סמינר משותף לניהול טכנולוגיה ומידע ואסטרטגיה ניהולית

Crowdsourcing and innovation

07 באפריל 2016, 11:00 
room 403 

פרופ' כריסטופר טוצ'י מבית הספר הפוליטכני הפדרלי של לוזאן (EPFL)

 

  Abstract:

In this talk, I review what crowdsourcing means and draw a distinction between active and passive crowdsourcing.  We discuss how crowdsourcing can be used in innovation in firms: 1. Product and service innovation for a better customer experience.  2. Using the power of crowdsourcing to improve products and services directly.  3. Using crowdsourcing to seek input on innovation activities.  4. Developing platforms that service crowds. I also discuss some recent research with Gigi Viscusi on analogies between online and offline crowds.

 

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>