יצירתיות וחדשנות בארגונים - במרכז כנס בינלאומי של התנהגות ארגונית

יצירתיות וחדשנות בארגונים ובחקר ארגונים, זהו הנושא שעמד במרכזו של הכנס הבינלאומי הרביעי של מחקר התנהגות ארגונית שנערך בפקולטה לניהול ע"ש קולר השבוע. הכנס נערך בשיתוף אוניברסיטאות נוספות ואירח את מיטב החוקרים בתחום מאוניברסיטאות מובילות מכל העולם.

08 ינואר 2018
יצירתיות וחדשנות בארגונים - במרכז כנס בינלאומי של התנהגות ארגונית

הכנס IOBC -  Israel Organizational Behavior Conference מתקיים אחת לשנתיים, מאז שנת 2011 ובין היתר, מעניק פרס הישגים על מפעל חיים במחקר בתחום ההתנהגות הארגונית. השנה הוענק הפרס לפרופ' תרזה אמבילה (Teresa Amabile), מביה"ס למנהל עסקים בהרווארד, שנשאה את הרצאת הפתיחה של הכנס. מחקריה, לאורך השנים, עסקו ביצירתיות וחדשנות ארגונית וכיצד סביבת העבודה יכולה להשפיע על יצירתיות ומוטיבציה. בהמשך למחקריה ביססה מודלים ושיטות להערכת יצירתיות ומוטיבציה, ניתוח השפעות של סביבת העבודה ומערך של תובנות לקידום ושמירה על חדשנות. 

הדוברים המרכזיים הנוספים בכנס הם  פרופ' בריאן אוצי (Brian Uzzi), מביה"ס למנהל עסקים קלוג באוניברסיטת נורת'ווסטרן, המלמד גם בתכנית קלוג רקנאטי, תכנית המנהלים הבינלאומית  בפקולטה לניהול, בשיתוף בי"ס קלוג בארה"ב. פרופ' אוצי הוא מומחה בתחום ניתוח רשתות חברתיות בחברות וארגונים במטרה להבין כיצד הקשר עם אנשים במעגל החברתי והמקצועי משפיע על היצירתיות, על קבלת ההחלטות ועל ההצלחה וכיצד מקדמים תהליכי חדשנות בארגונים.
הרצאת מפתח נוספת נערכה ע"י פרופ' ג'ק  גונסלו Jack Goncalo)), מאוניברסיטת אילינוי, עוסקת בהיבט של יצירתיות בארגונים.

פרופ' משה צבירן, דקאן הפקולטה לניהול ע"ש קולר, בירך את המשתתפים בפתיחת הכנס וציין כי ערכי החדשנות והיצירתיות הינם בליבת הערכים של  הפקולטה לניהול ובאים לידי ביטוי בעשייה הענפה בכל תחומי המחקר וההוראה של הפקולטה ובכלל זה בתחום ההתנהגות הארגונית. פרופ' צבירן ציין כי הכנס בהשתתפותם של עשרות חוקרים מהארץ ומהעולם, העוסקים בחזית המחקר בתחום, הוא נדבך נוסף בעשייה הענפה של הפקולטה בזירה האקדמית הבינלאומית.

את הכנס פתחו פרופ' פיטר במברגר וד"ר נאווה מיכאל צברי. פרופ' דני הלר הציג את זוכת פרס מפעל חיים פרופ' תרזה אמבילה. במהלך הכנס הציגה ד"ר כרמית תדמור את פרופ' ג'ק גונסלו וד"ר אורי ויזל הציג את פרופ' בריאן אוצי.

חוקרים מכל העולם הציגו בכנס את המחקרים העדכניים שלהם, הנמצאים בשלבי מחקר מתקדמים בכל תחומי ההתנהגות הארגונית. מבין עשרות המחקרים שהוצגו בכנס, נבחרו על ידי הועדה האקדמית של הכנס ארבעה מחקרים שעלו לשלב הגמר. המחקר שזכה במקום הראשון הוא של Michael Parke מלונדון ביזנס סקול.  

במהלך הכנס נערך מפגש משותף בין חוקרי ההתנהגות הארגונית מהארץ ומחו"ל, יחד עם יועצים ארגוניים מישראל, במטרה לדון בתובנות בתחומי חדשנות ויצירתיות העולות מהמחקרים של התנהגות ארגונית ועל מנת להנגיש את מיטב העשייה המחקרית בתחום לארגונים בארץ.

צור קשר תואר ראשון
 

מתעניינים בלימודים?

 
 *
 *
 *
 *
מתעניין בתכנית *

 
אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>