ארבעה סטודנטים ל-MBA יצגו את הפקולטה לניהול בתכנית יזמות וחדשנות בסן דייגו

כחלק משיתוף הפעולה של הפקולטה לניהול עם בתי ספר למנהל עסקים מובילים בעולם ניתנה לסטודנטים ל-MBA הזדמנות ייחודית לייצג את הפקולטה לניהול במשלחת בנושא חדשנות ויזמות בבית הספר למנהל עסקים ראדי באוניברסיטת קליפוניה בסן דייגו.

25 אפריל 2018
ארבעה סטודנטים ל-MBA יצגו את הפקולטה לניהול בתכנית יזמות וחדשנות בסן דייגו

במהלך חופשת הפסח יצאה משלחת של 4 סטודנטים ל-MBA מהפקולטה לניהול באוני' תל אביב: עמית קורץ, עדי רבינוביץ, איתי מור וליאת צין-מרחבי, לתכנית ייחודית ואינטנסיבית בת שבוע, המתמקדת בחדשנות ויזמות, שנערכה בביה"ס למנהל עסקיםRady School of Management, University of California San Diego . זו שנתה החמישית של התכנית, המפגישה בין סטודנטים ישראלים מבתי ספר למנהל עסקים מובילים (הפקולטה לניהול באוני' תל אביב, האוני' העברית, הטכניון, אוני' בן גוריון והמרכז הבינתחומי) לסטודנטים למנהל עסקים בביה"ס Rady, המגיעים מרקעים ומקומות שונים בעולם.

חלקה הראשון של התכנית מוקדש לסיורים ומפגשים עם יזמים בכירים בתעשייה המקומית בקליפורניה – מתחומי הקלינטק, ביוטק, הפיננסים ועוד. כולם בעלי סיפור מעניין על הדרך שעשו, שהובילה אותם להצלחה, כך שכל אחד מהסטודנטים בתכנית יכול היה להתחבר וללמוד משהו מההרצאות המרתקות.
חלקה השני של התכנית, המתקיים במקביל לחלק החוויתי, הינו פרויקט ייעוץ אסטרטגי בו הסטודנטים עבדו בקבוצות של ישראלים ואמריקאים וסיפקו פתרון של בניית תכנית אסטרטגית לחדירה לשוק האמריקאי עבור חברה ישראלית. הסטודנטים החלו בעבודה על המצגת ללקוח (החברה הישראלית) עוד בטרם הנסיעה וכשהגיעו ל-Rady חברו לצוותים עם שאר חברי המשלחת - חלקם סטודנטים מסין, הודו, רוסיה, ברזיל, ערב הסעודית ועוד, שהגיעו ללמוד באחת מתכניות ה-MBA המובילות בעולם. התכנית התקיימה במתכונת של קורס אקדמי שבועי ואינטנסיבי שבסופו הציגו הסטודנטים את פרויקט הייעוץ האסטרטגי, עליו עבדו, בפני פאנל שופטים.
עדי רבינוביץ, סטודנט ל-MBA בפקולטה לניהול שלקח חלק בתכנית, מספר, "הכלים שרכשתי במסגרת לימודי ה-MBA ובעבודה ליוו אותי בגישה לפתרון הבעיה האסטרטגית אותה הצגנו בפני הלקוח. ישנו אתגר לא מבוטל של עבודה יחד בקבוצה במהלך התכנית מאחר ואין הרבה זמן פנוי לעבוד על פתרון הבעיה והדבר מהווה תרגיל נהדר בדינמיקה של עבודה בקבוצות גלובליות. למדתי מהפרויקט הזה יותר מאשר כל פרויקט שעשיתי במסגרת הלימודים. בסופו של דבר מדובר בפרויקט אמיתי,hands-on , ולא בעוד קייס סינתטי."

איתי מור, סטודנט ל-MBA, אחד מחברי המשלחת של הפקולטה לניהול, מסכם את החוויה: "זוהי תכנית מעולה והצוות, המוביל אותה מטעם Rady, דאג לכל הצרכים שלנו במהלך השבוע האינטנסיבי הזה. ביה"ס Rady הוא ביה"ס למנהל עסקים שמתמקד ומתמחה ביזמות וטכנולוגיה והדבר ניכר בכל התכנים ולמי שמגיע מעולם היזמות הטכנולוגי מצופה עניין רב והנאה גדולה. התכנית מאפשרת, ואף מעודדת, לחקור ולסייר בעיר (כל עוד עומדים בלו"ז) וזה החלק הכי מגבש ומחבר - סן דייגו עיר מדהימה ואני זכיתי ליצור חברויות חדשות."

ליאת צין-מרחבי, יזמת, מייסדת של סטארט אפ ישראלי וסטודנטית לתואר שני בפקולטה לניהול, מספרת על הרושם שהשאיר אצלה השבוע החווייתי, שסיפק לה ערך עצום, "זו היתה חוויה סטודנטיאלית מצוינת - במהלך שבוע אינטנסיבי הכרנו את השוק האמריקאי עבור סטארט אפים ישראלים והצגנו מסקנות בפני פאנל מומחים. בנוסף, קבלתי הזדמנות נהדרת לבחון וללמוד כיצד סטארט אפים ישראלים יכולים להצליח בשוק האמריקאי. כולנו שומעים תמיד כמה ישראל היא שוק קטן ולא מייצג - זה ברור, אבל בדרך כלל קשה לצאת מאזור הנוחות, לנתק שורשים ולעבור (בפרט עם משפחות וילדים). אותי, באופן אישי, הנסיעה טלטלה. רק משם, מסן דייגו, הפנמתי כמה האפשרויות בארץ מוגבלות ברמת השיווק וברמת מוכנות שוק וכמה חשוב לקדם את הסטארט אפ בארה"ב, במידה ורוצים לייצר חברה בינלאומית גדולה."

צור קשר תואר ראשון
 

מתעניינים בלימודים?

 
 *
 *
 *
 *
מתעניין בתכנית *

 
אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>