מכון קסירר לחשבונאות ערך כנס בנושא ניהול בענף הביטוח בפרספקטיבה של מנהלות

בכנס השתתפו מנהלות בכירות מחברות ביטוח בינלאומיות וכן דורית סלינגר, הממונה על שוק ההון, בוגרת הפקולטה לניהול.

08 יולי 2018
הכנס 'ניהול בענף הביטוח בפרספקטיבה של נשים מנהלות' התקיים במסגרת מכון קסירר לחשבונאות בפקולטה לניהול ע"ש קולר באוניברסיטת תל אביב ואירח קהל רב של מנהלות בכירות מענף הביטוח מהארץ ומחו"ל. הנתונים שהוצגו מטעם מכון קסירר הראו ששילובם של מנהלות בדירקטוריונים ובעמדות ניהול בכיר בחברות הגדולות הוא בשיעור קטן יחסי בישראל ועדין, בהשוואה בינ"ל, אחוז המנהלות בישראל הוא גבוה יותר, כך שישראל נחשבת למתקדמת בנושא זה בתחום הביטוח.   שיעור הדירקטוריות בחברות ביטוח בישראל בשנה שעברה הגיע ל-25% ומבטא שיפור משמעותי מ-13% בשנת
מימין: דיאנה לבן, מנכ"לית Aon Benfield בישראל; חוה פרידמן, דירקטורית בביטוח הראל; קלאודיה קורדיולי, מנכ"לית Swiss Re; עו"ד סיגל שלימוף, נציגת Lloyd's בישראל; מורלי דורי, מנכ"לית ביטוח חקלאי ואינגה ביל, מנכ"לית Lloyd's בלונדון.

הכנס 'ניהול בענף הביטוח בפרספקטיבה של נשים מנהלות' התקיים במסגרת מכון קסירר לחשבונאות בפקולטה לניהול ע"ש קולר באוניברסיטת תל אביב ואירח קהל רב של מנהלות בכירות מענף הביטוח מהארץ ומחו"ל. הנתונים שהוצגו מטעם מכון קסירר הראו ששילובם של מנהלות בדירקטוריונים ובעמדות ניהול בכיר בחברות הגדולות הוא בשיעור קטן יחסי בישראל ועדין, בהשוואה בינ"ל, אחוז המנהלות בישראל הוא גבוה יותר, כך שישראל נחשבת למתקדמת בנושא זה בתחום הביטוח.

 

שיעור הדירקטוריות בחברות ביטוח בישראל בשנה שעברה הגיע ל-25% ומבטא שיפור משמעותי מ-13% בשנת 2012, בהשוואה לבדיקה שנעשתה ב-100 חברות הביטוח הגדולות בעולם בהן חלה עליה מ-12% בשנת 2012  ל-19% בלבד בשנת 2017. כך גם בבדיקה לגבי שיעור המנהלות בעמדות בכירות - בישראל הנתונים מצביעים על כ-33% ב-2017, בהשוואה לחברות ביטוח בארה"ב, שם שיעורן כ-15%  בלבד. הנתונים הובילו להסכמה, בקרב הדוברות במפגש, שבענף הביטוח עדיין יש לשאוף לשינוי משמעותי בנושא זה. למרות השיפור הקל, טענו הדוברות שכמנהלות בכירות הן מרגישות זאת בנוף הניהולי של ענף הביטוח בישראל ובחו"ל.

 

הדוברת המרכזית של הכנס, אינגה ביל, מנכ"לית חברת הביטוח Lloyd's בלונדון, התייחסה להשפעת העידן הדיגיטלי ואמרה שלהערכתה הדיגיטציה תסייע לסגור את הפער המגדרי בעבודה ותשפיע על האיזון המגדרי ברמת המנהיגות. "היעד שלנו בענף הביטוח ובלויד'ס הוא להבטיח שאנו מספיק אטרקטיביים ויכולים למשוך אלינו את הדור הצעיר", אמרה. אינגה ביל חלקה תובנות מניסיונה האישי הרב ואמרה שמנהלות שמעוניינות להתקדם צריכות להתגבר על חוסר הביטחון וללמוד להיות אסרטיביות. וכן, חשוב במהלך הקריירה, לדבר ולהביע רצונות לגבי קידום והתפתחות, אחרת יילקחו החלטות על ידי המנהלים, שלא בהכרח תואמות שאיפות אלה.

 

דורית סלינגר, הממונה על רשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון ובוגרת הפקולטה לניהול, ציינה כי ענף הביטוח מדורג מתחת לממוצע בכל הנוגע למדדי גיוון ופערי שכר ולמרות שהענף מתאפיין במספר רב של עובדות, פערי השכר בין נשים לגברים גבוהים. סלינגר הוסיפה שיש לפעול בכל דרך לשינוי המצב. מבחינה שערכה הרשות עולה כי משקל הנשים בדירקטוריונים הוא רק 25% לכן, בטיוטת חוזר הדירקטוריון, שפורסם לפני מספר חודשים, נדרש כי יינתן ייצוג הולם, לשני המינים, בדירקטוריון.

 

אורחת נוספת שהגיעה מחו"ל לקחת חלק בכנס היא קלאודיה קורדיולי, מנכ"לית חברת ביטוח המשנה Swiss Re באזור מערב ודרום אירופה. לדבריה, "לגיוון, הכלה וגיוון מגדרי יש עדיפות אסטרטגית מרכזית עבור ההנהלה הבכירה של Swiss Re בראייה גלובלית. בנוסף לקידום נשים, מדובר גם בגיוס רחב יותר של נשים ושמירתן בחברה לאורך זמן."

 

הפאנל נערך בהנחיית עו"ד סיגל שלימוף, נציגת Lloyd's בישראל, שציינה כי אין מקום מתאים יותר לכנס חדשנות בביטוח מאשר ישראל, שהיא מרכז חדשנות ויזמות. בפאנל השתתפו גם, בנוסף לקורדיולי, מורלי דורי, מנכ"לית חברת ביטוח חקלאי, שסיפרה שהתרשמה מאד מאינגה ביל כאשר שמעה את הרצאתה לפני מספר שנים בכנס מנהלות בענף הביטוח בחו"ל ולכן היה חשוב  לה לקדם מפגש דומה בישראל; חוה פרידמן, דירקטורית בחברת הביטוח הראל, לשעבר מנכ"לית AIG ישראל, שסיפרה כי בעבר הופתעה משאלה של עיתונאי ששאל "איך תשרדי בעולם הביטוח הגברי שבו כולם כרישים?" וענתה שבעיניה עבודה קשה היא המפתח להצלחה ודיאנה לבן, מנכ"לית Aon Benfield בישראל, שציינה כי לצד הניהול המקצועי יש חשיבות לניהול אישי, במיוחד בתחום הביטוח שהוא בעיקרו עסק של אנשים. בסיכום הפאנל הסכימו המשתתפות כי ראוי שמנהלות בכירות בענף הביטוח ייקחו על עצמן את תפקיד ההובלה וההעצמה של פיתוח נשים נוספות בענף הביטוח, בישראל ובעולם.

 

פרופ' יעל שטיינהרט, ראש התמחות ה-MBA בניהול השיווק בפקולטה לניהול באוני' תל אביב, שיתפה את משתתפי הכנס במחקר שערכה, בתחום השיווק, בנושא השפעת אופן הפרסום על החלטות הקנייה של צרכנים - נושא שרלבנטי גם לתחום הביטוח.

 

לכתבה שפורסמה בנושא

צור קשר תואר ראשון
 

מתעניינים בלימודים?

 
 *
 *
 *
 *
מתעניין בתכנית *

 
אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>