צעדים לפיתוח קריירה ניהולית בכירה

אחד האתגרים הבולטים שמנהלים משתפים אותי בהם, כיועצת קריירה, הוא האתגר בפיתוח הקריירה שלהם לעבר תפקידי ניהול בכירים.

22 מאי 2018

אכן, המציאות היא שבאופן טבעי ככל שעולים במעלה הפירמידה הארגונית, היא מצטמצמת וכך גם מצטמצמות האפשרויות לקידום. אולם, אחת התובנות שחסרות למנהלים רבים היא שחוקי המשחק בדרגי ניהול בכירים שונים מאלו שהורגלו אליהם עד להגעתם לתפקידי ניהול ביניים. בראשית דרכם בארגון, עובדים המזוהים כבעלי הצעת ערך גבוהה לארגון לעיתים רבות מסומנים על ידי המנהלים שלהם כראויים לעתודה ניהולית ומקודמים לתפקידי ניהול בגיבוי ועידוד המנהלים שלהם. אולם, ברגע שעובדים אלו נכנסים למגרש הניהולי, הם נדרשים להיות הרבה יותר אקטיביים כדי להגיע לקפיצת המדרגה הבאה בקריירה. להלן 5 עקרונות שיסייעו לכם כמנהלים בפיתוח הקריירה ובמעבר לתפקידי ניהול בכירים:

  1. עבודה עם מנטורים בארגון- בניית קשרים עם מספר מנהלים בכירים מיחידות שונות בארגון. הקשר עם המנטורים יכול לשמש אתכם להיוועצות בנושאים אסטרטגיים של היחידה שאתם אחראים עליה וכן לגבי הקריירה שלכם. כמו כן, המנטורים מהווים חלק מרשת הקשרים שלכם ויוכלו לסייע בחשיפה להזדמנויות קריירה מתוך ומחוץ לארגון ולשמש כממליצים.  
  2. בניית המותג האישי שלכם בתוך הארגון– זהו את העוצמות המקצועיות והניהוליות שלכם והכינו "נאום מעלית" שמציג את הצעת הערך שלכם. כמו כן, חפשו הזדמנויות לפעול בתוך הארגון מעבר לתחום האחריות של תפקידכם כדי שאחרים יכירו אתת יכולותיכם לתרום לארגון. 
  3. איתור מעסיקים פוטנציאליים רצויים – כשם שכל פעילות עסקית מתחילה בחזון ותוכנית פעולה הנגזרת ממנו, גם תהליך פיתוח הקריירה שלכם צריך להיות מונחה על ידי החזון שלכם וההבנה לאילו תפקידים תרצו להגיע. לשם כך, יש למפות את הארגונים המרכזיים בתחום או הסקטור בו אתם פועלים, בארץ ועולם, ואת האנשים האחראים על תחומי פעילות רלוונטיים אליכם.
  4. נטוורקינג חיצוני – לאחר מיפוי המנהלים הבכירים בעשרה הארגונים הנחשקים שלכם, התחילו לבנות קשרים אשר באמצעותם אנשי רבים יכירו את תחום המומחיות ואת הערך המוסף שלכם. השתמשו בLinkedIn  ובפורמים מקצועיים (כנסים, דיונים, קבוצות מקצועיות, וכו'..) למיצוב המותג שלכם בשוק.
  5. פיתוח אישי, ניהולי ומקצועי מתמשך –במאה ה 21 עובדים ומנהלים נדרשים כל העת ללמוד מיומנויות חדשות כדי להישאר רלוונטיים ולשמור על Employability. הקפידו לצאת מאזור הנוחות שלכם, לאתגר את עצמכם ולהשקיע באופן אקטיבי בפיתוח מיומנויות מקצועיות וניהוליות.   

 

בהצלחה ביישום!

 

זהבית לויטץ מנהלת את המרכז לניהול קריירה של הפקולטה לניהול, לצד המנהל האקדמי של המרכז, פרופ' יונתן סמילנסקי.

צוות המרכז מונה 6 יועצים בעלי הכשרה אקדמית רלוונטית וניסיון מעשי רב שנים בעולמות של ייעוץ קריירה, משאבי אנוש וגיוס.

פעילויות המרכז הרבות מסייעות לסטודנטים ולבוגרי הפקולטה להגדיר את מטרות הקריירה שלהם ולהשיג את המיומנויות, הכלים והקשרים הנחוצים לפיתוח הקריירה שלהם בשוק העבודה הדינמי של היום. פרטים נוספים אודות המרכז ופעילויותיו ניתן לקרוא באתר המרכז.

 

 

 

צור קשר

גודל קובץ מירבי: 2 MB
סיומות קובץ מותרות: pdf doc docx ppt pptx
To prevent automated spam submissions leave this field empty.
אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>