סמינר באסטרטגיה בשיתוף עם בית ספר לכלכלה

"Advertising Congestion in Media Markets" 

Martin Peitz ,University of Mannheim

 

24 ביוני 2013, 14:15 
Berglas Building, room 101  
סמינר באסטרטגיה בשיתוף עם בית ספר לכלכלה

Abstract: We introduce advertising congestion into media economics. 

Media platforms grant advertisers access to the viewers' limited amount of attention for ads. Our framework allows for clear-cut cross-section and comparative statics predictions. In particular, mergers lead to less advertising and higher ad prices, while entry of media platforms does the opposite. Our predictions are in line with recent empirical evidence.

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>