סמינר באסטרטגיה ניהולית -מבוטל

מבוטל

21 בדצמבר 2017, 11:00 
חדר 302 

Prof. Marvin Lieberman, Anderson School of Business, UCLA

“Value creation” is central to strategy. Even so, confusion arises because it can be defined in different ways, e.g., as the sum of producer and consumer surplus in a given time period, or the change in surplus over time. To formalize the latter notion we introduce the concept of economic gain, defined as the increase in total surplus. Economic gain can arise through innovation or when a superior firm displaces competitors. We provide a firm-level measurement framework to quantify economic gain and its distribution among stakeholders, including the firm’s shareholders, employees, suppliers, and customers. As an empirical illustration, we compare the creation and distribution of economic gain by Southwest Airlines and American Airlines between 1980 and 2010.

 

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>