ציונים - החוג לחשבונאות - תשפ"ו

  • פרסום ציונים
  • שיפור ציון חיובי
  • מדיניות שמירה על טווח ציונים

 

פרסום ציונים

  • חובת התלמיד לוודא כי ציוניו פורסמו כנדרש במערכת "מידע אישי לתלמידים".
  • מחברות הבחינה נשמרות למשך סמסטר אחד. בתום הסמסטר העוקב נגרסות מחברות הבחינה.

 

שיפור ציון חיובי

  • שיפור ציון חיובי מותר רק במסגרת מועדי הבחינה העומדים לרשות התלמיד בסמסטר בו הוא נרשם לקורס ומורכב מכלל מטלות הקורס כפי שנקבעו בסילבוס הקורס.
  • לא ניתן לשפר ציון חיובי על-ידי רישום מחדש לקורס.
  • פעם אחת במהלך התואר כולו, תלמיד יוכל להגיש בקשה להבחן במועד שלישי לצורך שיפור ציון חיובי, לפי הפירוט להלן:
    בקורסים המוצעים פעמיים בשנה, מועד הבחינה השלישי חייב להיות בסמסטר העוקב ואחד מארבעת המועדים המוצעים ברישום לקורס.
    בקורס המוצע פעם בשנה יוצע המועד השלישי בשנת הלימודים העוקבת.
    בקשה כאמור תוגש דרך מזכירות החוג ותחייב אישור של ראש החוג.
    אישור לשיפור ציון חיובי במסגרת מועד בחינה שלישי לא יינתן בקורסי הסמינר ובקורסי ההשלמה המוצעים במסגרת החוג לניהול.
  • נבחן התלמיד יותר מפעם אחת בקורס - הציון האחרון הוא ציונו הסופי בקורס.
  • תלמיד המעוניין לשפר ציון חיובי חייב להירשם ברישום מוקדם במזכירות.

 

מדיניות שמירה על טווח ציונים

בחוג לחשבונאות מונהגת מדיניות השמירה על טווח ציונים (למעט בקורסים מיעוטי משתתפים, כמפורט להלן). להלן עקרונותיה:
 

תקנון ציונים בבחינות מועד א'

  1. מדיניות תקנון הציונים לא חלה על הקורס "יסודות החשבונאות", "נושאים מתקדמים בחשבונאות פיננסית", ו- "נושאים מתקדמים בביקורת חשבונות". מלבד הקורסים "יסודות החשבונאות", "נושאים מתקדמים בחשבונאות פיננסית", ו- "נושאים מתקדמים בביקורת חשבונות", עקרונות מנגנון תקנון ציונים יחולו על כל הקורסים האחרים הנלמדים בחוג לחשבונאות, לרבות קורסים וסמינרים בהם נדרשים התלמידים להגיש עבודה מסכמת, או פרויקט, או מטלה אחרת.
  2. לצורך תקנון הציונים תעשה הבחנה בין קורסי ליבה לקורסי סמינר. קורסי הליבה בחוג לחשבונאות הם כל הקורסים שאינם מוגדרים כסמינרים. בקבוצת הסמינרים נכללים הסמינר בחשבונאות פיננסית, הסמינר בחשבונאות ניהולית וממשל תאגידי, הסמינר בניתוח דוחות כספיים והערכת שווי חברות, ו- Accounting Data Analytics.
  3. מנגנון התקנון יופעל לפי שיקול דעתו של מורה הקורס, ובלבד שהמנגנון יופעל בצורה הוגנת ואחידה וייושם בצורה אחידה על כל הקבוצות בקורס. המורה רשאי להפעיל שיקול דעת בחישוב הממוצע בקורס ולגרוע מחישוב הממוצע ציונים נמוכים משמעותית. המורה גם יהיה רשאי להחיל את התקנון על כל התלמידים בקורס או על חלקם. במידה ומספר מורים מלמדים את הקורס, המנגנון ייושם על ידי כל מורי הקורס ויחד הם אחראיים לתקינות התהליך.
  4. במידה והחליט מורה הקורס לתקנן את ציוני מועד א׳, ממוצע הציון הסופי בקורסי הליבה לאחר מועד א׳ יהיה כדלקמן:
    ממוצע הציון הסופי בקורסי הליבה יהיה בין 78 ל- 82. ממוצע הציון הסופי בסמינרים יהיה בין 83 ל- 87.
    סטיית התקן המומלצת היא 8 או יותר.
    בעקבות מלחמת חרבות ברזל, בשנה"ל תשפ"ו יעודכן תקנון הציונים ב-2 נקודות כלפי מעלה לכלל תלמידי הפקולטה, כדלקמן :
    ממוצע הציונים בקורסי הליבה יהיה בטווח שבין 80 ל- 84, ממוצע הציונים בסמינרים יהיה בטווח שבין 85 ל- 89. אוכלוסיות B+C – יתוקננו בנפרד ורק כלפי מעלה.
  5. המנגנון ייושם על ידי כל מורי הקורס והם אחראיים לתקינות התהליך.
  6. מנגנון תקנון ציונים ייושם רק כאשר 12 תלמידים או יותר עברו את מועד א׳. אם פחות מ- 12 תלמידים עברו את מועד א׳, רשאי מורה להשתמש בנוסחת התקנון שיושמה בבחינה המתאימה בסמסטר הקודם.
  7. מנגנון התקנון (כלומר, פקטור ציונים) יופעל בצורה סימטרית ולינארית. כלומר, ממוצע נמוך מידי יתוקנן כלפי מעלה ואילו ממוצע גבוה מידי יתוקנן כלפי מטה.
  8. תקנון ציונים כלפי מעלה יחול רק על נבחנים שהציון שלהם לפני התקנון הוא ציון עובר (60 ומעלה), אולם  המורה רשאי לפי שיקול דעתו לקבוע רף נמוך יותר שמעליו יבוצע תקנון ציונים (יינתן פקטור), ובלבד שרף זה לא יפחת מ- 55 ויהיה אחיד לכל הקבוצות בקורס. בחישוב ממוצע הציונים לצורך העמידה בטווח הציונים הרצוי יכללו רק נבחנים שעמדו ברף המזכה בתקנון. במקרה בו מנגנון התקנון שנקבע מזכה חלק מהנבחנים בתוספת דו-ספרתית לציון, על הציון הממוצע של הנבחנים שחל עליהם התקנון להיות קרוב ככל האפשר לקצה התחתון של טווח הציונים הרצוי.
  9. מנגנון תקנון עלול במקרים מסוימים לטשטש הישגים גבוהים של תלמידים מסוימים. זאת כיוון שלא ניתן לתת ציון הגבוה מ- 100. בקביעת מנגנון התקנון על המורה לעשות כל מאמץ על מנת להמנע מפגיעה בדירוג של הציונים הגבוהים. במקרים בהם לא ניתן להמנע מכך, המורה ימסור דרך המזכירות במועד פרסום הציונים מכתב הערכה לתלמיד שהישגיו בלטו מעל שאר התלמידים בקבוצה.
  10. קיום מנגנון תקנון ציונים יובא לידיעת התלמידים בתוכנית הקורס (סילבוס).
  11. בעת הגשת הציונים למזכירות החוג לחשבונאות, המורה יפרט את השיטה בה נקט לחישוב הממוצע ולתקנון הציונים.

 

תקנון ציונים בבחינות מועד ב' ומועד ג'

מדיניות התקנון במועדי ב' ו-ג' אינה כפופה לכללי התקנון החלים על בחינות מועד א'. ככלל, בהתבסס על ההנחה שהבחינה במועדי ב' ו-ג' משקפת רמת קושי דומה לזו של הבחינה המתאימה במועד א', יש ליישם על ציוני הבחינה במועד ב' ובמועד ג' את אותה נוסחת תקנון (גובה הפקטור, רף הזכאות לפקטור, וכו') שיושמה בבחינה המתאימה במועד א', וזאת ללא שום מגבלה על ממוצע הציונים שמתקבל בבחינה במועד ב' ובמועד ג'. בנסיבות מיוחדות בהן להערכת המורה רמת הקושי של הבחינה במועד ב' ובמועד ג' אינה תואמת לזו של הבחינה המתאימה במועד א', המורה רשאי להפעיל במועדי ב' ו-ג' נוסחת תקנון אחרת בהתאם לשיקול דעתו.

 

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>