השקת מועדון קולר ליזמות – Coller Ignite

מועדון קולר ליזמות הושק באירוע שנערך ב-Microsoft Accelerator ת"א, בהשתתפות יזמים בתחילת דרכם, סטודנטים ובוגרים של מגוון התכניות בפקולטה לניהול באונ' תל אביב - כאלו שיצר היזמות וחדוות העשייה זורמים בעורקם.

21 דצמבר 2017
השקת מועדון קולר ליזמות – Coller Ignite

באירוע השקת מועדון קולר ליזמות –  Coller Ignite של הפקולטה לניהול באוניברסיטת תל אביב, התארחו ד"ר איריס גינזבורג, מנהלת תכנית ה-MBA בניהול טכנולוגיה, יזמות וחדשנות ותכנית Sofaer Global MBA בפקולטה לניהול ונמרוד קרמר, יזם ומייסד משותף של הסטארט אפ The Elegant Monkeys חברה שגייסה השקעה ומשתפת פעולה עם תאגיד החומרה הבינלאומי היפני Murata Manufacturing כדי להביא לעולם חזון חדש – היכולת לתרגם רגשות אנושיים ומצבים מנטליים לממד הדיגיטלי.  

מועדון Coller Ignite הוקם במטרה לאפשר לסטודנטים ובוגרים של הפקולטה לניהול, ושל פקולטות נוספות באוניברסיטת תל אביב, להתנסות בחוויה היזמית של העשרה והתנסות. פעילות המועדון כוללת אירועים, מפגשים עם יזמים, סדנאות יזמות בשיתוף האקסלרטור של מייקרוסופט וגולת הכותרת – המועדון ייקח חלק בהכנה של המשתתפים לקראת תחרות קולר השנתית לסטארט אפים בתחילת דרכם, שתתקיים, זו השנה השנייה, במאי 2018. צוות הסטודנטים, מתכניות היזמות והחדשנות בפקולטה, המוביל את מועדון היזמות כולל את: דנה לב, מארק קולדקין, מורג אדרי, מאור פרידמן, סימונה ולסקי, טלי אלנבוגן ומור לוברנסקי.

ד"ר איריס גינזבורג העניקה ליזמים כלים ותובנות להעשרת החשיבה והעשייה היזמית. לדבריה, "יזמות נטועה בעתיד. בין אם מדובר בטווח הקצר או הארוך, כל יזם מונע במטרה לפצח שאלה שעדין אין לה פתרון. על היזם להכיר טרנדים ומגמות בתחומים שונים דוגמת חברה, טכנולוגיה, כלכלה, סביבה ופוליטיקה ובעיקר טרנדים שהם בצמיחה, מאחר והם מפתח להבנת תחום הפעילות ובעלי השלכה על פעילות הסטארט אפ (גם אם אין להם קשר ישיר לעולם התוכן המידי)."
ד"ר גינזבורג ציינה שבשנים האחרונות, ארגונים ותאגידים נוקטים בגישה של "פתיחות לחדשנות" ומוכנים לקלוט רעיונות של סטארט אפים ולהטמיע אותם. בכיוון ההפוך, מוכנים להציע לשוק כיוונים ופתרונות שלהם שלא הבשילו, על מנת שימשיכו לפתח. כיום יש יותר פתיחות לשיחות ורעיונות ואף יש עובדים ייעודיים לכך בחברות הגדולות, מה שפותח אפשרויות רבות ליזמים.

היזם נמרוד קרמר סיפר למשתתפים על כך שבתחילת הדרך עסק הסטארט אפ שהקים לפני חמש שנים, יחד עם קבוצה של חברים, ברשת חברתית חדשנית שזכתה תחילה להצלחה אבל בהמשך הדרך הם נתקלו בקשיים שהובילו אותם להחלטה לשנות כיוון. כך שאותו צוות יזמים של The Elegant Monkeys כיום מוביל את הסטארט אפ שעוסק בתרגום רגשות אנושיים ומצבים מנטליים כמו לחץ, לממד הדיגיטלי. נמרוד קרמר התייחס לכך שיזמים רבים חושבים באוריינטציה של פתרון ולמעשה מתאהבים בפתרון, לפני שמגדירים את שורש הבעיה. להבין את הבעיה המרכזית זהו, לדבריו, המפתח להצלחה. מאחר ואם היזמים לא מזהים את הבעיה המרכזית הם יכולים לפספס את כל תהליך פיתוח הפתרון, בחירת השוק הנכון ביותר וגיבוש אסטרטגיה מתאימה. קרמר סיכם ואמר שצריך לבחור את הדרך הנכונה ולא את הדרך הקלה, גם אם היא קשה יותר ולוקחת יותר זמן. וכדוגמא נתן את התהליך הארוך של כשנה ושלושה חודשים שעברו עם המשקיע היפני, שהקשר עמו נוצר במסגרת השתתפות בהאקתון של חברת מוראטה בישראל, עד שחתמו על הסכם ההשקעה. השקעה זו מאפשרת להם חדירה לשוק הבריאות הארגונית ביפן, בפיתוח ומדידת היבטים פיזיולוגים ומנטליים של עובדים דוגמת לחץ, שחיקה ועוד.

 

בסיום ערכו חברי המועדון מפגש נטוורקינג, שאלות ושיחת הכנה לפעילות הסדנא שעורך Coller Ignite בשיתוף האקסלרטור של מייקרוסופט.

 

לכתבה על האירוע

לתמונות מהאירוע
לעמ' מועדון היזמות Coller Ignite בפייסבוק

להצטרפות למועדון היזמות (בלעדי לסטודנטים ובוגרי הפקולטה לניהול ופקולטות נוספות של אונ' תל אביב) 

 

צור קשר תואר ראשון
 

מתעניינים בלימודים?

 
 *
 *
 *
 *
מתעניין בתכנית *

 
אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>