כלי ניהול משותפים

כלכלת עסקים

דיון במודלים נורמטיביים בתיאוריה המיקרו-כלכלית, המדגישים היבטים של מינהל עסקים (כמו למשל תחרות לא משוכללת).
תורת הצרכן, פירמה בתחרות משוכללת, התערבות הממשלה בשוק, קביעת מחירים על ידי מונופול ומונו פסון, הפליית מחירים על ידי מונופול, תחרות בין מעטים (אוליגופול).

 

ניתוח מצבי אי ודאות 

הכרת מושגי יסוד וטכניקות בסיסיות בתורת ההסתברות. הצגת מודל ההסתברות ככלי לניתוח מצבי החלטה בתנאי אי-ודאות תוך שימת דגש על הבנה של המושגים והרעיונות הבסיסיים ויישומם לבעיות החלטה מעשיות.

 

כלים סטטיסטיים לניהול

לימוד הכלים הסטטיסטיים הבסיסיים הנדרשים בתחום הניהול. מרחב המדגם, יחסי תלות, התפלגות, הסתברות, משתנים מקריים (בדידים ורציפים, חד ממדיים, דו-ממדיים ורב-ממדיים) תוחלת, מתאם בין משתנים מקריים, בעיות אמידה, בדיקת השערות, רגרסיה ליניארית פשוטה ומרובה, בדיקת תקפות המודל הליניארי. ניתוח נתונים וניתוח שונות.

 

מנהיגות בניהול אנשים 

יישום הפסיכולוגיה החברתית להבנת השתלבותו של הפרט במערכות ארגוניות. מוטיבציה, למידה, עמדות ושינויין, דיסוננס קוגניטיבי, כוח חברתי קבוצות וקונפורמיות, מודלים קלאסיים בניהול סטטוס, תפקידי המנהל, המבנה הארגוני ועיצובו, תהליכי הניהול הבסיסיים של תכנון, ארגון ובקרה, הכרת התיאוריות הארגוניות המטפלות ביחסי ארגונים וסביבתם, גישת המערכות הפתוחות, יעדים ארגוניים, יעילות ואפקטיביות, שינוי ארגוני מתוכנן, תרבות Executive ארגונית, כוח והשפעה בארגון ומוניטין ארגוני.

 

 

חזרה לתכנית הלימודים 
אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>