קורסי בחירה כלליים וקורסי בחירה בתחומים בחוג לניהול- תשפ"ו

בחוג לניהול יש ללמוד קורסי בחירה בהתאם לתוכנית הלימודים לפי החוג השני.
ניתן ללמוד קורסי בחירה כלליים (ראה 'קורסי בחירה כלליים'), או להתמקד בתחום ייעודי -(ראה 'לימודי בחירה בתחום) בתוכנית הלימודים: מדעי הנתונים לניהול,  ניהול פיננסי ושוק ההון, ניהול חדשנות בשיווק, ניהול חדשנות ויזמות,  ניהול המשאב האנושי,

אופן הרישום לתחום:
בעת הרישום לקורסים בבידינג החל משנה ב', יש להצהיר במסך ההצהרה על התחום אותו התלמיד ירצה ללמוד.אין חובה להשלים את לימודי התחום, התלמיד רשאי לעדכן/ לשנות את בחירתו בעתיד.

 

הכרה בתחום בסוף התואר:
 על מנת לקבל הכרה בתחום הייעודי בגיליון הציונים בסוף התואר, יש ללמוד את כל קורסי התחום (ראו אופציות 2-6  שנה ב-ג קורסי בחירה) כולל סמינר מסכם בתחום זה, בציון 73 בכל אחד מקורסי התחום והסמינר. אין הפקולטה מתחייבת לסיום לימודי התחום. פתיחתו של התחום תיעשה לפי אילוצים אקדמיים של הפקולטה/החוג מדי שנה. 

 

אודות התחום ניהול חדשנות בשיווק (מסגרת 720)


איזה מוצר כדאי לפתח? מי ירצה לקנות את המוצר שלנו? איך נשכנע צרכנים לקנות דווקא את המוצר שלנו ולא של המתחרים? כיצד נתמודד עם לקוחות לא מרוצים וכאלו המתלוננים ברשתות החברתיות? על כל אלה ועוד, ניתן ללמוד בתחום ניהול השיווק.

שיווק נוגע בכל רבדי הפעילות בארגון, החל משלב פיתוח המוצרים חדשים, המחרתם והפצתם בנקודות המכירה וכלה בשימור שביעות רצון הלקוח, עידוד קנייה חוזרת וטיפול בלקוחות לא מרוצים. התחום נועד לחשוף סטודנטים וסטודנטיות לכלים חדשניים בכל אחד מרבדי הפעילות השיווקית, כולל הכרות מעמיקה עם תהליכי קבלת החלטות של צרכנים וצרכניות ובניית מותגים בעלי יתרון תחרותי בשוק.
 

כדאי לדעת כי במסגרת לימודי התחום, תינתן לסטודנטים ולסטודנטיות הזדמנות להשתתף בקורס הפרויקט L'Oreal Brandstorm I & II   (מספרי הקורסים 1221-8002 + 12218003). קורס פרויקט זה מציע לסטודנטים התנסות מעשית, "מקצה לקצה", בעבודת אנשי השיווק בכלל ומנהלי מוצר בפרט.

מדי שנה מקיימת חברת L'OREAL  תחרות גלובאלית המתמקדת בחדשנות שיווקית. במסגרת התחרות מתפרסם אתגר שיווקי אמיתי עמו החברה מתמודדת, וצוותי סטודנטים מהעולם כולו (למעלה מ- 60 מדינות) נרתמים להתמודד עם האתגר. קורס פרויקט זה משתמש בתחרות גלובאלית זו כפלטפורמה להתנסות מעשית עצמאית, לקראת המעבר לתפקידים שימלאו בתחומי השיווק השונים.

בהנחיית ד"ר עירית ניצן ומאיה פינקלר, הסטודנטיות והסטודנטים בקורס יחקרו את האתגר, יסקרו את הפתרונות הקיימים בשוק, יזקקו את הצרכים של הלקוחות, וכיו"ב, ובהתאם לכל אלו יגבשו פתרון ראשוני אותו יתקפו במחקר צרכנים. מהמחקר יפיקו תובנות שיווקיות, שישרתו אותם בעיצוב הפתרון שיציעו, ובגיבוש תכנית עסקית הולמת. לבסוף, יגבשו אסטרטגיה שיווקית מלאה וילמדו להציג את הפיתרון והאסטרטגיה השיווקית שגיבשו ב-PITCH  למשקיעים.

העבודה בקורס מתקיימת בצוותים של 3 סטודנטים. שני הצוותים הזוכים בתחרות הפנימית (שתתקיים בסיום סמסטר א') ייצגו את הפקולטה בתחרות הארצית, והצוות שיזכה בתחרות זו ייצג את ישראל בתחרות הגלובאלית בפריז.


היקף הלימודים בתחום

  • תלמיד שבחר ללמוד בתחום זה, ניהול חדשנות בשיווק (מסגרת 720) - ילמד קורסים בהיקף של 8 ש"ס קורסי בחירה מתוך היצע קורסי הבחירה המוצעים בתחום + 2 ש"ס סמינר מחקר חובה בתחום.
     
  • תלמידים בשילוב ניהול- כלכלה והחלו לימודיהם בשנה"ל תשפ"ה: ילמדו קורסי בחירה  בהיקף 18 ש"ס סה"כ דהיינו, 8 ש"ס קורסים בתחום ניהול חדשנות בשיווק  + 10 ש"ס השלמה מתוך קורסי הבחירה הכלליים מסגרת 200 או מתוך קורסי התחום האחרים (מסגרת 800, 710, 730, 740) + 2 ש"ס סמינר מחקר חובה בתחום.
     
  • תלמידים בשילוב ניהול- כלכלה והחלו לימודיהם לפני שנה"ל תשפ"ה: ילמדו קורסי בחירה  בהיקף 14 ש"ס סה"כ דהיינו, 8  ש"ס קורסים בתחום  + 6 ש"ס השלמה מקורסי הבחירה הכלליים מסגרת 200 או מתוך קורסי התחום האחרים (מסגרת 800, 710, 730, 740) + 2 ש"ס סמינר מחקר חובה בתחום.

תנאי הכרה בתחום ודגשים:

  • מומלץ לתלמידים המעוניינים ללמוד את התחום להקדים את לימוד קורס יסודות השיווק לשנה א', תוך תשומת לב לתכנון עומס הקורסים ולוח הבחינות. 
  • תנאי הכרה בתחום: על מנת לקבל הכרה בתחום  בגיליון הציונים בסוף התואר,יש ללמוד קורסים בתחום בהיקף 8 ש"ס מתוך הקורסים המוצעים בתוכנית הלימודים בתחום + סמינר התחום בהיקף 2 ש"ס בציון 73 בכל אחד מקורסי התחום והסמינר..(ראו אופציה 4 בתכנית הלימודים:  שנה ב-ג קורסי בחירה) 
  • ההרשמה ללימודי התחום פתוחה החל משנה ב'. 
  • התחום אינו מיועד לתלמידים במסלול אקטואריה.
  • אין הפקולטה מתחייבת לסיום לימודי התחום. פתיחתו של התחום תיעשה לפי שיקולים אקדמיים של הפקולטה/החוג.
  • תלמיד המעוניין להצטרף ללימודי התחום, יתבקש להצהיר על כך במסך בבידינג ולהירשם לקורסי התחום בבידינג בכפוף לעמידה בדרישות הקדם של קורסי התחום.
 


דגשים נוספים:

  • נהלי החוג לניהול תקפים בלימודי התחום ובכללם נהלי בחינות וציונים.
  • יש לעמוד בדרישות הקדם לקורסי התחום כמפורט בידיעון.
  • מומלץ לא לדחות קורס המהווה דרישת קדם וכן לא ללמוד קורס החופף בתכנים עם קורס אחר הנלמד בחוג הלימוד השני. חובת הברור חלה על התלמיד.
  • כיוון שהלימודים בפקולטה הינה במתכונת דו-חוגית, יתכנו חפיפות בזמנים בין הקורסים הניתנים בחוג ואלה הניתנים במסגרת החוג השני.  אנו עושים מאמצים שזה לא יקרה, אך אין באפשרות החוג להתאים את מערכת השעות בהתאמה מלאה עם כל החוגים הניתנים בשילוב עם ניהול. כמו כן עלול להיווצר מצב שבו התלמיד לא יוכל לסיים את לימודי התחום שבחר כמתבקש.
  • תלמיד שסיים את כל קורסי התחום בציון 73 בהצלחה, הקורסים יופיעו בהדגשה נפרדת בגיליון הציונים. זאת, בכפוף לעמידה בכללים המפורטים להלן:
  1. תלמיד שהחליט להצטרף ללימודי התחום  לאחר שלמד קורסי בחירה כלליים ועקב כך גדל היקף השעות לתואר מעבר לנדרש, יודגש: בשקלול ציון הגמר בחוג לניהול, יילקחו בחשבון רק הציונים בקורסי התחום שהתלמיד למד.
  2. תלמיד המשתתף בקורסים בודדים מתוך לימודי התחום  ורצונו, בעתיד, לסיים את לימודי התחום כנדרש, יחולו עליו כל השינויים בתכנית הלימודים, לרבות שינוי בהיקף השעות של לימודי התחום, שיתפרסמו בשנה בה הוא יסיים את לימודיו בחוג.
  3. תלמיד שלמד ועבר בהצלחה קורס(ים), אך בחר ביוזמתו להפסיק את לימודי התחום, יהיה חייב להשלים את המכסה הנדרשת בלימודי הבחירה הכלליים כמתבקש. קורסי התחום אותם עבר התלמיד בהצלחה, ייחשבו, אם רצונו בכך, כקורסי בחירה כלליים
 
אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>