תאורי קורסים- הקבץ ניהול חדשנות בשווק

1221.7030-חדשנות שווקית במחקר: נוירו- שיווק- 2 ש"ס

דרישות קדם

  1. החל משנה ב'. 
  2. יסודות השווק  בציון 78. 

תאור הקורס:

הקורס יעסוק בשני תחומים עיקריים: נוירו-כלכלה ונוירו-שיווק. נוירו-כלכלה הינו תחום מחקרי המשלב תיאוריות ופרדיגמות מחקריות הלקוחות מכלכלה, פסיכולוגיה וחקר המוח ומטרתו להבין כיצד אנו מקבלים החלטות ומה מתרחש במוחינו לפני, בזמן ולאחר קבלת החלטה. נוירו-שיווק הוא תחום יישומי השואף להשתמש בידע כיצד המוח מקבל החלטות בכדי לבחון ולנבא התנהגות צרכנית והצלחה עתידית של קמפיינים שיווקיים. במהלך הקורס נלמד מהם תחומי מחקר אלו ויוצגו מחקרים בולטים בתחום. בקורס זה אנו נתמקד בידע ובתיאוריות הקיימות של חקר המוח לגבי קבלת החלטות וננסה להבין כיצד עקרונות בסיסיים של הפעילות המוחית יכולים לתרום לתיאוריות בפסיכולוגיה וכלכלה ולהציב אילוצים וגבולות פיזיולוגיים לתיאוריות קיימות. כמו כן נסקור מחקרים העוסקים בניבוי של החלטות והעדפות צרכנים בעזרת פעילות מוחית. נלמד כיצד המוח לומד את ערכו של מוצר, היכן ערכים מיוצגים במוח ואיזה איזורים מוחיים פועלים כשאנו מחליטים. נלמד כיצד רעב וצמא משפיעים על ההחלטות שלנו, כיצד הורמונים משנים את יכולות המשא ומתן שלנו ואיך רגשות הם חלק בלתי נפרד מייצוג ערכים במוח וממערכת קבלת ההחלטות. הקורס נועד להקנות ידע בנוירו-כלכלה ולתת כלים בסיסיים על מנת להשתלב באירגונים וחברות העוסקות בנוירו-שיווק. 



 

1221.7031-חדשנות שיווקית בפיתוח מוצרים ומסרים- 3 ש"ס

דרישות קדם

  1. החל משנה ב'. 
  2. יסודות השווק  בציון 78.

תאור הקורס:

ארגונים ניצבים כיום בשוק תחרותי יותר המחייב אותם להתחדש וליזום; על מנת להציב בפני לקוחותיהם שירותים ההולמים טוב יותר את צורכיהם ואת דרישותיהם, ולתקשר להם מסרים באופן אטרקטיבי. יתרה מכך, היכולת לחשיבה חדשנית היא מפתח לקידום אישי של הפרט במרחבים שונים, ובראשם המקצועי.

בהתאם לכך, בקורס זה נדון במקורות האפשריים לחדשנות, תוך התמקדות בתפיסה האבולוציונית של שוק המוצרים. כמו כן, נכיר טכניקות מרכזיות לפיתוח מוצרים ושירותים חדשים בארגונים, וכן טכניקות להעברת מסרים יצירתיים. הטכניקות מבוססות על "חשיבה המצאתית שיטתית" (Systematic Inventive Thinking) המוכרת בשדה הפרקטי-עסקי.

הקורס יתמקד בהקניית כלי השיטה על מרחב יישומיה, תרגול כיתתי ודוגמאות מהשטח, ויתנהל במתכונת משולבת של הרצאה אקדמית ושל התנסות סדנאית. הפעילות המשולבת תתבצע באופן דינמי ותכלול התנסויות ותרגילי חשיבה, לצד התייחסות ספציפית לאפשרויות היישום והשימוש בכלי החשיבה בתחומי ידע שונים. 

 



 

1221.7032-העברת מסרים שיווקיים בעידן הדיגיטאלי- 3 ש"ס

דרישות קדם

  1. החל משנה ב'. 
  2. יסודות השווק  בציון 78.

תאור הקורס:

כל חברה חייבת לשווק את עצמה, באמצעות העברת מידע על החברה, השירותים והמוצרים שהיא מספקת בערוצי מידע שונים, זה מכונה – תקשורת שיווקית. במסגרת התקשורת השיווקית חברות מחליטות: איזה מסר הן רוצות להעביר, לאיזה קהל, מתי ובאיזה ערוץ. לכאורה נשמע פשוט וקל, אבל אם לוקחים בחשבון שצרכן פוטנציאלי נחשף בממוצע לבין 300 ל- 700 פרסומות כל יום, ההחלטות שנוגעות לתקשורת שיווקית הופכות להיות מהותיות ו...לא פשוטות בכלל. כיצד מושכים את תשומת הלב של קהל היעד תוך כדי התמודדות עם מהלכים דומים של המתחרים? כיצד מוודעים שקהל היעד הבין את המסר המרכזי והשתכנע? וחשוב לא פחות כיצד מבטיחים שהמסר יחקק בזכרון הצרכן ויניע לפעולה ברגע הנכון? כיצד המסר יוביל את הצרכן לרכוש מוצר או להמליץ עליו ברשתות החברתיות? בכל הנושאים הללו יעסוק הקורס, תוך דיון בתיאוריות ומודלים קלאסיים של תקשורת שיווקית אל מול מורכבות השוק הדינאמי בעולם של רשתות חברתיות וצרכנות דיגיטאלית.



1221.7034-סמינר- יישומים של תהליכי קבלת החלטות בקרב צרכנים- 2 ש"ס

דרישות קדם

  1. החל משנה ב'. 
  2. יסודות השווק  בציון 78.
  3. שיטות מחקר אמפירי

תאור הקורס:

הקורס יתמקד ביסודות הפסיכולוגיים הרלוונטיים להתנהגות צרכנים תוך מתן דגש לשיפוט והטיות בתהליך קבלת ההחלטות. במהלך הקורס הסטודנטים יעבדו בזוגות על פיתוח, הרצה, ניתוח וכתיבת עבודת מחקר מקורית בתחום התוכן של תהליכים פסיכולוגיים של צרכנים. במפגשים הראשונים נלמד להכיר את התחום תוך התמקדות בהשפעה של רגשות, דוגמת חרטה, על קבלת החלטות, ובלמידת העקרונות הכלליים של הקונספט "כלכלה התנהגותית".

מספר נקודות ציון:

 

המפגשים הראשונים יאפשרו לי להציג את הנושאים השונים, ולכם להעלות רעיונות מחקר ראשוניים. הנוכחות המלאה במפגשים אלה ובכל המפגשים הכיתתיים מחייבת וחיונית. (במקרה הצורך יתווספו מפגשים קבוצתיים נוספים). 

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>