קורסי בחירה כלליים - החוג לניהול- תשפ"ב

המידע מעודכן לשנת תשפ"ב

החל משנה ב', יוכל התלמיד לבחור ללמוד קורסי בחירה כלליים או לימודי הקבץ, בכפוף לעמידה בדרישות הקבלה כמפורט בתכנית לימודי ההקבץ.

 

הבהרות חשובות:

תלמיד שבחר בלימודי בחירה כלליים, יהיה רשאי, אם רצונו בכך, להשלים את המכסה הנדרשת, גם מתוך הקורסים המוצעים בלימודי ההקבץ.
במקרה זה, התלמיד יהיה חייב לעמוד בכל דרישות הקבלה ודרישות הקדם המפורטים בלימודי ההקבץ. הרישום לקורסים אלה ייעשה על בסיס מקום פנוי, בבדינג ריצה שנייה. 


תלמיד שהתקבל ללימודי ההקבץ , למד ועבר בהצלחה קורס(ים), אך בחר ביוזמתו להפסיק את לימודי ההקבץ, מתבקש לעדכן את המזכירות בהתאם.
במקרה זה,  התלמיד יהיה חייב להשלים את המכסה הנדרשת בלימודי הבחירה הכלליים כמתבקש. קורסי ההקבץ אותם עבר התלמיד בהצלחה, ייחשבו, אם רצונו בכך, כקורסי בחירה כלליים.


להלן פירוט היקף השעות בלימודי הבחירה הכלליים, לתלמיד שהחל לימודיו בחוג לניהול בשנה  הנוכחית ובהתאם לחוג לימודיו השני: 

  • תלמיד שחוג לימודיו השני הוא כלכלה חייב בלימודי בחירה, בהיקף של 14 ש"ס.
  • תלמיד שחוג לימודיו השני אינו כלכלה חייב בלימודי בחירה בהיקף 8 ש"ס

תלמיד שהחל לימודיו בשנים קודמות, יעיין בהיקף שעות הבחירה המפורט בתכנית הלימודים של השנה בה התקבל לחוג לניהול. בנוסף, יש להתייחס לשינויים שחלו בתכנית הלימודים בשנה"ל תשע"ז.

 

מספר
קורס

סמסטר

היקף שעות

שם הקורס

דרישות קדם/ במקביל

קורסי בחירה סמסטריאלים

1221.3401

א

2

מבוא לדיני מסים (1)

החל משנה ב'

1221.4305 א 2 התנהגות צרכנים יסודות השיווק
1221.4536 א 2 נושאים נבחרים במצוינות תפעולית סטטיסטיקה לניהול/ קורס חלופי הנלמד בחוג השני
1883.0302 א 4 המצפן הירוק - שיקולים סביבתיים בפיתוח מוצרים ופתרונות(2) החל משנה ב'
1883.1006 א 4 החל משנה ב'
1883.1005 א או ב 4 מניעים.ות שינוי? יזמים חברתיים בישראל(2) החל משנה ב'
1221.7002 א 4  L'OREAL Brandstorm I - פרויקט(3) יסודות השיווק בציון 78, מילוי שאלון אישי
דרישה במקביל: שיטות מחקר אמפירי
1221.7003 ב 2 L'OREAL Brandstorm II - פרויקט(3) L'OREAL Brandstrom I- פרויקט
1883.0401 ב 4 עתיד האנושות: האתגר הסביבתי קיומי(2) החל משנה ב'
1883.0901 ב 4 האתיקה של הביג דאטה  בעיר החכמה(2) החל משנה ב'
1221.4120 ב 2 אתיקה בעסקים התנהגות ארגונית מיקרו + מאקרו

1221.4325

ב

2

כלכלה התנהגותית לניהול(4)

כלכלת עסקים א' או מיקרו כלכלה א'- החלטות כלכליות 

1221.4515 ב 2 אתיקה ודיני ניירות ערך(5) יסודות המשפט העסקי
1221.4516 ב 2 מימון וכלכלת סייבר ופרטיות אין
1221.4569 ב 4 קליניקה עסקית - ייעוץ לעסקים קטנים ובינוניים (פרויקט) ממוצע משוקלל של 80 ומעלה בקורסי החובה ובכפוף למיון על פי גיליון ציונים ומכתב קבלה. 
כמו כן יתקיימו ראיונות אישיים עם המועמדים לקראת פתיחת סמסטר ב'.
1221.4571 ב 4 אחריות תאגידית וקשרי קהילה- (פרויקט) החל משנה ב' . בכפוף למיון על פי גיליון ציונים וראיון אישי. 
הרישום ייפתח לקראת עונת הרישום לסמ' ב.

קורסי בחירה שנתיים

1411.6649

שנתי

6

התכנית אוניברסיטה בעם - (פרויקט)(6)

הקבלה לתכנית על פי ראיון  אישי שהתקיים בשנ החולפת.

קורסי בחירה באנגלית

 


  1. - תלמיד שחוג לימודיו השני הוא חשבונאות מנוע מללמוד את קורס הבחירה מבוא לדיני מסים (1221.3401) בחוג לניהול.
    - תלמיד המשלב משפטים וניהול, אשר למד את קורס הבחירה:  דיני מסים (1411.9303) בפקולטה למשפטים, יהיה  מנוע מללמוד בחוג לניהול, את קורס הבחירה מבוא לדיני מסים (1221.3401).
     

  2. קורס בחירה במסגרת התכנית "מתחברים פלוס" המשלב עשייה חברתית. הקורס יוכר כקורס בחירה כללי בחוג לניהול. לחץ כאן לאתר התכנית.ההרשמה תעשה דרך תהליך הבידינג של החוג לניהול- מספר המקומות מוגבל. הקורס נמצא תחת האחריות התכנית של מתחברים פלוס. תלמיד רשאי ללמוד קורס אחד מתוך רשימת הקורסים המוצעים במסגרת תכנית מתחברים פלוס. תוכלו לעיין בסילבוס של הקורס בלחיצה על שם הקורס. קורס אחד בלבד במהלך התואר. שימו לב למרות שהקורס ניתן ב-2 ש''ס שיעור פרונטלי- הקורס ייחשב בהיקף 4 ש''ס.
     

  3. החל משנה"ל תשפ"ב, פרויקט Loreal Brandstorm נוסף כקורס במסגרת לימודי ההקבץ: ניהול חדשנות בשיווק. מידע מפורט בהרחבה בתכנית הלימודים , בלימודי ההקבץ הערה מס' 1.
    מדי שנה מקיימת חברת L'OREAL את תחרות L'OREAL Brandstorm שהינה תחרות בינלאומית, המציבה אתגר שיווקי בפני סטודנטים למנהל עסקים, המתמחים בשיווק.
    הקורס, שהיקפו 4 ש"ס,  מיועד לסטודנטים מצטיינים המעוניינים להתנסות בהתמודדות עם אתגר שיווקי אמיתי. במסגרת הקורס כל צוות סטודנטים ינהל מחקר שיווקי מעשי ועצמאי ויגבש אסטרטגיה ותכנית פעולה להתמודדות עם אתגר זה.
    ​בסיום הקורס תתקיים תחרות פנימית, ברמת הפקולטה, וייבחרו שני צוותים שייצגו את הפקולטה לניהול באוניברסיטת תל אביב, בתחרות הארצית (שתתקיים במאי 2022).
    הצוותים שייבחרו לייצג את הפקולטה בתחרות הארצית יתכוננו לתחרות במהלך המחצית הראשונה של סמסטר ב' (ויזוכו ב- 2 ש"ס נוספים) במסגרת קורס L'OREAL Brandstorm II. מידע נוסף מופיע בסילבוס הקורס.
    שימו לב - אם אתם מעוניינים להשתתף בקורס עליכם למלא את שאלון הקבלה המקוון (יתפרסם בהמשך). הודעה על קבלה (או אי קבלה) לקורס תישלח אליכם בטרם תתחיל עונת הרישום Bidding.
     

  4. תלמידים שלמדו את קורס הבחירה "כלכלה התנהגותית לניהול" לפני שנה"ל תשפ"א מנועים מללמוד את סמינר המחקר "נושאים נבחרים בכלכלה התנהגותית- עיצוב ניסוי".
     

  5. תלמיד המשלב משפטים וניהול, אשר למד את הקורס: דיני ניירות ערך  (1411.9310) בפקולטה למשפטים, יהיה  מנוע מללמוד בחוג לניהול, את קורס הבחירה אתיקה ודיני ניירות ערך (1221.4515).
     
  6. הקורס " התכנית אוניברסיטה בעם " הינו קורס שנתי בהיקף 8 ש"ס ומשותף עם הפקולטה למשפטים, הקורס נחשב בחוג לניהול בהיקף 6  ש"ס ומשקלו בציון הסופי 6 נקודות.  ראה הערת הבהרה בהמשך. הליך הקבלה לקורס נעשה לפי שליחת קורות חיים וראיון אישי עם מרכזי הקורסים.תלמיד המשלב משפטים יברר עם הפקולטה למשפטים  אם הקורס "התכנית אוניברסיטה בעם" יכול להיחשב במסגרת לימודיו במשפטים.
אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>