המנטור שלימד אותי פרקטיקה מהי...

וורן באפט, שאת פועלו ודאי אין צורך להציג בפניכם, אמר פעם: "Well, it may be all right in practice, but it will never work in theory".

08 יולי 2018

מעבר לשנינות ולהומור, אין עוררין על כך שיש בה באמירה הזו הרבה מן האמת. המציאות מלמדת את כולנו שבחיים האמיתיים כדי לפתור אתגרים ביעילות אנחנו חייבים לגלות גמישות מחשבתית ולהתאים את הפתרון לסיטואציה. אחד הקורסים המיישמים את התפיסה הזו נקרא (כמה לא מפתיע) "הובלת תהליכים עסקיים הלכה למעשה".

שערו בנפשכם שיש לכם רעיון מבריק אותו תרצו להציג בפני דירקטוריון החברה בה אתם עובדים ולקבל את ברכתם ובתקווה גם את ומימונם לצורך הוצאתו מן הכח אל הפועל. עכשיו נראה אתכם עושים את זה
 

כשבנינו את הקורס הבנו שכדי שהתהליך יהיה  מעשיר ככל האפשר ראוי שיתבסס על החיים האמיתיים וידמה ככל האפשר את המציאות. כדי לאפשר זאת הוספנו לצוות גם מנטורים שהם מנהלים בפועל ובעלי ניסיון רב. כדי להבין מהו מנטור וכיצד הוא תורם לתהליך, הזמנו  לשיחה קצרה את ג'וס  נויהאוז המשמש מנטור למנהלים מעל עשור. ג'וס הוא בוגר החוג לחשבונאות וכן בוגר של תכנית ה- Executive MBA של רקנאטי, שתיהן בפקולטה לניהול באוניברסיטת תל אביב. ג'וס שסיים את לימודי ה- MBA לפני יותר מ-16 שנים עדיין שומר על קשר חם הן עם תכנית ה- Executive MBA והן עם הפקולטה לניהול. כמו כן, ג'וס הוא מנהל ויועץ עסקי עצמאי כבר משנת 2004 ובעל ניסיון כדירקטור, מנכ"ל וסמנכ"ל כספים בחברות פרטיות וציבוריות בארץ ובחו"ל בתחומים שונים ומגוונים.

 

"מנטור" מסביר לנו ג'וס, "יהיה תמיד מישהו בעל ניסיון, אשר העצות שלו מתבססות על ניסיון בחיים האמיתיים. אל התכנית מגיעים סטודנטים עם ניסיון ניהולי, אך מעטים הם אלו שצברו ניסיון במגוון תפקידים רחב מאד, כך כשהקבוצה מתארגנת לפרזנטציה יש צורך לאייש מספר תפקידי מפתח כמו למשל סמנכ"ל כספים, סמנכ"ל פיתוח וכיו"ב. מי שלא התנסה בפועל בתפקיד כזה עלול לעשות טעויות שיפגעו ביכולת של הקבוצה כולה למנף את הרעיון שהעלו. כאן נכנס לתמונה המנטור. עמיתי ואני שממלאים את התפקיד הזה (בהתנדבות מלאה אגב...), כבר עשינו דבר או שניים בחיים וצברנו ניסיון במגוון תפקידים רחב. את הניסיון הזה והעצות שלנו שמתבססות עליו, אנחנו מציעים לסטודנטים ומאפשרים להם לספוג ידע וטיפים חשובים שספק אם היו פוגשים לולא שולבנו בקורס. מי מהסטודנטים שמגלה רצון ללמוד ולהקשיב לעצותינו, חזקה עליו שיצא נשכר מכך ומעבר לחידוד יכולותיו בפרזנטציה עצמה, אין ספק שכל אותן עצות שיחלחלו לתודעתו, ישמשו אותו גם בעתיד לכשיסיים את לימודיו.. מנטור זה מישהו שאינו מאיים על המנטי. כאשר אנשים מעוניינים בעצה מקצועית הם חוששים לפנות לאנשים קרובים, מנהל עשוי להיתפס "חלש" בפני עמיתיו, בן הזוג עלול "להכניס לדיון" שיקולים משפחתיים וכו'. במובן הזה, היוועצות במנטור היא קצת כמו ללכת לפסיכולוג, פסיכולוג עסקי.

ואיך אתה מציע לבחור מנטור? – אנחנו שואלים, "ובכן, הנה כללי הזהב שלי על סמך ניסיוני:

5 שאלות שכדאי לבחון לפני שבוחרים מנטור

  1. איזה ניסיון מקצועי/עסקי אנחנו מחפשים אצל המנטור?
  2. איזה המלצות וממי קיבלנו על המנטור הזה?
  3. עד כמה חזקה ורלוונטית אלינו מערכת הקשרים של המנטור ?
  4. לאחר פגישה/שיחה עם המנטור, האם יש לנו כימיה ושפה משותפת עם המנטור?
  5. האם ועד כמה המנטור פנוי עבורנו ? האם תהיה לו אפשרות להקדיש לנו את הזמן הנחוץ?

 

5 דברים שכדאי להגדיר לעצמנו לפני שבוחרים מנטור

  1. לחקור על המנטור לפני, לחפש, לקרוא, לשאול מה עשה במהלך הקריירה שלו
  2. להגדיר כללים של "עשה ואל תעשה" עם המנטור
  3. לקבוע לו"ז לפגישות ולכבדו
  4. להקשיב למנטור – באמת להקשיב לו – לשם כך הוא נמצא
  5. לנסות להגיד מה תהיה הצלחה בסיום התהליך – כבר בתחילתו

 

 

 

 

צור קשר

גודל קובץ מירבי: 2 MB
סיומות קובץ מותרות: pdf doc docx ppt pptx
To prevent automated spam submissions leave this field empty.
אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>