ד"ר קרנית פלוג, נגידת בנק ישראל, בכנס בינ"ל בנושא "היכולת לרכוש דיור" בפקולטה לניהול

כנס בינ"ל בנושא "היכולת לרכוש דיור" נערך על ידי מכון אלרוב לחקר הנדל"ן בפקולטה לניהול ע"ש קולר ובשיתוף בנק ישראל, אוניברסיטת UCLA, מכון המחקר האמריקאי AEI ומועצת הנגידים של הפדרל ריזרב בארה"ב (הבנק הפדרלי).

לכנס הגיעו חוקרים מאוניברסיטאות מובילות בארה"ב  ובכירים מענף הבנקאות והנדל"ן, בארץ ובחו"ל, שהתרשמו מהשתתפותה של ד"ר קרנית פלוג ,נגידת בנק ישראל, שהצטרפה לספסלי האקדמיה ולקחה חלק, יחד עם משתתפי הכנס, במושב הפותח שעסק בהשפעת האשראי למשכנתאות על היכולת לרכוש דיור. הציגה הנגידה הציגה בפני משתתפי הכנס סקירה אודות מצבו של המשק הישראלי, האתגרים העומדים בפניו והחוזקות מהן הוא נהנה.

 

לדברי ד"ר דני בן שחר, ראש מכון אלרוב לחקר הנדל"ן בפקולטה לניהול: "זהו הכנס השני בסדרה של שלושה כנסים בינ"ל בנושא היכולת לרכוש דיור. את הכנס  הראשון קיימנו בשנה שעברה באוניברסיטת קליפורניה בלוס אנג׳לס והכנס השלישי יתקיים באפריל 2017 בוושינגטון ומיועד לרגולטורים ומקבלי החלטות. סדרה זו של כנסים מרכזת את החוקרים המובילים בתחום מימון וכלכלת נדל"ן בעולם, במטרה להציג  כלים ותובנות שיכולים לסייע בקבלת החלטות בנושא הדיור. זאת מאחר שלא מדובר רק בבעיה ישראלית, אלא באתגר עמו מתמודדות מדינות נוספות ולכן חשוב לנו לבחון וללמוד מהניסיון הישראלי לצד הניסיון בארה"ב ובמדינות נוספות". 

 

את הנגידה קבלו בברכה, פרופ' משה צבירן, דקאן הפקולטה לניהול ע"ש קולר, ד"ר דני בן-שחר, ראש מכון אלרוב לחקר הנדל"ן, שנמנה עם הועדה האקדמית של  הכנס, יחד עם פרופ' סטיוארט גבריאל, ראש מרכז זימן לחקר הנדל"ן באוניברסיטת UCLA  ופרופ' נתן זוסמן, מנהל חטיבת המחקר של בנק ישראל. 

 

פרופ' סטיוארט גבריאל, מאוניברסיטת , UCLA במבט חף מאינטרסים על מצב הנדל"ן בישראל: "אני מודאג מכך שהרבה ישראלים חיים במקומות שלא היו רוצים לגור בהם. הפעילות של רשות מקרקעי ישראל היא קופסה שחורה שמוכרחים לשנות אותה..."  
לראיון בנושא עם פרופ' גבריאל בגלובס

צור קשר תואר ראשון
 

מתעניינים בלימודים?

 
 *
 *
 *
 *
מתעניין בתכנית *

 
אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>