2017

איך יוצרים ערך בעולם של אי ודאות?
 

בלב המפגש עמד המושג VUCA, שפותח בשנות ה־90 בצבא ארה"ב וזלג לעולם הניהול. המושג מייצג את ראשי התיבות Volatility — תזזיתיות, Uncertainty — אי-ודאות, Complexity — מורכבות ו־Ambiguity — עמימות. המושג הפך לחלק מהתרבות הניהולית של ימינו ומתאר את הסביבה העסקית הקיימת, הכוללת תחרות אינטנסיבית ושינויים טכנולוגים תכופים.
שלושת הדוברים שהציגו  במפגש, חלקו את ניסיונם והביאו לידי ביטוי את הצורך והמאפיינים בחשיבה וניהול אסטרטגי במצבים של אי וודאות. הדובר הראשון אשלי סאמרפילד מחברת אגון זנדר, העוסקת באיתור וגיוס מנהלים ברמה הגלובלית, עמד על המאפיינים של מנהלי העתיד והדגיש כי בעולם של מציאות עסקית המשתנה בקצב מהיר ביותר נדרש להחליף את קו החשיבה ולהתמקד בהליך החיפוש בעיקר על הפוטנציאל של המועמד ולא בהכרח על הישגי העבר. שני הדוברים הנוספים, ניווטו את החברות אותן הובילו להצלחה משמעותית.  גבי זליגסון, מנכ"ל קורנית, חלק עם המשתתפים את ניסיונו בהובלת החברה להנפקה תוך זמן קצר מכניסתו לתפקיד, במקביל לפיתוח שווקים חדשים והתרחבות  גלובלית. ענת כהן שפכט, בוגרת הפקולטה, מנכ"לית סאני תקשורת לשעבר, שיתפה בניסיונה להוביל את  סאני תקשורת ליציאה ממשבר עמוק  באופן שהצריך שינוי בדנ"א של החברה, הן  ברמה הפנימית של שינוי התוכנית העסקית והבניית תרבות ארגונית והן ביצירת מודל חדש של ממשקים חיצוניים מול הספקים והלקוחות .

פרופ' משה צבירן, דקאן הפקולטה לניהול וראש מכון הורביץ לניהול אסטרטגי, התייחס לחשיבות של הקניית הידע והכלים למנהלים בעולם משתנה, "התובנה המצרפית של שלושת הדוברים היא כי אתגרי הניהול המודרני בסביבה משתנה מציבים אתגרים חדשים ומורכבים, המצריכים מיומנויות ניהוליות וארגז כלים שמתאימים להתמודדות עם אתגרים אלה." לדברי יאיר סרוסי, יו"ר מכון אלי הורוביץ לניהול אסטרטגי בפקולטה, "המפגש הביא לידי ביטוי את האתגרים של ניהול גלובלי בעידן של אי ודאות, שינויים טכנולוגיים מהירים ותנודתיות במחירי מטבעות ושווקים."

לקריאת הכתבה בכלכליסט

 

צור קשר תואר ראשון
 

מתעניינים בלימודים?

 
 *
 *
 *
 *
מתעניין בתכנית *

 
אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>