סמינר בשיווק

Too far to help

20 במרץ 2018, 13:00 
חדר 305 

 

AYELET FISHBACH The University of Chicago, Booth School of Business

Holding force constant, a snowball thrown from 10 feet away will hurt more than one thrown from 50 feet away; it will have more impact. I show that people expect charitable donations-much like snowballs-to have more impact on nearby (vs. faraway) targets. Therefore, because making an impact is a powerful motivator of prosocial behavior, people are more willing to take action to help nearby (vs. faraway) causes-independent of social distance. I then explore implications for other forms of metaphorical impact (e.g., when writing their donation with larger font, people feel they have more impact).

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>