כלי ניהול מתקדמים

הסביבה המאקרו כלכלית

הצגת המודל המאקרו-כלכלי, שוק המוצרים והשירותים, שוק הכסף, שוק העבודה (כולל פונקציות ייצור ומחירים), תהליכים מאקרו-כלכליים במשק הישראלי.

 

בעיות נבחרות בניהול פיננסי

פיתוח יכולת קבלת החלטות המבוססות על התיאוריה בכלכלת מימון. נושאי הקורס והאירועים נוגעים בעיקר לניהול פיננסי של חברות וכוללים תקצוב הון, הערכת שווי, מבנה הוני ומיזוגים ורכישות.
באמצעות האירועים ייבחנו המודלים התיאורטיים ועד כמה ניתן ליישמם למצבים אמיתיים.

 

ניתוח דוחות כספיים

פיתוח כלים וגישה לעיבוד המידע הגלום בדו"חות הכספיים למקבלי החלטות עסקיות (משקיעים, בעלי מניות, מלווים), הערכת שווי פירמות וקבלת החלטות השקעה אופטימליות. חשבונאות ניהולית
דיון בשימוש במידע החשבונאי לצרכי תכנון, בקרה וקבלת החלטות בארגון. תמחיר מבוסס פעילויות, ניתוח נקודת האיזון, שיטות תמחיר, הכנת תקציב, עלויות עקיפות, תמחיר ישיר, תמחיר ספיגה, מחירי העברה.

 

מידע חשבונאי לתכנון ובקרה ניהולית

דיון בשימוש במידע החשבונאי לצרכי תכנון, בקרה וקבלת החלטות בארגון. תמחיר מבוסס פעילויות, ניתוח נקודת האיזון, שיטות תמחיר, הכנת תקציב, עלויות עקיפות, תמחיר ישיר, תמחיר ספיגה, מחירי העברה.

 

מנהיגות

הקורס מתמקד בתיאוריות המובילות בתחום המנהיגות, במטרה להקנות למשתתפים רקע תיאורטי ולאפשר להם התנסות מעשית באמצעות חקרי מקרה, סימולציות, שאלונים והתנסויות חווייתיות. נדון בתיאוריות תכונות ומצביות, תיאורית LMX ותיאוריית הטווח המלא של המנהיגות, ונבחן התנגדויות למנהיגות ודרכי התמודדות איתן.

 

אסטרטגיה תפעולית

כיצד מנוהלים הנכסים התפעוליים של הפירמה וכיצד מנוצל הפוטנציאל התפעולי שלה כדי לתרום להצלחתה. הקורס יעסוק בבחינת, קבלת החלטות התפעוליות המתבצעות על ידי המנהלים בחברה
והערכת השפעה שלהן על תוצאות החברה, וכן מתן כלים לגיבוש אסטרטגיה תפעולית. 

 

אסטרטגיית משא ומתן

דיון במקומו של המו"מ במסגרת התיאוריות הניהוליות, תפיסות מוטעות של תהליכי מו"מ, הבנת מו"מ (יעדים, "תחום", מידע, כוחות יחסיים ומקורותיהם), פתיחת מו"מ ובחירת הטקטיקות (תחרותיות, שיתופיות, הפגת מתח).

 

מדיניות מחירים והמחרה

מרכיב המחיר בתמהיל השיווק הינו בעל יחידות ומיוחדות. בקורס נסקור את השיטות הנפוצות וחסרונותיהן ונציג את היסודות הכלכליים והפסיכולוגיים של ההמחרה האפקטיבית. לאחר הצגת ובחינת גורמי העלות והתחרות ושילובם בתהליך ההמחרה, נציג ונדון במסגרת אסטרטגית להמחרה רווחית.

 

התנהגות צרכנית

בקורס נדון בתיאוריות ומודלים אשר מקורם במדעי ההתנהגות ובשיווק ומתמקד בנושאים כמו פילוח, מיצוב, מוטיבציה, תפיסה וקשב, מעורבות הצרכן, זיכרון, למידה, שכנוע, עמדות, העדפות וקבלת החלטות. הכלים הנרכשים בקורס מספקים למנהל הבנה מעמיקה של התנהגות הצרכן ונועדו לסייע לו בעיצוב מאמצי השיווק באופן יעיל ומותאם לאופי התנהגותם הצרכנית של קהלי המטרה.

 

דיני עסקים

תכלית הקורס היא להקנות ידע והבנה בסיסיים בתחומים עיקריים של המשפט העסקי, להציג ניתוח מצבים עסקיים מההיבט משפטי ולהגדיר את הבעיות העיקריות הכרוכות בהם והכלים לניתוחן וכן לסייע בהבנת עקרונות, סוגיות ומונחים משפטיים בענפי המשפט המסחרי.

 

 

חזרה לתכנית הלימודים 
אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>