האקתון קהילות מחנכות - מיזמים חדשים להתמודדות עם אתגרים בתחום החינוך

האקתון 'קהילות מחנכות', בהובלת תכנית ה-MBA בניהול טכנולוגיה, חדשנות ויזמות של הפקולטה לניהול, התמקד ביוזמות אזרחיות לשיפור משמעותי של החינוך בישראל.

15 מאי 2017
האקתון קהילות מחנכות - מיזמים חדשים להתמודדות עם אתגרים בתחום החינוך

במסגרת פעילות האקתון קהילות מחנכות – מאיץ אזרחי לחינוך, בהובלת  תכנית ה-MBA בניהול טכנולוגיה, יזמות וחדשנות  בפקולטה לניהול, פותחו 11 מיזמים. קהילות מחנכות הוא חזון מקיף שמשמעותו - בכדי לבנות חוסן חברתי, שגשוג וצמיחה בחברה הישראלית, יש להקים יחד תשתית של גשרים ארגוניים וערכיים בין מערכת החינוך וחיי קהילה. בהאקתון  לקחו חלק למעלה ממאה משתתפים, ביניהם, מחנכים ומורים, פעילי חינוך, אנשי מקצוע מתחום החינוך ברשויות מקומיות, עמותות, הורים, סטודנטים ובוגרים של הפקולטה לניהול באונ' ת"א.

המיזמים פותחו במסגרת חמישה אתגרים מרכזיים: 

1. עפ"י חוק חינוך ממלכתי להורים יש זכות להגיש תכנית לימודים נוספת (תל"ן) בהיקף של 25%, במימון משרד החינוך, רוב ההורים אינם מודעים לכך וכן אין את הכלים לקידום שותפות של כלל ההורים בהשפעה על התכנים.
2. סוגיית חינוך מכיל מחופשת לידה ועד גיל שלוש 3 – בניית פתרון מכיל ומצמיח בישראל בגילאים שכיום אינם זוכים לפתרונות ממערכת החינוך.
3. הורים עובדים - איך הופכים את "הסידור לילדים" של צהרונים, קייטנות, וחוגים, לחינוך איכותי ומצמיח?
4. הנהגת קהילה - איך בונים קהילות מצמיחות בעלות הנהגת קהילה מכילה ומקצועית?
5. שבתות, חגים וטקסי חיים - איך מעצימים יצירה דינאמית של זהות מצמיחה בתוך הקהילה?
במקביל לעבודה על המיזמים שולבו  בהאקתון הרצאות בנושאי חינוך והתמודדות עם נושאי הליבה. בכלל זה הגיע חבר הכנסת פרופ' מנואל טרכטנברג, שעמד בראש ועדת טרכטנברג , ודיבר על האתגרים בתחום ועל כיווני הפתרון בהם הוא מאמין. הוא גם ציין שהתרשם מאוד מקבוצת ההורים החזקה, הממוקדת והנחושה לעשות שינוי שהגיעה להאקתון.

 

לדברי ד"ר איריס גינזבורג, ראש תכנית ה-MBA  בניהול טכנולוגיה, חדשנות ויזמות בפקולטה לניהול, "ההתמודדות עם המורכבות של נושאים חינוכיים והרצון לייצר שינוי משמעותי בתפיסה החינוכית בישראל, הביא לגיבוש מגוון מיזמים יצירתיים ואיכותיים. מטרתנו היא להמשיך  ביזמות במטרה ליישם פתרונות חדשניים ופורצי דרך, ובמקביל לרתום עוד שותפים שאכפת להם, הורים ואנשי מקצוע, שיובילו את השינוי בקהילות בכל הארץ." ד"ר גינזבורג ציינה שבמטרה לייצר המשכיות והרחבת הפעילות בנושא, הפקולטה לניהול ע"ש קולר תקים פורום חדש – פורום יזמות מצמיחה, אשר ימשיך לפעול בנושאים אלה וכן יתקיים פסטיבל משפחתי בתחילת החופש הגדול, אירועי "פותחים בסוכות" - רעיון חדש שגובש במהלך ההאקתון וכן האקתון נוסף בנושא קהילות מחנכות שייערך השנה, אחרי החגים.

 

על יוזמי ומארגני ההאקתון נמנים ד"ר איריס גינזבורג,  ראש תכניות ה-MBA  בחדשנות ויזמות בפקולטה לניהול, ניצן ויסברג, מרצה ויועצת לחדשנות, יונתן ויינברג ,ראש התחום החברתי כלכלי במכון ראות, שרון דוכין, מנהלת השיווק של הפקולטה לניהול ענבל גיל, מעצבת ומרצה לעיצוב, תהליכי יצירתיות וחדשנות, ליהי לסקר –דנגור, ממקימי עמותת פרדסים ויזמית בתחום החינוך, מומחית לחשיבה עיצובית ומרצה לעיצוב, ארנון זמיר, יזם חברתי-טכנולוגי, מנהל-מייסד של TOMGlobal.

 

לתמונות מפעילות ההאקתון

לאתר ההאקתון  

צור קשר תואר ראשון
 

מתעניינים בלימודים?

 
 *
 *
 *
 *
מתעניין בתכנית *

 
אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>