פרופ' דן עמירם נבחר לדקאן הבא של הפקולטה לניהול ע"ש קולר באוניברסיטת תל אביב

פרופ' דן עמירם, רו"ח, נבחר לדקאן הבא של הפקולטה לניהול ע"ש קולר באוניברסיטת תל אביב, וייכנס לתפקידו ביולי הקרוב. כך החליטה היום מועצת הפקולטה לניהול, שקיבלה בזאת את המלצת ועדת האיתור בראשות רקטור האוניברסיטה

13 אפריל 2022
פרופ' דן עמירם נבחר לדקאן הבא של הפקולטה לניהול ע"ש קולר באוניברסיטת תל אביב

פרופ' עמירם, המכהן בארבע השנים האחרונות כסגן הדקאן, יחליף את פרופ' משה צבירן, דקאן הפקולטה, שכיהן בשתי קדנציות ברציפות במהלך שמונה השנים האחרונות, הכהונה המקסימלית עפ"י התקנון. פרופ' צבירן ימשיך בכהונתו כראש  מערך היזמות והחדשנות של אוניברסיטת  תל אביב, וכן כראש התוכנית והמנהל האקדמי של  התוכנית החדשה להנהגה עירונית במרכז בלומברג-סגול באוניברסיטת תל אביב.

 

פרופ' דן עמירם, הוא סגן הדקאן ופרופסור מן המניין בפקולטה לניהול ע"ש קולר באוניברסיטת תל אביב, מופקד על הקתדרה לשוקי הון ומוסדות פיננסים ע"ש ג'וזף ספרא, מנהל המכון למחקר עסקים בישראל ע"ש הנרי קראון, וראש מסלול הפינטק בתוכנית המוסמך (MBA) במנהל עסקים. הוא הצטרף לפקולטה לניהול ע"ש קולר בשנת 2017, כאשר קודם שימש פרופ' חבר וראש הקתדרה על שם פיליפ גייר בבית הספר למנהל עסקים באוניברסיטת קולומביה בניו יורק.

 

מומחיותו ומחקריו של פרופ' עמירם הם בתחומי שוק ההון, בנקים ומוסדות פיננסים אחרים. מחקריו מראים כיצד מידע, מיסוי וחוקים כלכליים משחקים תפקיד מרכזי בתהליכי קבלת ההחלטות של משקיעים, מנהלים ומוסדות פיננסים. פרופסור עמירם משמש כיו"ר הועדה המייעצת של האומות המאוחדות (האו"ם) לבקרה פנימית, וכן משמש כדירקטור ויושב ראש של ועדות שונות במועצות מנהלים של תאגידים ומוסדות פיננסים.

 

פרופ' משה צבירן, הדקאן היוצא של הפקולטה לניהול ע"ש קולר באוניברסיטת תל אביב בירך את פרופ' דן עמירם עם בחירתו ואמר ש"בחירתו של פרופ' עמירם כדקאן הבא של הפקולטה לניהול מביאה לידי ביטוי את ההערכה הרבה לשותפותו לניהול הפקולטה בשנים האחרונות ולניסיונו בניהול אקדמי. אין ספק שיכולותיו וכישוריו של פרופ' עמירם יבואו לידי ביטוי בהמשך הפעילות הענפה שמציבה את הפקולטה לניהול בין בתי הספר למינהל עסקים המובילים בעולם".

 

פרופ' דן עמירם הודה לוועדת האיתור ולפקולטה על האמון שהביעו בו להוביל את הפקולטה הותיקה, הגדולה והמובילה בישראל. בנוסף הוא הביע את תודתו העמוקה לפרופ' צבירן על כהונתו המשמעותית כדקאן והצעדת הפקולטה להישגים חסרי תקדים, תוך ביסוס המובילות האקדמית בארץ ובזירה הבינלאומית בתחומי ההוראה, המחקר והקשרים עם התעשייה והקהילה. זאת  תוך הטמעת ערכי היזמות והחדשנות בכל רבדי פעילות הפקולטה. פרופ' עמירם הדגיש כי הוא נכנס לנעלים גדולות והפקולטה חבה לפרופ' צבירן חוב גדול. פרופ' עמירם ציין כי "לנוכח האתגרים הניהוליים כיום בהתמודדות עם משברים וסביבה של אי וודאות נמשיך לפעול להגשמת חזון הפקולטה והתוכנית האסטרטגית, לפעול ולהצטיין בחזית המחקרית העולמית, וכן להקנות את הידע והכלים הניהוליים המתקדמים ביותר בתחומי העסקים וניהול הטכנולוגיה, המאפשרים לבוגרינו להתפתח ולהשתלב בעמדות הניהול הבכירות במשק הישראלי ובחברות גלובליות". פרופ' עמירם הדגיש את החשיבות שהוא רואה בהמשך השותפות של הפקולטה עם התעשייה כחלק מהאקוסיסטם החדשני בישראל, וקרא לבוגרי הפקולטה להמשיך להיות בקשר עם הפקולטה ואיתו אישית.

 

פרופ' דן עמירם, רו"ח

פרופ' עמירם הצטרף לפקולטה לניהול ע"ש קולר בשנת 2017 . קודם לכן שימש פרופ' חבר וראש הקתדרה על שם פיליפ ה. גייר בבית הספר למנהל עסקים באוניברסיטת קולומביה בניו יורק.

מחקריו של פרופ' עמירם מתמקדים בסיבות ותוצאות של אי שלמויות בשוק ההון הנוצרות על ידי אינפורמציה אסימטרית, מיסוי ומשפט עסקי בשווקי ההון והחוב ברחבי העולם. פרופ' עמירם פירסם מחקרים שהופיעו בכתבי עת מובילים במימון וחשבונאות, בתחום חוזי חוב, בנקאות, שכר מנהלים, מיסוי בינלאומי, השקעות בינלאומיות, פשיטות רגל והונאות פיננסיות.

פרופ' עמירם זכה במספר פרסי הוראה ומחקר. בין היתר ב-2017 הוענקה לו מדליית ויילדמן עבור "מחקר שפורסם בחמש השנים האחרונות, שתרם את התרומה המשמעותית ביותר לקידום תחום החשבונאות". עמירם זכה גם בפרס הצטיינות בהוראה מטעם הפקולטה לניהול, אוניברסיטת תל אביב ובפרס המרצה מצטיין מבית הספר למנהל עסקים באוניברסיטת קולומביה.

לפרופסור עמירם תואר ראשון בכלכלה וחשבונאות ותואר שני בכלכלה מאוניברסיטת בן גוריון, ודוקטורט במנהל עסקים מהאוניברסיטה של צפון קרולינה בצ'אפל היל.

https://coller.tau.ac.il/profile/danamiram

צור קשר תואר ראשון
 

מתעניינים בלימודים?

 
 *
 *
 *
 *
מתעניין בתכנית *

 
אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>