פרופ' ירון יחזקאל

סגל אקדמי בכיר בהפקולטה לניהול ע"ש קולר
הפקולטה לניהול ע"ש קולר סגל אקדמי בכיר
פרופ' ירון יחזקאל
טלפון פנימי: 03-6407386
משרד: רקנאטי, 436

מידע כללי

אני חבר סגל בפקולטה לניהול ע״ש קולר באוניברסיטת תל-אביב. תחומי המחקר שלי הם ארגון תעשייתי ובפרט, תחרות בין פלטפורמות דיגיטליות ורגולציה של פלטפורמות, יחסים שבין יצרנים לקמעונאים והשפעתם על יוקר המחיה בישראל, וסוגיות של מידע אסימטרי.

 

אני עורך בכתב בעת Journal of Economics and Management Strategy

קורות חיים

Fields of Research

 Theoretical industrial organization, platform competition, vertical relations and asymmetric information 

פרסומים

“Collusion between vertical chains under asymmetric information.” Journal of Industrial Economics, (forthcoming)

 

“For the public benefit: data policy in platform markets.” (joint with Sarit Markovich) Journal of Economics and Management Strategy (forthcoming)

 

“Regulating platform competition in markets with network externalities: Will predatory pricing restrictions increase social welfare?” (joint with Ohad Atad) Journal of Industrial Economics, (forthcoming)

 

“Vertical collusion to exclude product Improvement.” (joint with David Gilo). Journal of Industrial Economics, (forthcoming)

 

“Sales information transparency and trust in repeated vertical relationships.” (joint with Noam Shamir) Manufacturing and Service Operations Management, 2023, Vol. 25, pp. 1660-1676.  

 

“Group Hug: platform competition with user-groups.” (joint with Sarit Markovich) American Economic Journal: Microeconomics, 2022, Vol 14, pp. 1 – 39.

 

“Dynamic competition with network externalities: why history matters.” (joint with Hanna Halaburda and Bruno Jullien). The RAND Journal of Economics, 2020, Vol. 51, pp. 3-31.

 

“Vertical collusion” (joint with David Gilo). The RAND Journal of Economics, 2020, Vol 51, 133-157.

 

“Focality advantage in platform competition.” (joint with Hanna Halaburda), Journal of Economics and Management Strategy, 2019, Vol. 28, pp. 49-59.

 

“The role of coordination bias in platform competition.” (joint with Hanna Halaburda), Journal of Economics and Management Strategy,  2016, Vol. 25, pp.274 – 312.

 

“Motivating a supplier to test product quality.” Journal of Industrial Economics, 2014, Vol.  62, pp. 309 – 345.

 

“Platform competition under asymmetric information.” (joint with Hanna Halaburda), American Economic Journal: Microeconomics, 2013, Vol. 5, pp. 22–68.

 

“Oligopoly limit-pricing in the lab.” (joint with Wieland Müller and Yossi Spiegel), Games and Economic Behavior, 2009, Vol. 66, pp. 373–393.

 

“Signaling quality in an oligopoly when some consumers are informed.” Journal of Economics and Management Strategy, 2008, Vo. 17, pp. 937 – 972.

 

Retailer’s choice of product variety and exclusive dealing under asymmetric information.” The RAND Journal of Economics, 2008, Vol. 39, pp. 115 – 143.

 

Price and non-price restraints when retailers are vertically differentiated.” (joint with Yossi Spiegel), International Journal of Industrial Organization, 2003, Vol. 21, pp. 923- 947.

צור קשר תואר ראשון
 

מתעניינים בלימודים?

 
 *
 *
 *
 *
מתעניין בתכנית *

 
אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>