קורסים חדשים תשפ"ג

הרחב הכל

מרצה : אור הילטש

״פרופטק: טכנולוגיה וסטארטאפים בנדל״ן״

״הקורס מציג סקירה רוחבית של טכנולוגיות חדישות וחברות סטארטאפ הפועלות בכדי לשרת קשת רחבה של פונקציות בארגוני נדל״ן מסוגים שונים, כמו כן את סביבת הון הסיכון שתומכת במיזמי טכנולוגיה חדשים בתחום, והיסודות הטכנולוגיים/הנדסיים מתחום התוכנה המאפשרים פיתוח מוצרים אלה. דגש מיוחד יינתן על מיזמי תוכנה חדשניים בתחום הפונים לקהל יעד מקצועי וחברות כבסיס לקוחות (B2B), ועל המסע היזמי של מייסדי חברות שפועלות בתחום והחשיבות של אימוץ טכנולוגיה מנקודת המבט של כמה מהחברות הגדולות בעולם הנדל״ן. בין הנושאים שיידונו בקורס: הון סיכון וגיוס כסף לסטארטאפים בתחום הנדל״ן, מקורות וסוגי המידע השונים (Data Sources) המשמשים מוצרי טכנולוגיה נדל״ניים, בינה מלאכותית בנדל״ן, טכנולוגיות דטה בעידן הענן המשמשות את רוב החברות בתחום, ומפגש עם דמויות מפתח בתעשייה - משקיעים, יזמים ולקוחות של מוצרי טכנולוגיה בעולם הנדל״ן . הקורס משלב הרצאות אורח של אנשי מעש מתחום הנדל״ן הכלכלי.״

מרצה : ד"ר איל שנהב

1264.3220 – "היבטים משפטיים בחברות סטארט אפ וקרנות הון סיכון"

הקורס בוחן היבטים משפטיים ופיננסיים שנוגעים לחברות הזנק (סטארט אפ) וקרנות הון סיכון. במסגרת הקורס אנו דנים בסוגיות העולות על פני חיי חברת הסטארט אפ לרבות: הסכם מייסדים, הקמת החברה, גיוס הון לחברה, מכירת החברה, רשות החדשנות, הענקת אופציות לעובדים, הגנה על קניין רוחני, הנפקת החברה ועוד. בנוסף אנו בוחנים וסוקרים שורה ארוכה של גופים המעמידים מימון לחברות סטראט אפ לרבות קרנות הון סיכון, פורטלים של מימון המונים, הלוואות למיזמים ועוד. הקורס מיועד למי שמעוניין להיות בצוות הניהולי של חברת סטארט אפ או להשקיע בחברות סטארט אפ (כאנג'ל או כמנהל בקרן הון סיכון).

מרצה: ד"ר דוד רביע

"הקצאת משאבים ומחירי העברה בחברות בינלאומיות"

הקורס יתמקד בשני תחומים אשר מחוברים ביניהם: א.היבטים כלכליים וניהוליים בפעילות עסקית גלובלית ורכישת חברות בטריטוריות זרות. ב.היבטי המיסוי, מחירי העברה ויישום כלים כלכליים לצורך תכנון מס. סקרי שוק שונים מצאו כי מחירי העברה הוא הנושא החשוב ביותר במיסוי בינלאומי עבור חברות הפועלות ביותר ממדינה אחת, ומתייחס הן לפן הניהולי של הקצאת משאבים והחלטות ניהוליות חשובות והן להיבט המיסוי. נושא מחירי העברה דן בהקצאת משאבים ולקביעת מחירים המשתלמים עבור מכירת מוצרים, נכסים לא מוחשיים, מתן שירות או עסקאות מימון בין צדדים קשורים בפעילות בינלאומית (כדוגמת חברת אם וחברת בת) או בין מחלקות שונות בתוך ארגון. תחום מחירי העברה, כחלק מנושא המיסוי הבינלאומי, הפך בשנים האחרונות לנושא מרכזי וחיוני עבור חברות רבות הפועלות ביותר ממדינה אחת והידע בתחום חשוב לכל מנהל בחברה בינלאומית. המודעות לנושא זה התפתחה מאוד בקרב רשויות המס בעולם בעקבות ההבנה כי תקנות נוקשות ואכיפה יעילה של קביעת מחירי העברה "נכונים" תאפשרנה את שימור בסיס המס במדינה. תחום מחירי העברה משלב שימוש במגוון מודלים כלכליים ומימוניים ביחד עם ידע מיסוי במטרה להגיע לתכנון מס נכון ועמידה בתקנות מחירי העברה בעולם. מטרת הקורס היא הקניית רקע תיאורטי ופרקטי תוך התייחסות להיבטים הכלכליים והניהוליים בפעילות עסקית גלובלית, רכישת חברות בטריטוריות זרות ומחירי העברה בהיבט המיסוי על האספקטים השונים שלו. התחום משלב ידע במימון, כלכלה, חשבונאות ומיסים.

מרצה: מר אלון אבנר

1231.383 - "עולם ההשקעות בחוב פרטי"

חברות ובעלי נכסים מממנים את השקעותיהם במגוון דרכים באמצעות שילוב של מימון חוב והון עצמי. מאז תחילת שנות ה-2000 ובמיוחד לאחר המשבר הפיננסי העולמי של 2008, השוק חווה צמיחה אקספוננציאלית בהשקעות אלטרנטיביות (Leveraged Buy Outs, Direct Lending, High Yield Bonds and Leveraged Loans)וקרנות השקעה מחליפות את הבנקים כמקור הון ומימון מרכזי בחלקים רבים של המשק ברחבי העולם. השקעות אקוויטי ממונפות )Private Equity and Leveraged Buy Outs), השקעות בנדלן ממונף, הלוואות ממונפות, אג"ח עם תשואה גבוהה, הלוואות ישירות, השתלטות על חברות ונכסים במצוקה (Distressed Debt and Distressed for Control)ואסטרטגיות אחרות הגיעו לשלוט בשווקי ההשקעות והאשראי. קרנות בינלאומיות גדולות (כדוגמאות Blackstone, Apollo, BainCapital)מתמחות בתחום וגדלות בקצב מהיר כאשר הדרישה ממשקיעים גדולים להשקעות מסוג זה הגיע לעשרה טריליון דולר ב 2021. קורס זה יאפשר לסטודנטים להבין את אסטרטגיות ההשקעה השונות בתחום החדשני והמשפיע ביותר של מימון והשקעות ברחבי העולם. הקורס יעסוק בעקרונות השקעה על פני האסטרטגיות השונות, שיטות עבודה מומלצות בתחום, דוגמאות מעשיות ולקחים שנלמדו כמו גם התפתחויות בשוק. הקורס ישאב מניסיונם של אנשי מקצוע בתעשייה ובפרט מאלון אבנר שמנהל את העסקים האירופיים של Bain Capital Credit משנת 2009 ובעל ניסיון של מעל 15 שנים בשוק.

מרצה : ד"ר עופר מינץ

"שיטות מחקר התנהגותיות בניהול – שיטות מתקדמות ברגרסיה"

Statistically analyzing data is a core requirement for any business or academic. This course provides an introduction for how students should analyze empirical data, focusing on cross-sectional data. Lectures will be split into three parts: (i) theoretical and statistical overview of each model, (ii) class discussion on real-world cases and academic papers when those models are used, and (iii) running the models using statistical software. By the end of the semester, students should know how to decide, estimate, and understand the results from the best statistical model to employ for a specific goal and type of cross-sectional data.

מרצה : פרופ' פיטר במברגר

1243.2103 - "שיטות מחקר התנהגותיות בניהול"

קורס "שיטות מחקר בניהול" מיועד לתלמידי התואר השני במנהל עסקים- MBA וMSC- (התנהגות ארגונית ,אסטרטגיה, שיווק ומערכות מידע) ומשמש כבסיס להכרת שיטות מחקר יישומיות בארגונים ועסקים. במסגרת הקורס ייחשפו התלמידים למגוון רחב של שיטות מחקר ויוכלו ליישם אותן הן במסגרת תפקידם הניהולי והן במסגרת מחקרית- לתלמידים המעוניינים בעתיד לכתוב עבודת תזה או דוקטורט. הקורס יינתן בשפה העברית עם חומרי לימוד באנגלית.

מרצה : ד"ר מורן לזר

"ניווט במסע הרעיון להובלת יזמות וחדשנות"

על מנת להוביל בזירה התחרותית והדינאמית של ימנו, יזמים, עובדים וחוקרים נדרשים ליצור פתרונות חדשים על מנת לפתור אתגרים טכנולוגיים, חברתיים וסביבתיים. ניצול רעיונות חדשים מסוג זה הוא מפתח ליזמות וחדשנות. בקורס זה, סטודנטים ילמדו כיצד לנווט במסע הרעיון על מנת להוביל תהליכי יזמות וחדשנות. במסע זה, רעיונות מתפתחים ממושגים ראשוניים ועמומים לקונספטים מוגדרים וברורים יותר שניתן לחלוק עם אחרים ולקדם הלאה. תוך חשיפה לשלבי מסע הרעיון השונים, סטודנטים ילמדו על זיהוי הזדמנות/אתגר, העלאת רעיונות, הערכת ובחירת רעיונות, תיקוף (ולידציה) של רעיונות, ושיתוף של הרעיונות הלאה. הקורס יכלול תיאוריות מרכזיות ומחקר הרלוונטי למסע הרעיון היצירתי, יזמות וחדשנות, ויציג תובנות מרכזיות וכלים פרקטיים לעובדים, מנהלים ויזמים.

מרצה : ד"ר מורן לזר

"צוותי יזמות וחדשנות"

צוותי חדשנות ויזמות נמצאים בחזית הפיתוח הטכנולוגי ויצירה של פתרונות חדשים לבעיות יומיומיות. בקורס זה הסטודנטים ילמדו כיצד להקים, לנהל ולהוביל צוותי יזמות וחדשנות. הם ילמדו על התהוות הצוות היזמי (בניית צוות ובחירת האנשים הנכונים), הרכב הצוות היזמי (מבנה הצוות, השונות בצוות, חלוקת תפקידים ותחומי אחריות), תהליכי הצוות היזמי (דינמיקה בצוות, תקשורת, קבלת החלטות, ניהול קונפליקט ואמון) וביצועי הצוות היזמי (תפוקות, מדדי הצלחה ליזמות וחדשנות). בנוסף, נדון בנושאים רלוונטיים לניהול והובלה של צוותי יזמות וחדשנות בסביבה רב-דיסציפלינרית, רב-תרבותית ועבודה בסביבה היברידית. הקורס יכלול תיאוריות מרכזיות ומחקר הרלוונטי לניהול צוותים, יזמות וחדשנות, ויציג תובנות מרכזיות וכלים פרקטיים לעובדים, מנהלים ויזמים.

מרצה : ד"ר פיטר זובצ'ק

"Networked Markets and Graph Analytics" שווקים מרושתים וניתוחי גרפים

Graph Analytics is a rapidly emerging subfield of data science that stands at the confluence of network theory, statistical analysis and business intelligence. In an increasingly networked society, social linkages affect all aspects of our daily life. Businesses, too, are embedded in complex economic networks which play an important role in influencing the profitability of organizations. The past decade has witnessed a surge in availability of data from various kinds of networks. However, traditional data analysis methods are often insufficient to uncover the underlying patterns of relationships in these networks. The objective of this course is to introduce students to the field of graph analytics through a combination of network fundamentals, hands-on experience with computational techniques and datasets, and exposure to social and business applications. Students will learn about the fundamentals of social networks and graph theory, and will learn how to leverage this knowledge to analyze real-world networks as well as business cases from a range of emerging contexts like digital marketing, fintech, or edtech. Through data-driven assignments and term projects, students will also be exposed to hands-on tools for network analysis and visualization, and have the opportunity to learn how to integrate network analysis tools and packages into existing analytics pipelines. While prior coding experience will be an advantage, it is not a must.

מרצה : פרופ' יבגני ליאנדרס

1231.3286 - "פרויקט: בלוקצ'יין, מטבעות קריפטו ומימון מבוזר"

קורס זה יתמקד באחת הטכנולוגיות המשבשות ביותר של המאה ה-21 - בלוקצ'יין. נתחיל בסקירת החידושים החשובים ביותר בטכנולוגיה פיננסית בשני העשורים האחרונים. לאחר מכן נציג את המושג בלוקצ'יין, נסביר את היסודות של הטכנולוגיה, נדון בסוגים שונים של בלוקצ'יין, ונתמקד בבלוקצ'יין הביטקוין. נמשיך על ידי הצגת נכסי קריפטו שונים, נתאר את המסגרת המוסדית של שוק הקריפטו, נדון ביתרונות וחסרונות של השקעות קריפטו ובחינת אסטרטגיות השקעה קריפטו שונות. לאחר מכן נציג את הרעיון של חוזים חכמים, תוך התמקדות בבלוקצ'יין אתריאום, בלוקצ׳יינים נוספים, ומעברים בין בלוקצ׳יינים. נתחיל דיון על מימון מבוזר (DeFi) עם התמקדות על בורסות מבוזרות. לבסוף, נדון בסוגים שונים של יישומי DeFi, כגון הלוואות באמצעות ביטחונות והלוואות בזק, נגזרים וטוקניזציה.

מר : אורי אדמון

1264.3227.01- "ייזום וניהול אפליקציות דיגיטליות"

הקורס מתמקד במוצרים דיגיטליים (תוכן ואפליקציות) בעולם המקוון. מוצרים דיגיטליים הפכו ליסוד מרכזי בחיינו. סרטים, שירים, משחקים, בלוגים, פורומים ומגוון רחב של יישומים נצרכים ומוצגים היום על גבי מספר מסכים. הטלפון החכם היה game changer מבחינה זו , ויצר דרך חדשה לחוות את המציאות. לאורך הקורס נחקור את ההיבטים התיאורטיים והמעשיים הקריטיים של אפיון, עיצוב, שיווק והפעלה של מוצרים אלה. במהלך הקורס נציג וננתח מגוון פלטפורמות, שירותים, ומוצרים מקוונים מאספקטים שונים. נדון בצדדים המסחריים ובניית תמחור , ונעמיק בנושאי מודלים הגעה לשוק ותכנון צמיחה. נסביר ונתרגל אפיון מוצרים, ויישום המתודולוגיה בזירה הדיגיטלית. לבסוף, נבצע בקבוצות פרויקט אפיון ובניית דמו של מוצר/שירות דיגיטלי. הפרויקט יבוצע בקבוצות קטנות. בשיעור האחרון הפרויקט יוצג בכיתה; והעבודה תידון בכיתה.

מרצה: ד"ר משה ויילר

1264.3017.01 "ניהול סיכונים, הזדמנויות וחדשנות"

ניהול סיכונים והזדמנויות הינו מהתהליכים החשובים ביותר לכל ארגון, מיזם, פרוייקט או סטרטאפ. חשיבותו הרבה של התהליך היא ביכולתו להשפיע פרואקטיבית על ההצלחה או הכישלון במונחי עמידה ביעדים ומטרות. יעדים ומטרות אלו יכולים להיות למשל: עמידה ב- TTM (Time to Market), עלות, ביצועים, איכות, ROI (Return on Investment) ועוד. היכולת להבין ולקשור בין הסיכונים וההזדמנויות ליעדים והמטרות שהוזכרו כמו גם לנהל אותם נכון - הינם בבסיסו של קורס זה. הקורס יסקור את 6 שלבי תהליך ניהול הסיכונים וההזדמנויות בדגש לאחת המכשלות הידועות בתחום, שהינה זיהוי שגוי של סיכונים והזדמנויות. כשל זה מוביל למתן מענה לתחומים פחות חשובים על חשבון אלו הקריטיים שלא נמצאו ולכן אינם מטופלים כלל. כמו כן, נסקור את האסטרטגיות השונות במתן מענה לסיכונים ולהזדמנויות. בדרג האסטרטגי של הארגון, כמו גם בדרג הנהלת מיזם/פרוייקט, יש להשתמש בכלים מתחום החדשנות היישומית וקבלת ההחלטות על מנת לנהל סיכונים והזדמנויות בצורה מאוזנת ומתוחכמת. בקורס זה יוצגו מגוון כלים ושיטות מתחום החדשנות היישומית, שעברו תיקוף בארגונים רבים בהייטק, והמהווים הרבה פעמים Game Changer בסטרטאפים. הקורס יכיל תרגיל מתגלגל, שידגים ויטמיע בצורה אפקטיבית את השיטות והכלים בנושא קריטי וחשוב זה.

מרצה : ד"ר עירית ניצן

1231.3441 - "שיווק ממוקד לקוח CRM"

בשנים האחרונות עובר תחום השיווק מהפכה תפיסתית עמוקה, והזרקור השיווקי, שהיה מכוון עד לאחרונה למוצרים כמניעים את רווחיות החברות, עובר להאיר את הלקוחות ואת ערכם כנכסים של החברה. מהפכה תפיסתית זו, ממיקוד במוצר למיקוד בלקוחות, משנה בצורה דרמטית את האופן שבו חברות מתחרות ביניהן, מנהלות את השיווק שלהן ומודדות את הצלחתן. מדדים כלכליים, ממוקדי לקוח, כמו ערך חיי לקוח (Customer Lifetime Value - CLV) או נכסיות לקוחות (Customer Equity) נעשים נפוצים יותר ויותר, ומנהלי שיווק נדרשים להעריך חדשות לבקרים את החזר ההשקעה שלהם (Return on Investment- ROI) במהלכים שיווקיים שהם בוחרים להוציא לפועל. מטרת הקורס היא להניח את התשתית הרעיונית לניהול מערכות היחסים של חברות עם לקוחות בכלל ולניהול הרווחיות הנובעת מהם בפרט, מהזווית השיווקית. במסגרת זו הסטודנטים בקורס ירכשו את השפה המתגבשת סביב ערכו של הלקוח, יטמיעו את התובנות המרכזיות שנלמדו ממחקרי לקוחות בשנים האחרונות, ויכירו לעומק את המדדים המרכזיים שבהם נמדדת כיום הצלחה של חברות. מדדים אלה, דוגמת ערך חיי לקוח, פיתוח לקוחות, שיעור השימור של הלקוח ואחרים, הם מדדים כלכליים מעיקרם, והם מאפשרים למנהלי שיווק למדוד בצורה נכונה ואובייקטיבית את ההשפעה של מהלכי שיווק שהם מוציאים לפועל. הקורס דן ומציע למנהלי שיווק את הכלים הדרושים לניהול הקשר עם הלקוחות באופן שיוביל להשבחת ערכם כלקוחות (כנכסים) של החברה. הבנה עמוקה של הפרספקטיבה השיווקית תאפשר למנהלי שיווק לפתח אסטרטגיה של ניהול הקשר עם הלקוח ולתקשר בצורה אפקטיבית עם מנהלי מערכות מידע שיישמו אסטרטגיות אלו, במערכות המידע (למשל CRM) של האירגון.

מרצה : מר גיל כהן

1231.3605 - "כלכלת ישראל למנהלים"

"הכלכלה הגלובלית ומדינת ישראל כחלק ממנה עוברת תמורות רבות בעשורים האחרונים. במסגרת קורס זה נדבר על כלכלה הלכה למעשה בהקשר של השוק הישראלי. נסקור את התפתחות כלכלת ישראל ונדבר על מושגים כמו אינפלציה, ריבית, שע"ח, מדיניות פיסקלית ומוניטרית. נדבר על המגמות בכלכלה בשנים האחרונות ומהם הכוחות שמניעים את גלגליה. נקבל כלים פרקטיים לקרוא, להבין ולנהל שיח כלכלי על הנושאים הבוערים בתחום זה תוך בחינת מקרי בוחן".

מרצה : ד"ר ארנה סרבן לוי

"ניהול סיכונים במערכת הפיננסית, בנקאות ובפינטק"

המהפכה הדיגיטלית משנה במהירות את יסודות הבנקאות ועולם הפיננסים, מאפשרת הזדמנויות עסקיות מחוץ למוסדות הקלאסיים וכל זאת תוך שינויים מבניים מהותיים המתפתחים בקצב הולך וגובר. בתוך כך, עולם הסיכונים אליהם חשופים הן המוסדות הקלאסיים והן ה"פינטקים" החדשניים מתפתח, ובהתאם מנהלים בתחום נדרשים לסגל ראיית סיכונים רחבה ולפתח שיטות סדורות לניהול הסיכונים. הקורס יתמקד בניהול סיכונים במערכת הפיננסית, תוך התייחסות לסיכונים "קלאסיים" כדוגמת סיכונים פיננסיים (סיכוני אשראי וסיכוני שוק) לצד המתפתחים במערכת הבנקאות בתקופה של טכנולוגיה משבשת, המהווה תחרות מחד והזדמנות מאידך. בקורס נתייחס בין היתר לתפר בין בנקאות לפינטק, מטבעות וירטואליים, מימון ״קלאסי״ לעומת מימון מבוזר (DeFi) והממשקים ביניהם. המטרה היא לכסות מספר תחומי סיכון, קלאסיים וגם מתפתחים כמו סיכוני הונאות וסייבר, גניבת זהויות, סיכוני מטבעות וירטואליים וסיכוני רגולציה על מנת להכיר לסטודנטים כלים בסיסיים לזיהוי סיכונים, ניהול הסיכון, יכולת לבנות מפות סיכונים כוללות למיזמים חדשים וזיהוי הזדמנויות הנגזרות מסיכונים

מרצה : ד"ר משה יונתני

1264.3221- "שיווק במנועי חיפוש ובמדיה חברתית"

הקורס מציג את הכלים והטכניקות העכשוויים בעולם השיווק הדיגיטלי, עם דגש על מנועי חיפוש ומדיה חברתית. אופי הלמידה הוא מעשי: הסטודנטים נדרשים לבחור חברה אמיתית, ולהקים ולנהל עבורה קמפיין במדיה הדיגיטלית. יינתנו תרגילי בית, תרגילי כיתה, ויתקיימו סדנאות של למידה פעילה, בהן משתתפי הקורס נדרשים להציג את האתגרים שנתקלו בהם, וכל הכיתה, יחד עם מרצה הקורס, ימצאו פתרונות ויציעו רעיונות לשיפור.

ד"ר שגית בר גיל

1231.3286 – "נושאים מתקדמים בניהול טכנולוגיה ומדעי הנתונים לעסקים"

בקורס זה נכסה נושאים מרכזיים בחזית המחקר בניהול טכנולוגיה ומדע הנתונים למנהל עסקים, תוך הכרת המחקר הקלאסי והעדכני בכל נושא. הנושאים יכללו: פלטפורמות דיגיטליות, ניתוח רשתות בשווקים מקוונים, מערכות המלצה, שווקי חדשות ומדיה דיגיטליים, השפעות AI על הכלכלה ועל שוק העבודה, ועוד. כל יחידת נושא תכוסה על ידי 2-4 מאמרים אקדמיים. בקורס נלמד איך לחשוב בצורה ביקורתית על מאמרים אקדמיים, ונדון בפיתוח רעיונות למחקרי המשך.

צור קשר תואר ראשון
 

מתעניינים בלימודים?

 
 *
 *
 *
 *
מתעניין בתכנית *

 
אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>