נטווריקינג בעולם הדיגיטלי – אמת או בדיה?

רשתות הקשרים המקצועיים שלנו – חברים, אנשי מקצוע, מנטורים, יועצים - תופסות חלק נכבד ומשמעותי בחיינו, הן הפרטיים והן המקצועיים. מפת הקשרים שלנו עם עמיתים וחברים בתחומים שונים הנה אחד הגורמים החשובים בעולם העסקי לטובת התפתחותנו העצמית והעסקית.

23 מרץ 2017

רשתות הקשרים המקצועיים שלנו – חברים, אנשי מקצוע, מנטורים, יועצים -  תופסות חלק נכבד ומשמעותי בחיינו, הן הפרטיים והן המקצועיים. מפת הקשרים שלנו עם עמיתים וחברים בתחומים שונים הינה אחד הגורמים החשובים בעולם העיסקי לטובת התפתחותנו העצמית והעסקית.

 

"אבל האם הרשת העסקית שלנו גדולה וחזקה יותר מבעבר?" ד"ר יובל קליש, המנהל האקדמי של תכניות הExecutive MBA​-, הפקולטה לניהול ע"ש קולר באוניברסיטת תל אביב, חוקר ומרצה בנושא מנהיגות ורשתות, דווקא חושב שלא.

 

"על מנת שאנשים יצליחו לייצר כוח ורשת עסקית יעילה, הם צריכים שיתקיימו שני תנאים:

 

הראשון הוא שונות, חשיפה לכמה שיותר סוגים של אנשים, כאשר כל אחד מוסיף משאב חדש . במשאב, הכוונה, לידע, התמחות, הון, יכולות וכדומה. "אם כל חברי יהיו דומים לי, אני לא אשנה כלום במארג העסקי שלי".

 

השני הוא אמון, חשוב שאוכל לסמוך על אנשי הקשר המקצועיים שלי. אם לא יהיה אמון בין האנשים, הם לא יחשפו מידע רגיש או פרטים שעשויים לסייע לאחר להתקדם ולהתפתח.

 

"תנאי נוסף הוא הדדיות, אשר מסביר כי עדיף לייצר רשת של בעלי חוב. משמע אנחנו צריכים להיות אלו שיעזור ראשונים: איך אני יכול לעזור לך ראשון, על מנת שיגישו לי עזרה מאוחר יותר כאשר אזדקק לה."

 

 

מדוע זה לא עובד ברשתות החברתיות (אונליין)?
"הבעיה המרכזית היא שהרשתות החברתיות מקיימות בקלות את התנאי הראשון, שונות, אך אינן מקיימות כלל את התנאי השני, האמון. קל מאוד לאסוף סביבנו קהל מגוון ושונה מאתנו, אך מערכות הגישור שאמורות לייצר אמון לא מתקיימות. נכון, חלק מהמערכות מייצרות תחושת אמון אך שימו לב: הן מגבירות את תחושת האמון בפלטפורמות (סיסמאות, פידבקים, מנגנוני הגנה), ולא באנשים עצמם. כל עוד לא נמצא את הנוסחה לשלב בין שני התנאים הראשונים, לא תתקיים באמת מערכת נטוורקינג, אלא רק האשליה שלה. יתר על כן, האנתרופולוג הבריטי רובין דאנבר , הראה שמספר האנשים המקסימלי שאנחנו יכולים להיות איתם בקשר עמוק, כלומר קשר שיש בו אמון, הוא 150. תבדקו בפרופיל שלכם ברשתות החבריות ..."

 

 

איך בכל זאת מייצרים מערכת נטוורקינג בעולם הווירטואלי?

"התחילו דווקא בעולם האוף ליין. כמו בימים עברו, ארגנו אירועים או פגישות של אנשים המשלבים תחומי עניין שונים ורק לאחר שתיווצר קהילה חזקה, שלבו פעילויות קהילתיות וירטואליות. צרו את מערכת האמון והשונות בחיים האמתיים והעצימו אותה און ליין".

צור קשר

גודל קובץ מירבי: 2 MB
סיומות קובץ מותרות: pdf doc docx ppt pptx
To prevent automated spam submissions leave this field empty.
אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>