תיאור הקורסים - הקבץ ניהול נתוני עתק ובינה עסקית (Big Data)

1221.7020 מבוא לאנליטיקה עסקית- Intoduction to Business Analytics​

דרישות קדם

  1. החל משנה ב'. 
  2. סטטיסטיקה לניהול בציון 78 (תלמידי החוגים: מדעי המחשב וסטטיסטיקה- פטורים מדרישה זו). לצורך מילוי הדרישה כמפורט לעיל, מתבקש התלמיד לעיין גם בתכנית הלימודים ובטבלת המרה של קורסים

 

תיאר הקורס
התפתחויות בטכנולוגיות המידע מאפשרות איסוף ועיבוד כמויות עצומות של נתונים ממגוון רחב של מקורות. נתונים אלו, המכונים באופן פופולרי "ביג דאטה" מאפשרים לגופים עסקיים קבלת תובנות עסקיות חשובות ושיפור משמעותי בביצועיים העסקיים. מטרת קורס זה הינה להסביר עקרונות יסודיים שעומדים בבסיסו של תחום הBusiness Data Analytics. ההתמקדות בקורס היא של בהסבר של עקרונות, שיטות, יכולות ומגבלות של Business Data Analytics. וכן במתודולוגיות "המרת" בעיות עסקיות לבעיות גנריות שניתן לפתור בכלי Data Science. בנוסף ללימוד התיאורטי הסטודנטים יתנסו בעבודה עם תוכנת כריית מידע בסיסית (WEKA).

 

 

 

1221.7021 טיפול יישומי בנתונים*- Data Handling for Business Data Analytics

* תלמידי מדעי המחשב פטורים מקורס זה.

דרישות קדם

  1. החל משנה ב'. 
  2. סטטיסטיקה לניהול בציון 78. (תלמידי החוג לסטטיסטיקה- פטורים מדרישה זו). לצורך מילוי הדרישה כמפורט לעיל, מתבקש התלמיד לעיין גם בתכנית הלימודים ובטבלת המרה של קורסים

 

תיאור הקורס

תחומי ה- Data Science  ו- Business Data Analytics  כוללים טכנולוגיות ושיטות המאפשרות איסוף ועיבוד כמויות עצומות של נתונים ממגוון רחב של מקורות שאינם בהכרח מאורגנים. נתונים אלו, המכונים באופן פופולרי Big Data  מאפשרים לגופים עסקיים קבלת תובנות עסקיות חשובות ושיפור משמעותי בביצועים העסקיים.  שלב הכרחי בתהליכי Data Science הינו שלב הData Processing,  שכולל השגת נתונים גולמיים ממקורות פנימיים וחיצוניים, עיבוד וארגון הנתונים, המרתם לפורמטים המתאימים לניתוח, וניהול הנתונים. נתונים גולמיים אלו יכולים להמצא במסגרת הארגון, באינטרנט, במאגרי מידע, או בידי גופים אחרים. הנתונים יכולים להופיע בצורה מאורגנת או בלתי מאורגנת (unstructured data), בפורמטים שונים, חלקם סטנדרטיים וחלקם יחודיים. קורס זה יתמקד בהבנת תהליך השגת הנתונים ממקורות שונים, לימוד כלים בסיסיים בתכנות (שפת (Python הכרות עם פורמטים וAPI-  מקובלים באינטרנט לצורך "שאיבת נתונים", היכרות עם בסיסי נתונים רלציונים ושפת SQL  לצורך ניהול נתונים.

 

 

 

1221.7022 טכנולוגיות ביג דאטה- Big Data Technologies

דרישות קדם
טיפול יישומי בנתונים (תלמידי מדעי המחשב פטורים מדרישה זו)

 

תיאור הקורס

בעולם העסקי של היום נאספות ונאגרות כמויות מידע הגדלות בקצב מסחרר. היכולת לשלוט ביעילות בכמות (Volume) ,שטף ,(Velocity) , ומגוון ((Variety, סוגי הנתונים, הופכת להיות משאב ארגוני בעל ערך בסביבה עסקית גלובלית ותחרותית. יכולת זו מאפשרת לחברות להשיג תועלות משמעותיות בתחומים כגון שיווק, מכירות, ניהול מלאי, ועוד. על מנת להפיק תובנות אנליטיות בעלות ערך לארגון, נדרש לבצע פעולות קריטיות הכוללות איסוף, עיבוד, אחסון וניתוח נתונים במימדי ענק. לשם כך נדרשת תמיכה במגוון של טכנולוגיות חדשניות הקרויות טכנולוגיות נתוני עתק  (Big Data technologies). קורס זה סוקר טכנולוגיות המאפשרות מתן מענה טכנולוגי הולם לדרישות Big Data ואשר אינם נתמכים בעזרת כלים סטנדרטיים בעולם טכנולוגיות המידע הארגוניים. הקורס יתמקד בהצגת פתרונות ישומיים לתחום טכנולוגיות נתוני עתק (Big Data) בסביבה עסקית ושיווקית.  במהלך הקורס ייסקרו שיטות לעיבוד מקבילי (Map Reduce) ,  יכולת איחסון ועיבוד מבוזרות ומקביליות (Hadoop, DFS), הרחבות המאפשרות גישה נוחה לנתוני עתק (Pig, Hive etc.). כמו כן ייבחנו טכנולוגיות חדשניות של מסדי נתונים (NoSQL, In-Memory Databases) המותאמים לסביבה המתאפיינת בכמות ומגוון סוגי נתונים (structured/unstructured , תוך התמקדות בתכונותיהם המאפשרות התאמה לניתוח נתוני עתק.

 

 

 

1221.7024 ניסויים עסקיים דיגיטליים ומקוונים

דרישות קדם
סטטיסטיקה לניהול בציון 78 (תלמידי החוגים: מדעי המחשב וסטטיסטיקה - פטורים מדרישה זו).
נא לעיין גם בתכנית הלימודים ובטבלת המרה של קורסים.

 

​תיאור הקורס

בעידן הדיגיטלי, תהליכים עסקיים, תהליכים צרכניים ותהליכים חברתיים מבוצעים בהיקף נרחב בסביבה מקוונת - אתרי אינטרנט, רשתות חברתיות ומכשירים חכמים. כלים מקוונים אלו מאפשרים איסוף נתונים שוטף על כלל הפעילויות, משלב איסוף המידע של הצרכן או החברה, דרך שלבי קביעת ההעדפות ועד לשלב קבלת ההחלטה. השימוש הנרחב בטכנולוגיה זו מאפשר ביצוע ניסויים דיגיטליים מקוונים ברמת הפרט, (micro-level) באופן שוטף ובהיקף נרחב על אלפי צרכנים. ניסויים אלו מהווים אחד מהכלים החשובים ביותר להבנת הסיבות לפעילות צרכנים ולקביעת אסטרטגיה עסקית אפקטיבית. עם זאת, מורכבות הניסויים מציבה אתגרים בתכנונם ובניתוחם ואף מעלה שאלות אתיות בנוגע לגבולות וכללי השימוש בניסויים. קורס זה מתמקד בהבנת היישומים העסקיים של ניסויים דיגיטליים רחבי היקף. בקורס נעמוד על סוגי הניסויים השונים והשימושים השונים של כל סוג: נלמד היבטי תכנון ועיצוב של ניסויים דיגיטליים תוך דגש על הבנת הקשר סיבתי וההבדל מקורלציה; נדון בשיטות לניתוח והערכת תוצאות הניסויים; נסקור כלים לביצוע ניסויים מקוונים ונתכנן ניסויים מקוונים באחד מכלים אלו. בנוסף, נדון בשאלות האתיות העולות משימוש בניסויים אלו ובטכניקות ונורמות הנדרשות להגדרת תחום מתפתח זה.

 

 

 

1221.7025 כריית מידע עסקי

תלמיד שחוג לימודיו השני הוא סטטיסטיקה יהיה מנוע מללמוד את הקורס "כריית מידע עסקי" בחוג לניהול, אם למד את הקורס "מבוא ללמידה סטטיסטית" במסגרת בחוג לסטטיסטיקה.

דרישת קדם

  1. מבוא לאנליטיקה עסקית.
  2. טיפול יישומי בנתונים (תלמידי מדעי המחשב פטורים מדרישה זו)

 

תיאור הקורס

הקורס יתמקד בהצגת פתרונות כריית מידע לבעיות מבוססות נתונים בתחום העסקי. הפתרונות מתבססים על יישום תאוריות וכלים מתחום ה Data Science  וכריית המידע .(Data Mining)" הקורס מאפשר התנסות מעשית בשימוש בכלי כריית מידע וקבלת בסיס מעשי ותיאורטי בתחום. הקורס הינו קורס מתקדם המיועד להרחיב את הידע בכלי כריית מידע לסטודנטים שלמדו את הקורס מבוא לאנליטיקה עסקית. בהרצאות הקורס יוצגו בעיות נבחרות וילמדו שיטות ואלגוריתמים של כריית מידע בדגש על Supervised Learning  ו- Predictive Modeling". הלימוד בקורס מורכב מהרצאות בכיתה, מעבודות תלמידי הקורס, וע"י לימוד ותרגול עצמי (קריאת מאמרים ותרגול שימוש בתוכנת כריית מידע - R) כמו כן, יכלול הקורס פרוייקט מסכם בו יישמו התלמידים את הנלמד בקורס באמצעות תוכנת כריית מידע.

 

 

 

1221.6701 סמינר באנליטיקה עסקית

דרישת קדם

  1. ניסויים דיגיטליים ומקוונים
  2. כריית מידע עסקי (תלמיד סטטיסטיקה מנוע מללמוד קורס זה אם למד בחוג לסטטיסטיקה את הקורס "מבוא ללמידה סטטיסטית")

 

תיאור הקורס

בעידן הדיגיטלי, תהליכים עסקיים, תהליכים צרכניים ותהליכים חברתיים מבוצעים בהיקף נרחב בסביבה דיגיטלית. למרות עושר הנתונים הנאספים, היכולת למנף ניתוח מתקדם של נתונים אלו לא מנוצלת באופן מיטבי על ידי חברות לקבלת החלטות ולהשגת תרומה עסקית משמעותית. מטרת הקורס היא למידה והתנסות עם פרויקטים עתירי נתונים והבנת הכלים והטכנולוגיות להתמודדות עם השאלות העסקיות והאתגרים בעידן הדיגיטלי.

הקורס עוסק בפתרונות עסקיים מבוססי נתונים ומתמקד בשיטות Data Mining וניסויים דיגיטליים.

במהלך הקורס נסקור בעיות עסקיות מתחומים שונים ונדון בשימושים של Data analytics לתמיכה בהחלטות הניהולית. בתחומים אלו. במהלך הקורס הסטודנטים יכתבו עבודה סמינריוניות הכוללת מחקר שימושי (applied research) או אקדמי הבוחן בעיות עסקיות ומציע להן פתרונות מתחום כריית המידע או הניסויים.

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>