התמחות בייעוץ עסקי - מנהל עסקים MBA

המידע מעודכן לשנת תשע"ז

  • אודות התכנית
  • קורסי ההתמחות
מרכז ההתמחות
פרופ' גדי אריאב

תחום הייעוץ העסקי על גווניו השונים – בעיקר בתחומי האסטרטגיה העסקית, אבל גם בתחום הארגוני, הפיננסי והטכנולוגי – הוא התחום הקרוב ביותר בפרקטיקה העסקית לעולם התוכן האקדמי של תואר ה-MBA. פתרון בעיות במהלך הייעוץ העסקי הן ההזדמנות המקיפה ביותר שיש לתלמידי המב"ע להתמודד עם אינטגרציה  של תכני הלימוד בתואר וההזדמנות הכמעט היחידה – ברוב תכניות הלימודים במנהל עסקים – לבחון באופן מעשי את התוכן התיאורטי ("להתנסות")  ביישום של פתרון בעיות עסקיות שמשלבות תחומי דעת שונים בלימודיהם.

 

תחום הדעת של הייעוץ העסקי משלב שלושה מרכיבים:

  1. יישום  של ידע פונקציונלי – בדרך כלל שימוש משולב – ובפועל – במושגים מתחומי האסטרטגיה, השיווק, המימון וניהול הטכנולוגיה.
  2. תהליכי הייעוץ – הכרה ושימוש במתודולוגיות לניהול תהליך הייעוץ, כולל זיהוי והבניית הקושי, בניית תכנית מחקר פרקטי, איסוף נתונים וניתוחם, הסקת מסקנות והצגתן בפני מקבלי ההחלטות, ניהול "פרויקט" הייעוץ וניהול הקשר עם לקוחות הפרויקט.
  3. עבודת צוות – יישום היכולות של ניהול צוותים ברמות שונות של הטרוגניות תרבותית ופונקציונלית (מצוות מקומי בעל מיקוד פונקציונאלי, עבור לצוות מקומי רב-תחומי וכלה בצוות בינלאומי, רב-תחומי, מבוזר וירטואלי).

 

 

 

פרויקט מסכם

תלמידים שהתקבלו ל-MBA, החל משנת הלימודים תשע"ה ואילך, מחוייבים להגיש פרויקט מסכם החל מהשנה השנייה ללימודיהם. על התלמיד להגיש את הפרויקט המסכם בהיקף 2 י"ס במסגרת קורס בחירה יעודי.

 

 

תנאי קבלה להתמחות

עמידה בדרישות הקורסים: "יסודות האסטרטגיה" ו"ניהול השיווק" בציון ממוצע משוקלל 78 לפחות.

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>