הקבץ מדעי הנתונים בניהול* - תשפ"ב

המידע מעודכן לשנת תשפ"ב

  • על ההקבץ
  • תנאי קבלה ורישום
  • תכנית הלימודים

מתכנית הלימודים בהקבץ בנויה לפי מתכונת של 4 סמסטרים כמפורט להלן:

  • *עדכון 18.8.2021- החל משנה''ל תשפ''ב, תלמיד המשלב ניהול - מדעים דיגטליים להיטק לא יוכל להגיש מועמדות לרישום ללימודי ההקבץ: מדעי הנתונים בניהול.
  • היקף השעות הנדרש בסיום לימודי ההקבץ הוא  14 ש"ס (12 ש"ס קורסי בחירה ו- 2 ש"ס סמינר ייחודי) זאת, בכפוף לכללים שפורטו בנהלים ובתכנית הלימודים.  ראה הערות בהמשך בטבלה. 
    הקורסים בהקבץ יוכרו כחלק ממכסת לימודי הבחירה, וסמינר ההקבץ יוכר כסמינר המחקר בתואר (תלמידים לומדים את סמינר המחקר בהקבץ במקום הסמינר הרגיל בחוג).
  • מומלץ לא לדחות קורס המהווה דרישת הקדם וכן לא ללמוד קורס החופף בתכנים עם קורס אחר הנלמד בחוג הלימוד השני. (ראה הערות בהמשך).
  • תלמידי ניהול- כלכלה שלומדים בהקבץ זה, מנועים ללמוד את קורס הבחירה בביה"ס לכלכלה: "כלכלה בעולם Big Data"  1011.3193)
  • תלמיד המשתתף בקורסים בודדים מתוך לימודי ההקבץ ((בין אם בחר להצטרף להקבץ בסמ' א' או בסמ' ב') ) ורצונו, בעתיד,לסיים את לימודי ההקבץ כנדרש -יחולו עליו כל השינויים בתכנית הלימודים, לרבות שינוי בהיקף השעות של לימודי ההקבץ ,שיתפרסמו בשנה בה הוא יסיים את לימודיו בחוג.
  • תלמיד שהתקבל ללימודי ההקבץ , למד ועבר בהצלחה קורס(ים), אך בחר ביוזמתו להפסיק את לימודי ההקבץ, מתבקש לעדכן את המזכירות בהתאם.
    במקרה זה,  התלמיד יהיה חייב להשלים את המכסה הנדרשת בלימודי הבחירה הכלליים כמתבקש. קורסי ההקבץ אותם עבר התלמיד בהצלחה, ייחשבו, אם רצונו בכך, כקורסי בחירה כלליים.
  • כיוון שהלימודים בפקולטה הינה במתכונת דו-חוגית, יתכנו חפיפות בזמנים בין הקורסים הניתנים בחוג ואלה הניתנים במסגרת החוג השני. 
    אנו עושים מאמצים שזה לא יקרה, אך אין באפשרות החוג להתאים את מערכת השעות בהתאמה מלאה עם כל החוגים הניתנים בשילוב עם ניהול. כמן כן עלול להיווצר מצב שבו התלמיד לא יוכל לסיים את לימודי ההקבץ שבחר כמתבקש.
  • החל משנה"ל תש"פ ההקבץ יציע מספר תרגולי רשות בקורסי השנה הראשונה, במטרה לסייע לתלמידים בעלי רקע חלקי או חסר בתכנות. יחד עם זאת, הסטודנטים יידרשו ללמידה עצמית.
     

מספר הקורס

סמסטר

שם הקורס

היקף

דרישות קדם/ דרישה במקביל  

לימודי שנה א בהקבץ

   

1221.7021

א
 
טיפול יישומי בנתונים(2)(3) 3 ש"ס סטטיסטיקה לניהול בציון 78(1)

1221.7020

ב'

מבוא לאנליטיקה עסקית (3)

2 ש"ס

סטטיסטיקה לניהול בציון 78(1)
 

1221.7022

ב'

טכנולוגיות ביג דאטה

2 ש"ס


טיפול יישומי בנתונים(2)(3)

סטטיסטיקה לניהול בציון 78(1)

מדעים דיגיטליים להיי-טק: תכנות פייתון

לימודי שנה ב בהקבץ

     

1221.7023

א'

ניסויים עסקיים דיגיטליים מקוונים

2 ש"ס

מבוא לאנליטיקה עסקית(3)

מדעים דיגיטליים להיי-טק: מבוא ללמידת מכונה

1221.7024

א' למידה חישובית בניהול (3) (4) (5)

3 ש"ס

טיפול יישומי בנתונים(2)(3)
מבוא לאנליטיקה עסקית(3)

סה"כ היקף שעות בחירה  בהקבץ

9/12 ש"ס (2)(3)(4)(5)(6)

 

סמינר מחקר חובה - ייחודי להקבץ

1221.7025

ב'

סמינר ייחודי- אנליטיקה עסקית

2 ש"ס

שיטות מחקר אמפירי
למידה חישובית בניהול((3)(4)
ניסויים עסקיים דיגיטליים מקוונים
סה"כ היקף שעות (בחירה וסמינר)  בהקבץ   11/14 ש"ס (2)(3)(4)(5)(6)  
 

 


  1. תלמיד המשלב חוג לימוד שני - מדעי המחשב, סטטיסטיקה,  מדעים דיגיטליים להיי-טק פטור מהעמידה בתנאי זה. דהיינו, יכול להתחיל בלימודי ההקבץ בטרם למד את הקורס סטטיסטיקה לניהול או קורס מקביל שנלמד בחוג לימודיו השני. יחד עם זאת וללא כל קשר לקבלה להקבץ, תלמידי מדעים דיגיטליים להיי-טק חייבים ללמוד את הקורס ניתוח נתונים בשנה א'.

    תלמיד המשלב כלכלה או פסיכולוגיה, ייחשב עבורו הציון בקורס המקביל שלמד בחוג השני. מבוא לסטטיסטיקה לכלכלנים ב'*/ סטטיסטיקה לפסיכולוגים ב'*.
    *תלמיד שאינו עומד בדרישת הקבלה הנ"ל, רשאי להגיש בקשה לראש החוג ,להיבחן בקורס סטטיסטיקה לניהול הניתן בחוג לניהול, הציון ייחשב לו רק לצורך עמידה בתנאי הקבלה להקבץ.​
     

  2. תלמיד המשלב חוג לימוד שני – מדעי המחשב, פטור מהקורס "טיפול יישומי בנתונים. לפיכך יסיים חובותיו בהקבץ בהיקף של 9 ש"ס בלבד.
     
  3. א. עדכון 18.8.2021 - תלמיד ממשיך המשלב חוג לימוד שני – מדעים להיי-טק*, פטור משלושה  הקורסים: טיפול יישומי בנתונים (3 ש"ס), אנליטיקה עסקית (2 ש"ס), למידה חישובית בניהול (3 ש"ס). 
    ​הפטור ניתן כי התלמיד אמור ללמוד קורסים חופפים במדעים להיי-טק. הקורס החופף במדעים להיי-טק לקורס טיפול יישומי בנתונים -הוא הקורס תכנות-פייתון. הקורס החופף במדעים להיי-טק לקורס מבוא לאנליטיקה עסקית ולמידה חישובית בניהול -הוא הקורס מבוא ללמידת מכונה. תלמיד רשאי להתקדם בקורסי ההקבץ הדורשים את הקורסים "טיפול יישומי בנתונים", "מבוא לאליטיקה עסקית" בתור דרישות קדם, בתנאי שהשלים את הקורסים החופפים כמפורט לעיל.

    ​ב. בגין הפטורים הניתנים, ועל מנת למלא את מכסת לימודי ההקבץ ל 9 ש"ס כמתבקש, התלמיד  יהיה חייב להשלים את המכסה הנדרשת מתוך המגוון הרחב של כל קורסי הבחירה המוצעים בחוג: קורסי הבחירה הכלליים וגם מתוך לימודי ההקבץ האחרים. (בכפוף לתנאי הקבלה להקבץ/דרישות הקדם לקורסים).

    ניתן להירשם לקורסי בחירה כלליים בריצה הראשונה – קורסים אלה יופיעו לכם במסך הבידינג בשתי הריצות.
    הרישום לקורסי בחירה בודדים מתוך לימודי הקבץ האחרים הפתוחים עדיין לרישום –יופיעו במסך הבידינג בריצה השנייה בלבד. ולאחריו ברישום המקוון באמצעות המזכירות. 

    *עדכון 18.8.2021-  החל משנה''ל תשפ''ב, תלמיד המשלב ניהול - מדעים דיגטליים להיטק לא יוכל להגיש מועמדות לרישום ללימודי ההקבץ: מדעי הנתונים בניהול.

  4. החל משנה"ל תשפ"ב חל שינוי בשם הקורס - הקורס "למידה חישובית בניהול" מחליף את הקורס "כריית מידע עסקי" שהוצע עד כה. ​תלמיד ממשיך שלמד את הקורס כריית מידע עסקי, לא חייב בקורס החדש.

  5. תלמיד שחוג לימודיו השני הוא סטטיסטיקה, מנוע מללמוד את הקורס "למידה חישובית בניהול" (לשעבר "כריית מידע עסקי") אם למד בחוג לסטטיסטיקה את הקורס "מבוא ללמידה סטטיסטית". במקרה זה,  יוכל התלמיד לסיים חובותיו בהקבץ בהיקף של 9 ש"ס בלבד. יש להגיש בקשה לפטור מהקורס בחוג לניהול. יחד עם זאת, תלמידים אלו יהיו מחויבים להגיע למספר מפגשים של הקורס "למידה חישובית בניהול" שבהם תתבצע הכנה לקראת הקורס "סמינר- יחודי- סמינר באנליטיקה עסקית".
  6. תלמיד המשלב חוג לימוד שני כלכלה, יהיה חייב להשלים את מכסת לימודי הבחירה להיקף של  14 ש"ס כמתבקש. ההשלמה תיעשה מתוך היצע קורסי הבחירה הכלליים בניהול או מקורסי ההקבץ האחרים בכפוף לעמידה בדרישות כמתבקש. רשימת הקורסים הפתוחים תתפרסם לאחר ריצה ראשונה.  תלמידי ניהול- כלכלה שלומדים בהקבץ זה, מנועים מללמוד את קורס הבחירה בביה"ס לכלכלה: "כלכלה בעולם Big Data"  1011.3193 ואת "הסמינר במדעי המידע" 1011.3568.

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>